Nou mogen vanaf 5 juni ineens eerst de az weigeraars grrrr
SGE
Heeft vaccins beschikbaar
Evoluon - Noord Brabantlaan 1A,
5652 LA Eindhoven
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar
De snelheid zal nu wel iets afnemen denk ik, ben benieuwd wanneer ik een afspraak mag maken! (1991)
Heel irritant dat die weigeraars nu al mogen. Had ze echt helemaal achteraan gedaan. Snap wel dat ze alsnog mogen want je wil die vaccinatiegraad zo hoog mogelijk. Maar had ze lekker laten wachten.
echt zooooo kut
en ook de reacties op fb (waarom lees ik die, ik weet het ook niet) van, ‘zie je wel, ze willen sowieso dat je het neemt dus is het niet het ene vaccin dan moet je wel het andere nemen’
wat is eigenlijk de reden dat die mensen nu voor mogen? weet iemand dat?
Denk leeftijd en hogere risicogroep. Belanden eerder in het ziekenhuis dan iemand uit 1985.
Noouu wat stom dat die weigeraars eerst mogen, zitten straks alle campings in 't buitenland vol met boomers en moet ik weer in Nederland weg
Ik snap het ook wel, maar het voelt een beetje als een leerkracht die zegt dat je moet nablijven tot 5 en je dan na een kwartier al weg stuurt, je komt er lekker makkelijk vanaf.
(plus nu moet ik langer wachten )
Ik kan je in elk geval zeggen dat van de medisch risico patiënten die ik heb doorgegeven bijna de helft uit de jaren 60 kwam. Dus verhouding reeds gevaccineerden en mensen die nog moeten wordt denk ik wel steeds ongunstiger.
Op rtl lees ik nu dat de astra zeneca weigeraars voorrang krijgen op jongeren.
Vind ik echt heel stom…
Dacht ah yes bijna aan de beurt maar nu miss toch weer langer wachten
Ik denk maar zo: hoe sneller die risicogroepen (die AZ hebben geweigerd) gevaccineerd worden, hoe kleiner de kans dat ze ziek worden en intensieve zorg nodig hebben, hoe sneller alles ook weer open kan. Het zal voor ons jonge mensen misschien een paar dagen verschil maken maar veel meer ook niet.
Is er enig idee hoe groot die groep weigeraars is die er nu tussendoor komt?
Ik stel me nu overigens zo’n Gerda op een e-bike voor die je heel triomfantelijk aankijkt terwijl ze jou met trapondersteuning op maximaal voorbijsjeest op je stadsfiets. Precies hetzelfde gevoel nu met de vaccins
AAAHHH GILLEN VAN BLIJDSCHAP. Assistente gaat mijn brief opnieuw sturen. 7 juni ik kom er aaaaan!! (had ik mn afspraak al staan)
Mijn moeder is dus zo’n weigeraar; ze is oprecht heel bang voor trombose (komt veel in de familie van haar kant voor) en ze heeft liever een prik met een hogere beschermingsgraad. Ze wil wel heel graag gevaccineerd worden maar ze vindt het erg oneerlijk dat als ze drie weken later was geboren (ze is van december 1960) dat ze dan een ander vaccin had gekregen. Ze wil er best voor betalen ook maar ze wil zelf zeggenschap over welk vaccin ze krijgt. Ze stuurde me de afgelopen weken ook allemaal van die petities door enzo, ze is er echt heel erg mee bezig. Ze is nu dus erg blij en ik ook wel; mijn vader is ook nog eens risicogroep (maar in de leeftijd voor AZ dus geen extra voorrang) en dus nog steeds niet gevaccineerd. Mijn vader wil overigens prima AZ nemen maar is solidair met m’n moeder. Ze hadden ook al een gezamenlijke afspraak bij de huisarts staan voor deze week om hierover te praten haha.
Maar tegelijkertijd denk ik ook ja, ik ben zwanger en loop daardoor ook extra risico en moet nu langer wachten tot mijn jaar (1993) aan de beurt is… dubbel dus
Maar het vorm van trombose wat je mogelijk zou kunnen krijgen door AZ (overigens zeer zeldzaam) is een hele andere vorm van trombose waar je moeder het over heeft. Over het algemeen wat in families voorkomt zijn trombose in de benen of in de longen. Die zijn aan elkaar gekoppeld. Er is nog niets bekend over de eventuele stollingsproblemen bij patiënten die agv de AZ een trombose (bv hersenen, buik) hebben gekregen. Het mechanisme tussen beide vormen van trombose lijkt anders te zijn. Voor zover ik het weet. Goed dat ze al een afspraak bij de huisarts hebben staan.
Echt achterlijk dat die groep toch ineens nu al aan de beurt zijn, niks achteraan de rij aansluiten… Ik moet dan wel weer gniffelen dat een kennis heel erg anti AZ was, “Wie dat vaccin nu nog neemt, is echt helemaal gek” inclusief reageren op elk Facebook bericht over AZ. Vorige week tóch maar wel AZ genomen, want anders mocht ze niet op vakantie, maar ze was wel “doodziek” van de vaccinatie zei ze. Haha, ik weet zeker dat ze helemaal doordraait als ze dit leest
Ah dat wist ik niet en zij ook niet denk ik. Zal het nog wel tegen haar zeggen, maar denk niet dat het haar irrationele angst voor dit vaccin wegneemt, want ze is nou eenmaal erg bang voor de bijwerkingen. In haar omgeving worden ook alleen maar mensen ziek na AZ zegt ze (is natuurlijk niet zo maar ze is daarop zo gefocust). Zeker met de berichten van vandaag gaat ze geen AZ meer nemen, ze is erg blij met Pfizer of Moderna (Jansen liever niet maar zou ze ook wel nemen). Overigens had ze wel uiteindelijk AZ genomen als er geen alternatief zou komen voor haar groep.
Godverdomme Miekes
Vind Gommers een aardige man die het goed bedoelt maar waarom wil hij zo graag met iedereen praten steeds? Nu ook met Depay en die ene andere voetballer. Die mensen zitten daar toch helemaal niet op te wachten? Vind dat echt een doelgroep die als het goed is, geen last heeft van een taalbarrière of dergelijke waar de informatievoorziening niet op ingesteld is. Niet inlezen en de juiste informatie tot je krijgen is een keuze.
Ben zelf ook wel een beetje klaar met anti-vaxers. Joh, veel succes, denk ik dan. Hopelijk pakt het goed voor je uit, maar mocht dat niet zo zijn, heb je dat volledig aan jezelf te danken.
Ik word zelf steeds ongeduldiger. Weet ook dat het dom klinkt maar ik snap de AZ weigeraars wel. Ik heb ook een voorkeur voor Pfizer of Moderna. Ben al blij dat mensen gewoon het vaccin gaan halen überhaupt.
De groep die AZ heeft geweigerd zijn alleen de mensen van 60-65 toch?
Want alleen zij mochten überhaupt AZ. Dus het zal wel meevallen hoeveel vertraging het oplevert. Een groot deel van die groep zal ook wel een medische indicatie hebben en daarom al uitgenodigd zijn.