Caronatopic #10

Dacht dat die mensen achteraan moesten sluiten? Of zouden ze met ‘binnenkort’ bedoelen na andere groepen

4 likes

Enerzijds: prima, alles voor een goede vaccinatiegraad. Anderzijds: wéér anders dan wat ons (huisartsen) constant gezegd is en wat wij dus weer moesten communiceren naar onze patiënten. Echt, we staan er telkens zo stom op, doordat het beleid constant wijzigt. We moeten mensen zowat overhalen om toch AZ te nemen via ons, want er is op korte termijn écht geen alternatief…! Twee weken later: :clown_face: :clown_face: :clown_face:.

25 likes

&’ze willen vast ook geen Janssen want daar is het ook al enkele keer “mis mee gegaan” right?
Dan voelen ze zich wéer tweederangs burger. Dusssss ben heel benieuwd. Vanuit pandemie bestrijdend perspectief logisch, maar verder :see_no_evil:

5 likes

Ik hoorde gister iemand zeggen (ik stond bij het stoplicht met de fiets, zij te voet met iemand anders) jaaaaa nee ik laat me echt niet vaccineren, niemand weet wat de lange termijn gevolgen zijn, ben echt niet gek dat ik zomaar wat laat inspuiten neehoor ik ga niet!!!

En ik dacht alleen maar: oké dan toch lekker niet, zelf weten als je ziek wordt :roll_eyes:
Lijkt me echt vreselijk als je dokter bent en je al die mensen moet zien te overtuigen want vaccinatiegraad enzo

2 likes

Je kan er niets aan doen, liever thuis blijven dan anderen besmetten! Volgens mij mag je met klachten sowieso ook geen zelftest doen, dus misschien kun je beter een afspraak maken bij de GGD, hopelijk kun je snel terecht!

Ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving die een prik hebben gekregen, echt blij mee! En vanaf zaterdag kan mijn werk na bijna 8 maanden weer open :grinning_face_with_smiling_eyes: Het einde is echt in zicht.

2 likes

Eigenlijk zou je dan tegen ze willen zeggen, sorry we zetten die van jou eerst in in India, die zitten er wel op te wachten. Misschien is er in december nog eens wat voor je over

11 likes

Ach het is ook niet dat ik totale onbegrip heb voor die twijfel. Toen mijn ouder AZ kregen dacht ik ook even … wat als nou… Maar ik vind het zo verwend overkomen dat zij nou weer de fancy pfizer krijgen als kleine kinderen die een tweede bolletje ijs willen, zonder oger de consequenties te denken. En alles onder de 30 nog steeds wacht op een prik en die heel graag hebben wil

14 likes

In principe blijft er als het goed is niet meer over; omdat je “live” de ampullen optrekt tijdens het vaccineren, blijven er maximaal 10 vaccins over (er kunnen er 11 uit een ampul). De overige ampullen blijven gesloten en in de koeling en zijn niet beschikbaar op Prullenbakvaccin.nl (als het goed is). Het RIVM heeft al gezegd dat gesloten ampullen in de koeling hun eigendom zijn en die dus tzt retour moeten naar hen.

Ik kan me hier zo aan ergeren, de vaccins die bij ons voor niemand goed genoeg zijn sturen we naar Suriname, zo barmhartig van ons.
Omdat we zo’n speciale band met ze hebben :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:.
Zet je kolonisatie verleden recht en doe niet alsof ze een speciaal plekje in ons hart hebben omdat we al hun grootouders tot slaaf gemaakt hebben.

35 likes

En dan nog een schouderklopje verwachten ook zeker, “our work is done here” :roll_eyes:

En van wat ik hoor van familie zitten veel mensen daar diep in de complottheorieën rabbit hole dus denk niet dat ze op AZ zitten te wachten.

2 likes

Ik neem toch aan dat het niet zo is dat groepen die geen AZ mogen in Nederland die opeens wel zouden krijgen in Suriname toch?

Volgens mij wel, want ze willen tot 750.000 vaccins sturen naar een eiland met 600.000 inwoners.

Edit : geen eiland dus.

Ik neem aan dat Suriname als zelfstandig land ook een zelfstandige analoog van ons RIVM heeft en zelf beslist welke keuzes ze in hun vaccinatiebeleid maken.
De risico-afweging zal in een land diep in crisis anders liggen dan voor een land dat helemaal geen druk op de gezondheidszorg heeft (zoals Denemarken al eerder helemaal stopte met AZ).

7 likes

Haha zo passief agressief. Daar ging ik ook zeker vanuit. Alleen ik was in de veronderstelling dat NL hierin een algemene richtlijn volgt vanuit de WHO oid en dat er alleen landen zijn die minder leeftijdsgroepen ermee prikken als het niet nodig is zoals bv Denemarken. Maar dat is dan dus een misvatting van mij!

1 like

Bovendien is die risico afweging meer een politieke keuze geweest dan een wetenschappelijke

Een eiland?

17 likes

Vanaf volgende week twee dagen in de week naar kantoor…

brb even janken in een hoekje.

22 likes

Ik snap niet dat bedrijven nu al gaan versoepelen terwijl de overheid nog steeds zegt dat thuiswerken de norm blijft

8 likes

Ik snap het ook niet. Maar ik weet wel weer waar het vandaan komt… iemand die boven in het gebouw in zijn kamertje zit. En dan heb ik het niet over Rutte in zijn torentje.

4 likes