Ik moet er nog meer over lezen maar gevoelsmatig kwam dit een beetje uit het niets? En kan ik me dus best goed vraagtekens voorstellen. Maar; ik geloof er ook in dat dit echt goed onderzocht is en de juiste belangen tegen elkaar zijn afgewogen. Ben ook benieuwd hoe de afweging zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen zo goed mogelijk te beschermen (dus dan 1 prik als dat voor ex coronapatienten net zo effectief is als 2) en of er een andere afweging was gemaakt als er nu al meer mensen gevaccineerd waren.
āHet maakt ook niet uit of iemand ernstige klachten heeft gehad of helemaal geen.ā
Ik ben wel benieuwd hoe dit dan werkt, het kan toch haast niet zo zijn dat iemand die 2 dagen een loopneus heeft gehad evenveel / even lang antistoffen heeft als iemand die heel erg ziek is geweest?
(Niet dat ik het niet geloof hoor, probeer het gewoon te begrijpen als iemand met relatief weinig kennis van dit onderwerp!)
Wat het oa in de gaten houdt is je Hartslag. Dat is op zich wel redelijk accuraat (als je een regelmatige hartslag hebt) maar de saturatiewaarde daarop is niet echt accuraat. Ik heb wel eens patienten die beweren tijdens het lopen bv saturatiedalingen krijgen tot 85% en als ik hun dan op loopband zet met continue meting van de saturatiewaarde met onze techniek is er niets aan de handā¦.
Bovendien gaat je hartslag om heel veel redenen omhoog. Bv stress, emoties, stukje snel lopen. Zegt dus heel weinig āof je ziek begintā te worden. Zou het daar dus zeker niet voor kopen.
Ik begrijp niet helemaal of je nu denkt dat ik tegen twee prikken ben, of voor.
Het is het laatste namelijk: ik denk idd dat twee prikken de volksgezondheid sowieso niet ten nadele zou komen en vind het fijn om te merken dat je blijkbaar zelf mag aangeven ook een tweede te willen krijgen.
Wat betreft waarom ik denk dat het niet onderzocht is: dat weet ik dus eigenlijk helemaal niet. Ik vraag me dus af of een eerdere coronabesmetting + 1 prik is meegenomen in de trials van de verschillende vaccins of dat we aannemen dat een besmetting net zo goed werkt als een prik.
Ik liep op de stoep en er liep een man me tegemoet dus ik stap van de stoep af om afstand te houden. Zegt ie ādat hoef je voor mij niet te doen hoor! ha ha haā
uhm misschien doe ik het ook gewoon voor mezelf 
Ik wil dit echt tot het einde van mijn leven blijven doen 
Ugh ja of die mensen die niet uit de weg gaan en dan zeggen āwant ik heb geen corona hoorā en dan denk ik ehhhh ja ik misschien wel?! Weet zij veel, ga weg zeg!
Ik heb vorige week maandag mijn eerste (en enige) vaccinatie gehad maar het staat nog niet bij het RIVM op de site bij mijn vaccinaties. Volgens mij zeiden ze dat het er binnen een paar dagen op zou staan of ben ik gewoon ongeduldig?
Huisartsenpraktijk Boekel
Heeft vaccins beschikbaar
Wit-gele Kruispad 2,
5427 AX Boekel
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar
hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Die baby blijft als het goed is nog lange tijd leven, de vriend van @Daria loopt gewoon een duidelijk risico nu. Als Dariaās voorzichtigheid door zou werken in de band tussen haar en haar stiefzusje (wat ik me niet kan voorstellen), dan heeft Daria daar absoluut geen schuld aan.
Ik zie in dit geval echt niet het verschil tussen in Australiƫ wonen en daarom niet meteen op bezoek kunnen gaan, of voorzichtig zijn om goede redenen vanwege corona en daarom niet meteen op bezoek kunnen gaan.
Ik word zo boos vd reacties onder artikel over een dikke rave in 't park hier (al meerdere dagen schijnbaar) van āgun de jeugd een feestjeā, met 2300 man in een park 

dan denk je dat 't einde in zicht is en dan zulke dingen
Haha dit deed ik ook altijd, gewoon uit principe! Zin in als dat weer kan 
AstraZeneca lijkt niet heel effecfief tegen de Indiase variant na 1 prik toch? Of was dat niet de reden? In het VK is bijna alleen maar met AZ geprikt.
Bij mij werd ook gezegd dat ik mocht kiezen hoeveel ik er wilde. Ik vroeg hoeveel effect die tweede had. Volgens de dame die mij hielp niet bewezen beter maar kon ze me wel prikken voor mij eigen gevoel. Gekozen voor een prik.
Haar naam en titel passen meer en meer bij haar persoonlijkheid.
@Baron aso gonna aso, daar is geen leeftijd aan verbonden. Deal with it.
Weet iemand waar ik het rivm gele vaccinatie boekje kan kopen? Ik zie overal andere dingen staan namelijkš en stempelt de huisarts ook de vaccinatie?
Ik heb 'm bij de GGD gekocht, tegelijk met mijn reizigersvaccinaties.
Ik heb erop gegoogled en krijg er een toegestuurd als het goed is. Mijn vaccinaties bij de huisarts heb ik volgens mij nergens in laten stempelen.
Edit: ik krijg een vaccinatiebewijs, denk niet het gele boekje. Heb die laatste net gekocht bij SDU.
Mijn collega wil graag telefonisch een afspraak maken voor zijn vaccinatie, maar we kunnen het telefoonnummer nergens vinden? Er staat overal: het nummer staat in de uitnodiging. Maar die heeft hij niet gehad, omdat hij gewoon van geboortejaar 1982 is. Super irritant.