Caronatopic #10

Ik moet wel zeggen dat ik opeens weinig meer nodig heb van mijn internetbundel. Mijn telefoon werkt opeens zonder internet. Zou ik toch een 5g chip hebben gekregen?

22 likes

Maar dan zien we de Janssen vaccins vanzelf wel op prullenbakvaccin verschijnen toch? Ik houd nog even hoop haha.

1 like

Ik ben juist wel blij hiermee! De effectiviteit van Janssen was toch wel flink minder.

Waarom zou je hier blij mee zijn? Nu gaat 't nog langer duren allemaal

6 likes

Het gaat naar schatting een week langer duren. Dan heb ik liever die ene week en dat een groter deel van de bevolking wordt ingeënt met een vaccin met grotere effectiviteit, het lijkt mij dat groepsimmuniteit en bescherming voor mensen die zelf niet gevaccineerd kunnen worden daarmee beter bereikt kunnen worden.

1 like

Oja, ik had een ander artikel gelezen waar het niet zo duidelijk in stond. Dat zou wel fijn zijn, als dat geregeld kan worden
 Het heeft echt maanden gekost om mezelf te overtuigen om die ene prik te halen (toen het nog het idee was dat bijna alle jongeren Janssen zouden krijgen).

1 like

Ja, dit is ook wel weer zo natuurlijk. Je gaat toch al snel denken ‘Janssen is 67% effectief, dus 33% kans dat ik alsnog Corona krijg’. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Maar ik maak me ook juist zorgen over het grotere geheel; als je bijv. kijkt naar het feit dat een vaccin als dat van Janssen minder goed beschermt tegen besmetting maar wel tegen ernstig ziek worden. Op individueel niveau natuurlijk chill. Maar is de kans dan niet groter dat het virus alsnog in de populatie blijft, mensen niet doorhebben dat ze het bij zich dragen, en er dan alsnog mutaties kunnen ontstaan of mensen aangestoken worden die niet gevaccineerd zijn? Ik kan hier zelf niet echt goede info over vinden.

Goed artikel zeg, ze leggen alles echt helder uit, dank je! Ook bedankt @Ovenschaal :blush: Ik snap deze aspecten wel maar ik denk dat ik nog steeds het antwoord op mijn vraag niet snap: is de kans daadwerkelijk groter dat een virus blijft rondgaan in een gevaccineerde populatie wanneer die populatie is ingeĂ«nt met een “minder effectief” vaccin? (En is daarmee de kans ook hoger op mutaties en/of besmetting van ongevaccineerden door gevaccineerden?).

Maar goed, uiteindelijk is dit natuurlijk een hypothetische vraag want we worden dus niet massaal ingeënt met Janssen. En het belangrijkste is natuurlijk sowieso dat we allemaal zsm worden ingeënt. Voor alle duidelijkheid, ik vraag dit ook echt niet om kritisch te zijn op vaccineren of de strategie hÚ, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe groepsimmuniteit precies werkt!

1 like

Hmm m’n vader heeft nu ook 2x Pfizer maar nog steeds matig tot soms geen bereik op Texel
 Dus misschien heeft hij dan een placebo gekregen :eyes:

29 likes

Tja die heeft dan inderdaad pech! Zou toch even een klacht indienen hoor.

2 likes

Ja ik begreep ook uit andere tweets dat de herberekening over de jaartallen ook al was gedaan met daarin de tegenvallende leveringen van Pfizer en Janssen.
Ben benieuwd
 1989 :rocket::rocket::rocket:

5 likes

Haha ik lach hier veel te hard om :rofl::rofl:

47 likes

Er is wel een chiptekort wereldwijd, het zou me niets verbazen als ze geen chips samen met het vaccin inspuiten, puur vanwege de kosten!

3 likes

Ik heb er zo’n 5-6 dagen last van gehad uiteindelijk! Dus voel me gelukkig weer helemaal fit. Fijn dat je eindelijk je prik hebt!

1 like

Ik las dit als chipstekort en was even heel verbouwereerd

12 likes

Ja ik las het net! :grinning_face_with_smiling_eyes: Yes

Mensen uit 1982 en 1983 moeten iets langer wachten op vaccinafspraak - https://nos.nl/l/2383249#UPDATE-container-53529120

Zijn er hier mensen met een smartwatch? Blijkbaar zijn die dingen zo slim dat er met bepaalde watches dagen van tevoren voorspeld kon worden dat ze ziek gingen worden omdat dat ding lichaamsfuncties in de gaten houdt.

Heb een ouder met kwetsbare gezondheid, willekeurige momenten hoge bloeddruk en naar HAP etc. Nu wil ik gewoon al zo’n watch kopen om op afstand in de gaten te kunnen houden hoe het gaat. Of is dat creepy? :eyes:

Ik vind het wel een beetje creepy haha, maar bij mijn fitbit moest je wel echt met je mobiel in de buurt zijn van het horloge om te kunnen verbinden/updaten. Ik weet niet of dit bij de nieuwere versies misschien anders is, maar anders zal het denk ik niet werken.

2 likes

Wij wilden een hotel boeken voor een weekendje eind juni in Duitsland net over de grens, (als zomervakantie) maar blijkt dat het daar oranje is en nog heel streng allemaal met tests en quarantaine
 :unamused: weet iemand wat de voorspelling is of hoe het daar gaat?
In Nederland is alles echt dubbel zo duur dan normaal nu.

Haha, oké misschien geen topplan dus :sweat_smile::stuck_out_tongue:

2 likes