Caronatopic #10

hahaha er is nu indd een foto van Hugo die de vaccinatie krijgt.

Met dank aan de wetenschap, met dank aan ál die mensen die zich dag in dag uit inzetten om de vaccinatieoperatie tot een succes te maken. Hulde voor al die fantastische mensen van de GGD. Prik voor prik banen we ons een weg uit de crisis.
Zoveel om dankbaar voor te zijn. 🙏🏼💪🏼💉 pic.twitter.com/XcmSpHGCNn

— Hugo de Jonge (@hugodejonge) June 4, 2021
4 likes

Er zijn ook gewoon mensen die zich niet laten leiden door angst. Tjaa misschien word ik morgen ziek, of kom ik onder een bus. Ik vind het zelf zonde om energie te steken in wat er misschien kan gebeuren terwijl de kans zeer klein is.

1 like

Maar je niet laten leiden door angst is in mijn optiek wat anders dan ontkennen dat je ziek kan worden?

Daarbij denk ik dat voor ieder persoon ‘laten leiden door angst’ wat anders is, vaak gebasseerd op eerdere ervaringen of op basis van een kwetsbare gezondheid. Waar ik bv vind dat ik gewoon wat voorzichtig ben of mij gewoon netjes aan de regels houd, kan jij bv vinden dat ik mij laat leiden door angst, terwijl ik dat zelf niet zo ervaar. Maar niet zo bang zijn om ziek te worden of ontkennen dàt je ziek kan worden lijkt mij een wezelijk verschil.

6 likes

En nog roepen mensen dat hij de vaccinatie niet echt krijgt. Want ja hij is nog nooit gevaccineerd en zijn kinderen ook niet.

Ik hoop trouwens dat 1987 snel aan de beurt is :smiley:

3 likes

Jeej, meteen naar een vriendin doorgestuurd die nog niet heel goed NL is en dit anders misschien mist

Jaaa 1987, benieuwd wat de astra weigeraars voor invloed hebben, als 't 1 jaar per dag blijft nu dan mogen we dinsdag een afspraak maken, zin in!

2 likes

21 juni de eerste en de 26 juli de 2de! :syringe:
Kan het gewoon even niet geloven hoor! Yeah…

12 likes

Hou eens ff op joh, bluh

3 likes

Hier 22 juni en 27 juli :partying_face:

8 likes

Was niet op jou gericht maar op 't bericht, sorry nu ook ik 't terug lees zie ik de lompheid. Bedoelde meh weer bijwerkingen ellende

2 likes

Ik was net ook wel even een beetje ontroerd na het maken van mijn afspraak. Oh zo fijn dat het nu gewoon zover is :slight_smile:

5 likes

20 juni en 26 juli woohooo

8 likes

Ik erger me er zo aan dat er in mijn omgeving nu al verjaardagen gevierd worden in te grote groepen en uitnodigingen voor bbq’s openstaan. Echt superfijn dat de cijfers naar beneden gaan en dat iedereen afspraken kan maken voor vaccinaties, maar onze leeftijdsgroep is nog helemaal niet gevaccineerd? Dus nee, ik wil niet naar je verjaardagsbbq komend weekend. Echt, wacht gewoon nog even. Het lijkt me zo fucked up om in dit stadium nog corona te krijgen en er dan echt flink/lang ziek van zijn.

Maar kennelijk zijn mijn vriend en ik de enigen die zo denken in de familie en vriendengroep :woman_shrugging:

1 like

Yay! 23 juni en 23 juli :partying_face:
Wel moet ik vanavond met m’n dochter naar de teststraat want die heeft weer eens wat opgelopen op het KDV. Hopelijk geen covid en kan het hele feest wel doorgaan…

9 likes

Misschien een domme vraag maar heb het niet goed genoeg bijgehouden. Komen er in het weekend ook jaartallen bij die een afspraak mogen maken (dus bijv morgen 84 en zondag 85), of gaan ze nu maandag pas weer verder?

1 like

In het weekend kunnen er ook jaartallen bijkomen.

5 likes

Maar zal denk ik dit weekend niet gebeuren toch omdat de AZ weigeraars morgen een afspraak mogen maken

Dat zou kunnen, kan niet in de agenda kijken. Maar over het algemeen kunnen er ook jaartallen bijkomen in het weekend.

Hugo’s twitter blijven checken. :wink:

1 like

Huisartsenpraktijk Oost
Heeft vaccins beschikbaar

Stationsweg 5,
8096AV Oldebroek

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

1 like