Caronatopic #10

Ik ben pro-vaccineren dusja, ik vind het dom van haar.
Ook zegt zij dat ze niet anti-vaccineren is, maar nu nog niet wil ivm lange termijn. Terwijl normaal elke sporter zou tekenen voor deelname aan de Olympische spelen en ik denk dat zij een grote kanshebber was voor de selectie.

Maar vooral ook fijn voor de speelster die waarschijnlijk niet naar de OS mocht, omdat Broch haar rentree had gemaakt. Die kan zich nu voor 99% zeker wel gaan klaarmaken voor de OS.

8 likes

Ze zit in deel 2 van haar carriĆØre. Dus wat dat betreft eigen keuze. Ik vind het raar dat ze niet afgezonderd wilt leven daar.
Ookal snap ik het vanuit teamperspectief wel, want dat is juist teaming.
Maar ook egoĆÆstisch naar haar team doe, ben benieuwd wat het team ervan vind.

3 likes

Ik snap wel dat je niet apart van je team wilt leven bij zo’n groot event.
Maandag komt het team bij elkaar voor de voorbereiding, dus ik hoop dat er dan ook al media is voor interviews met medespelers.

Maarja, egoĆÆstisch… Ze was pas ā€˜net’ terug en is meegeweest met een trainingsweek en op haar positie speelt ook de aanvoerster van het team, dus wat dat betreft is het niet direct ā€˜the missing link’ voor het team

edit: ik doe zelf aan deze sport en volg daarom ook veel de oranjedames

6 likes

Je moet het er uit masseren en dat ging beetje te voorspoedig dus ik had twee klauwen vol bloed hahaha. Dus steriel gaasje is raadzaam! Zit er overigens ook bij in het pakketje.

2 likes

Oh echt? Ik moest het er echt uitpersen (ook een heftige ervaring :laughing:)

2 likes

Ik kijk eigenlijk nooit meer TV dus geen idee of ze in HNTM of ER zat, hahaha. @Krabsalade @Calypso

@Keaton ja, ook al zo’n vaag antwoord inderdaad. Zoveel mensen zijn er al ingeĆ«nt. Het is aangetoond dat de vaccins zo goed als veilig zijn. Die zogenaamde critici kunnen hun eigen claims voor gevaar nooit echt sterk onderbouwen ook.

@mikselke Misschien ook omdat ze er een tijdje uit geweest is en zich slecht gevoeld heeft, dat ze bang is dat het negatief uitpakt. Het is zo’n unieke kans die je krijgt. Ik zou dat nooit aan mij voorbij kunnen laten gaan behalve voor iets als gezondheid. Of dan nog eerder vanwege eventuele mensenrechten die geschonden worden met doden tot gevolg. Maar wel fijn voor een andere kandidaat die dus kan opvolgen. En inderdaad, ze is pas net weer terug dus ze redden zich wel. @Speurneus

@Nox maakt het eigenlijk uit dat het 't tweede deel van haar carriĆØre is? Of bedoel je juist dat dit toch het einde of de eindfase van d’r carriĆØre is zeg maar?

1 like

Ik dacht hee ik volg een leuke instagrammer die me wel aansprak. Volgt zij ook die isa kriens… en nog best wat influencers die ik volg dus ook zag ik…
Zoals huismuts en doutzen. Verbaast me niks eigenlijk.

Naja ik heb lekker mn 2e prik gehad vandaag en totaal geen last. Superblij mee​:grin::+1:. Voelt toch een stuk veiliger op t werk.

7 likes

Ik ben in februari geprikt en die staat er ook nog niet op

1 like

,Als handballer heb ik geen verstand van virussen en vaccinaties. Dus ben ik zelf wat dingen gaan onderzoeken en gaan kijken naar een alternatief geluid. Daardoor ben ik gaan twijfelen."

Echt een parel jeetje. Geen verstand ervan maar wel ā€œzelf onderzoek doenā€ en dan weet ze het hoor

14 likes

@Teigetje allemaal autodidacte wetenschappers :sob:

Keek een tijdje niet op Facebook, en nu ik al die reacties onder nieuwsberichten lees, wil ik uit irritatie alsnog mijn account gewoon definitief verwijderen. Daar is de anti-vax-club pas oververtegenwoordigd. Onder al die nieuwsberichten van die bijdehante wappies die iets reageren in de trant van ā€œde gevaccineerden hebben er zelf dus ook geen vertrouwen in dat het vaccin werkt want anders zouden ze niet bang zijn voor de niet-gevaccineerde spelersā€. Dan heb je het toch echt niet begrepen? :sob::triumph:

En als mensen reageren dat ze long-covid hebben, zeggen ze gewoon: ja, is wel vervelend maar ik had 2 jaar terug ook griep :woozy_face: okƩ, Henk.

1 like

Met deel 2 bedoel ik dat ze al gestopt was vanwege het een en ander. En ze nu weer bezig is, terwijl haar doel eigenlijk vooral meetrainen was en erna wel weer verder ziet.

Ugh ja de wappies op Facebook maken mij echt boos. ā€œDe gevaccineerden kunnen nog steeds besmet raken!!!ā€ Ja daarom zou het handig zijn als jij je ook laat vaccineren henk, dan is de besmettingsgraad veel lager. ā€œBlijf uit de buurt van gevaccineerden!!! Spike eiwit! Paniek!ā€ Deze soort mag inderdaad ver uit mijn buurt blijven zodra ik gevaccineerd ben, lekker rustig.

Long covid ontkenners/ontkrachters kan ik nog bozer van worden, vanwege mijn eigen situatie. Ik heb ook een aantal flinke griepen doorgemaakt in mijn leven, maar heb nog nooit na een griep mij maandenlang niet mijzelf gevoeld. Ik had deze week, waarschijnlijk door het weer, eindelijk weer eens het gevoel alsof ik weer een beetje mijn oude zelf aan het worden was, maar ik ben er nog lang niet.

5 likes

Ik heb vandaag m’n eindtest bij de fysio na m’n revalidatie traject en ergens vind ik het best wel spannend. Zou best confronterend zijn als de cijfers nog tegen zullen vallen… ben wel benieuwd! :crossed_fingers:t3:

19 likes

Ugh ik heb een antivax collega die vindt het vaccin onzin omdat je het toch opnieuw moet nemen en ze neemt het toch mee naar huis uit het ziekenhuis. Uh oke TinašŸ‘ā€¦
dr man is ook een complot theorie persoon hihaho wat grappig. Ik zei: dat vaccin daar wordt je minder ziek van, daarom neem je het. Maar ze wordt niet ziek ;)! Oke!

Lijkt me soms wel echt hƩƩrlijk om in die waan te leven dat je superieur bent en nooit ziek wordt. Mijn lichaam heeft al heel jong veel moeten doorstaan dus ik heb in die zin wel een beetje vertrouwen dat het lichaam het eea aankan, maar je hebt op Covid echt vrijwel geen invloed? Ja, oke bij morbide obesitas is het vaak ernstiger en bewegen is natuurlijk heel goed, maar er zijn zelfs jonge, gezonde, topsporters in het ziekenhuis beland. Ik vraag me echt af hoe het in het hoofd van die mensen werkt. Vind je jezelf echt zo geweldig of is het gewoon keihard kop in het zand steken en ā€˜het leven is maakbaar?’.

Ken iemand die echt een ernstige aandoening heeft en daardoor echt bij de risicogroep behoort. Zij roept zo hard dat je met gezond eten en bewegen niet ziek wordt, dat ik denk dat dit gewoon een coping is om maar niet die angst toe te laten (weer) zo ziek te worden, door maar heel erg te denken dat je hier wel invloed op hebt.

5 likes

Een dag met mooi nieuws voor iedereen met geboortejaar 1983. Rond 11:00 uur kun je op de website een pirkafspraak maken. Dus plan de prik online en zegt het voort. šŸ‘‰ https://t.co/2yx4ShlHzv pic.twitter.com/utvoQQ1LTc

— Hugo de Jonge (@hugodejonge) June 4, 2021
8 likes

Yes!! :star_struck:

Mijn vriend is ook zo iemand die ervan overtuigd is dat hij niet heel ziek zal worden. Hij heeft totaal geen redenen want als ik vraag waar hij dat op baseert zegt hij ā€œdat denk ik gewoonā€. Gelukkig laat hij zich wel gewoon vaccineren als hij aan de beurt is.

3 likes

YAY!

3 likes

Nog 6 jaar :star_struck:

3 likes