Er is wel een algemene link tussen mate/duur van ziekte en hoeveelheid antistoffen, maar dat is niet per se een 1 op 1 verband. Het hangt ook van andere (deels nog onbekende waarschinlijk) factoren af. Het belangrijkste van een booster, in de vorm van een tweede vaccin of een eerste vaccin na een eerdere infectie, is dat je immunologische geheugen versterkt wordt. Dat zijn dus niet direct antistoffen, maar wel bepaalde cellen die langdurig in je lichaam zullen blijven en mocht het weer nodig zijn, antistoffen kunnen gaan maken (en dat kan dus ook pas over een paar jaar zijn). Een paar maanden na je blootstelling gaan je antilichaamlevels toch sowieso wel omlaag naar een soort achtergrondniveau, of je nou heel ziek bent geweest of niet, want het zou je lichaam veel te veel energie kosten om continue antistoffen te blijven maken voor alle dingen waar je ooit aan blootgesteld bent, terwijl je nu niet met die ziekteverwekker in aanraking komt.
Ligt het niet op locatie of dat je het digitaal in kan vullen? Je zal sowieso niet de enige zijn zonder (werkende) printer. Dus dat lijkt me voor de volgende keer niet per se een probleem.
Volgende keer gewoon gaan joh, wij hadden een stapeltje daar liggen voor mensen die hem vergeten waren.
gc Hoograven
Heeft vaccins beschikbaar
Oud-Wulvenlaan 6,
3523XZ Utrecht
Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar
Ik merk het ook vooral bij ouderen. Mensen tussen de 20 - 40 houden doorgaans meer afstand dan ouderen en vooral 70+ - ers zijn erg. Staan beetje in mijn nek te hijgen omdat ze de post willen.
Awh wat jammer. Ik kreeg de melding maar zag hem net pas. Zoveel mensen die hiernaartoe hadden gewild die ik ken.
Edit: Ik zie nu net dat ik hem ook daadwerkelijk net pas binnen kreeg terwijl ik die van Geleen die daarna kwam wel al eerder binnenkreeg via de twitter meldingen want daar staat de plaatsnaam direct bij
Domme vraag misschien, maar nu ik (gedeeltelijk) gevaccineerd ben, zou ik dan positief testen op de antistoffen test? Ja toch?
Ik ging even kijken en inderdaad, de cijfers lopen daar best wel weer wat op! Ze zaten in april-mei tussen de 1500-2500 positieve testen per dag maar nuâŠ
Wow ik wist niet dat dit bestond! Maar ben ff gaan kijken en mijne staat er wel op, heb hem via mijn werk gekregen op 12/05, dus weet niet of hij er al eerder op stond. En ik heb expliciet toestemming gegeven dat ze de gegevens mochten delen met het RIVM,
In principe wel, als je niet te snel zou testen (als je vandaag bent gevaccineerd test je morgen nog wel negatief) en afhankelijk van de specificiteit bij de antilichaamtest (zou het in principe niet verwachten, maar kan inderdaad dat die antistoffen negatief uit de test komen zoals in het artikel van @Eddie staat). Maar als je bijv. kijkt naar die cijfers van de bloedbank steeds met hoeveel mensen antistoffen hebben, gaat dat wel om een test die zowel van gevaccineerden als mensen die geinfecteerd zijn geweest antistoffen oppikken!
Deze handbalster wil niet vaccineren. Prima, ik ben ook pro-zelfbeschikking, dus doe wat je niet laten kan. Maar ze wil zich ook niet houden aan de maatregelen die ze vanwege het niet ingeënt zijn moet volgen.
Dan denk ik wel: hoe belangrijk is de sport voor je dan? Stoort mij ook een beetje dat ze nu door âvaccin-criticiâ als een soort heldin wordt verheven. Ze heeft helemaal niets heldhaftigs gedaan. Vind dit best egoĂŻstisch naar je team toe ook.
Ja, andere maatregelen voor niet-gevaccineerde mensen is niet leuk, maar je kan niet alles hebben.
Wat vinden jullie hiervan?
Toevallig dat zij ook een modellencarriere heeft gehad (HNTM 2008), Doutzen dân twedde.
Maar zou zeggen: zelf weten. Denk dat dit nogal wat consequenties voor haar kan hebben, dus of het nu slim is voor haar (sportieve) toekomst om net nu zo mega principieel te gaan doenâŠ
Ze hebben ook een aantal gebieden waar ineens best veel mensen met de Indiase variant besmet zijn. Zal icm de versoepelingen dan best hard gaan inderdaad.
Zal volgende week weer even kijken wat het met hun ziekenhuisopnames doet!
Haha zelf toegeven van als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties en dan vervolgens je weigerig baseren op het onderzoek dat jij als zelfbenoemde leek hebt gedaan. Interessante methode.
Dikke doei. Ze maakte ook pas onlangs dâr rentree lees ik dus de rest van het team weet vast nog wel hoe ze moeten handballen zonder deze âik heb zelf beetje gegoogledâ meid
1 van mijn collegaâs is blijkbaar anti vaccineren. Ging vanmiddag helemaal uitleggen hoe en wat en waarom het slecht is. Ik ben gauw weggegaan.
Ja als het goed is gaan ze die gegevens uiteindelijk gebruiken voor je vaccinatiepaspoort. Ik had ook toestemming gegeven om mijn gegevens te delen. Ik zal nog even afwachten en anders de GGD even bllen.
Heb van de week ook mân bloed afgetapt voor VASCO. Braaf die instructies op dat blad gevolgd maar bloedde echt heftaaag, helemaal geknoeid op dat hele buisje ook
Haha shit, ik ga het dit weekend doen, doekje bij de hand houden dus?