Ben zo onder de indruk van dit. Begrijp helemaal niet hoe, maar ik hoop heeeeeel erg dat dit waar is
ik zat net op twitter te kijken (waarom? echt geen idee want ik moet een scriptie schrijven)
Waarom zou je iemand die geen vaccin wil een weigeraar noemen???
Omdat ze eerder doodgaan dan wij
Ik vind het ook echt belachelijk dat die mensen nu voor mogen. Ik snap aan de ene kant dat ze de keuze maken, want kwetsbare groep, maar aan de andere kant denk ik ja; blijkbaar als je maar hard genoeg roept, dan krijg je je zin. En er zijn nog zoveel andere mensen die wachten op een prik en nog geen kans hebben gehad.
Ik begrijp opzich de angst voor AZ wel. Ik heb hem zelf ook gehad en baalde ontzettend dat ik 2 dagen later alsnog een oproep kreeg voor Pfizer of Moderna. Ik ben jong, heb al gezondheidsproblemen en moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen twee weken echt schrok van elke blauwe plek of iets wat lijkt op een bloedblaar. Ik ben ontzettend pro vaccineren en heb hem daarom ook genomen (ipv wachten op mijn leeftijdsgroep) maar ook ik ben toch wel een beetje bang gemaakt ook al weet je de kans heel minimaal is en dat de pil ofzo ook niet geheel veilig is en ik die ook elke dag slik. Het is gewoon ontzettend jammer dat er zo is ingezoomd op die (zeldzame!) bijwerkingen.
Ja natuurlijk zijn er uitzonderingen maar statistisch gezien lopen de zestigers wel een veel groter risico dan de dertigers. Bovendien zijn alle risicogroepen ook al uitgenodigd in principe en die zijn dus al geweest voor de rest op jaartal komt. En ja daar zijn vast ook dingen misgegaan waardoor het in sommige gevallen niet zo is, maar een strategie wordt niet gemaakt op individuele gevallen en uitzonderingen maar op de statistiek van de hele groep. Dus in die zin snap ik het wel.
Van mij mag het!
Maar even, deze groep bestaat uit ca 1,1 miljoen mensen. Stel dat de helft daarvan AZ heeft geweigerd moeten er dus nog ruim een half miljoen prikken gezet worden en we zitten nu op 1 miljoen per dag, dus we hebben het echt over een halve dag vertraging ofzo. Nog 4 uur langer je tong binnenhouden en dan kan je los!
Ja ik bedoel, als je iets niet wil dan weiger je? (ben je een weigeraar)
Maar deze persoon denkt omg mensen noemen me een ‘weigeraar’ ergste ooit
Was hij uiteindelijk toch niet gegaan? Hij kon toch AZ krijgen ergens tussendoor? Of niet?
Het valt me alleszins mee hoeveel mensen, die hun tweede AstraZeneca krijgen, twijfelen aan dat vaccin. Ik plak stickers met welk vaccin ze krijgen en daarmee benoem je dus dat ze AstraZeneca krijgen (soort formaliteit om dubbel te checken dat het eerste vaccin hetzelfde was), heb zoveel mensen gehad die zeggen “ach het maakt me niks uit wat ik krijg, prima vaccin”. Is echt goed voor m’n vertrouwen in de mensheid
We zitten op een miljoen per week. Dus halve week vertraging. Alsnog te overzien natuurlijk, maar voelt alsnog wel scheef voor veel mensen. Uiteindelijk moesten ze hier wel voor kiezen want deze groep loopt alsnog meer risico vs de jongere groep.
Ben overigens benieuwd of het nog iets doet met solidariteit. Zag op Twitter iemand die zei joe ik laat me vaccineren voor jullie maar doe dat nu niet meer (ook dom trouwens en er zijn nog veel meer kwetsbare mensen), maar het helpt niet met het solidaire verhaal.
O ja haha iets te optimistisch een miljoen per dag, foutje. Naja 3 dagen dan, nog steeds weinig.
Ik vraag me ook af hoe het dan verder gaat als er nu mensen Janssen gaan weigeren omdat ze liever iets anders willen
(oeps dit moest niet per se @ferris)
ik krijg net een pushmelding van prullebakvaccin.nl dat er wat beschikbaar is maar er staat niks
Ik zie er wel eentje:
Medisch Centrum Delfshaven
Heeft vaccins beschikbaar
Mathenesserlaan 500,
3023 HL Rotterdam
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar
Omdat er ook van die mega zeldzame bijwerkingen zijn zoals bij AZ. Alleen dan nog zeldzamer!
Ja en omdat er dezelfde issues als AZ mee waren, trombosegevallen icm laag aantal bloedplaatjes
Oh wat fijn! Ik merk dat veel collega’s hebben gewacht op de 2de ronde voor de zorg, dus geen AZ wouden en gewacht hebben op Pfizer. Maar degene die 1 AZ hebben laten het nu zo omdat niemand een 2de van AZ wil en we ook geen vrij meer krijgen voor eventueel 2 nieuwe met Pfizer Vind echt rot dat juist in ziekenhuis iedereen zo laks is hiermee
Heb me eerste vaccinatie gekregen en heb nu rugpijn?!?!
Bijvoorbeeld idd! En in België vaccineren ze mensen jonger dan 40 ook niet meer met Janssen na één sterfgeval, maar er loopt nog een onderzoek als ik het goed heb.
Maar hopelijk niet natuurlijk!
https://www.ad.nl/leiden/belgie-stopt-met-janssen-vaccin-voor-41-minners-na-sterfgeval~a920bc16/
Ik kan alleen geen nieuwer nieuws vinden hierover, dus ik weet niet zeker of er nog een update is geweest.