Caronatopic #10

Nee sorry, toch niet.
Je moet idd de mail laten zien, zit een barcode in.

Ohh hmm, ze zei dat die mevrouw aangegeven heeft dat ze haar een sms zouden sturen, en ze heeft nu inderdaad een sms ontvangen voor beide afspraken. Hoop dat het voldoende is
 anders moet ik misschien van de week maar even bellen voor de zekerheid

1 like

Lief dat je het vraagt!! Zoals ik stiekem al verwacht viel het een beetje tegen. Ik moest net zoals bij aanvang van het traject een looptest doen. 6 minuten lang van A naar B lopen en dan meten ze hoeveel keer je heen en weer loopt. Het aantal was precies hetzelfde als bij de aanvang test, terwijl mijn perceptie was dat het toen echt heel erg moeizaam en slecht ging.

Ik ben wel minder buiten adem en heb minder last van m’n longen tijdens het lopen, dus in principe ben ik echt wel vooruit gegaan dat inspanning beter gaat maar had toch gehoopt dat m’n looptempo omhoog was gegaan en daar ook verschil in had gezien. Knijpkracht was ook hetzelfde gebleven, dat had ik ook wel verwacht want heb gewoon nog steeds weinig kracht in m’n armen. Wandelen gaat dus beter, maar andere soort inspanning zoals zwemmen of fietsen blijft dus nog een uitdaging. Wel gek om afscheid te nemen, het is zo’n rollercoaster geweest de afgelopen maanden dus nu op deze voet verder :slightly_smiling_face:

8 likes

Ik had geen e-mail of sms-bevestiging gehad en kon gewoon naar mijn afspraak. Ik had verder wel dat na enkele uren op coronatest.nl mijn vaccinatie-afspraak online in te zien was.

1 like

Ik had als de paniekerige boomer die ik ben gele vaccinatieboekjes besteld voor mij en mijn vriend en die zijn nu binnen. Maar ik vind het best wel gek dat ik zelf mijn personalia moet invullen? Of moet de GGD dat doen? Want als ze even niet goed kijken lijkt me dat nog best fraudegevoelig.

2 likes

Ik hoefde mijn barcode ook niet te laten zien, alleen het smsje bij de ingang.

2 likes

Wij hebben de vaccinatiebewijzen ook zonder namen uitgedeeld, en mensen gezegd direct naam enzo zelf in te vullen. Als mensen willen frauderen doen ze het toch wel.

1 like

Het gele boekje is in 1983 bedacht als middel om verplichte vaccinaties aan te tonen, voor zover ik weet is dat alleen gele koorts in een aantal Afrikaanse en een enkel Zuid-Amerikaans land. Dat zijn landen die (zeker toen) weinig infrastructuur hadden om in internationale registers dingen op te gaan zoeken als je daar aan de grens staat, dus daarvoor is een boekje met een stempel van een officiële instantie gemaakt om makkelijk zo goed mogelijk te kunnen controleren.
Voor alle andere vaccinaties kun je het beschouwen als een souvenirboekje, de betrouwbaarheid/controleerbaarheid is vrijwel 0, niemand gaat van je aannemen dat het waar is als je dit boekje laat zien, ik verwacht dat geen enkel Europees dit boekje met stempel als bewijs van wat dan ook gaat accepteren.
Het is wel een hele handige plek om alles bij elkaar te houden, de data staan erin enzo, dus je kunt bijhouden of je vaccinaties verlopen zijn, maar dat is dan ook wel zo ongeveer het enige nut.

6 likes

Heb even mijn boekje erbij gepakt en ik heb ook zelf gewoon mijn naam etc erin beschreven! Ik heb hem trouwens destijds met mijn reisvaccinaties gekregen maar heb hem nooit ergens hoeven laten zien.

3 likes

Ik verwacht er verder ook niet zoveel van idd, maar dan heb ik idd een plek waar ik alles bij elkaar heb, en alvast het boekje binnen voor verplichte vaccinaties bij reizen in de toekomst.

1 like

Ja dat klopt! Ik moest in Oeganda aantonen met het gele boekje dat ik een gele koorts vaccinatie had gehaald, verder eigenlijk nooit naar gevraagd. Volgens mij is het ook meer een opslagplek voor oa batchnummers, mocht er iets met een vaccin aan de hand zijn.

Markt Visserijplein LET OP ALLEEN VOOR EEN 2E ASTRAZENECA PRIK INDIEN 1E PRIK >4 WEKEN TERUG

Heeft vaccins beschikbaar

Grote Visserijstraat 0,
3026TV Rotterdam

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

Ik deel de mening van @anon13937616, maar vind het evengoed te makkelijk om mensen die deze vertraging vervelend vinden als verwende nesten weg te zetten. Daar kunnen net zo goed terechte zorgen achter zitten. Niemand wil vlak voor je gevaccineerd wordt nog even besmet raken. En ik val een beetje in herhaling, maar neem het voortgezet onderwijs dat maandag helemaal open moet en waarbij de snelle vaccinaties als wortel zijn voorgehouden. Daarvoor maakt zo’n vertraging wel degelijk uit. Zeker omdat de kans op zo’n prullenbakvaccin ook direct een stuk kleiner is als je buiten de deur werkt en/of omkomt in het examenwerk. Al heb ik, vast vanwege dat laatste, er zelf eigenlijk niemand over horen klagen.

10 likes

Verkeerde topic :see_no_evil:

Nou precies dat! Nederland gaat iets van 40-50.000 AZ vaccins naar Suriname sturen. Ja wij vonden ze niet zo veilig maar jullie zitten in de shit dus kijk ons eens een redder in nood zijn.

(En ik ben blij dat er iets wordt gedaan want de situatie is daar heel erg maar het komt wel nogal verwend over)

1 like

Nee, het is ‘goed dat jullie hebben gekozen om zo snel mogelijk zo volledig mogelijk beschermd te zijn tegen een potentieel dodelijke ziekte met een vaccin dat voor jou vrijwel risicoloos was, de groep weigeraars vinden we nu een dusdanig groot gevaar voor de volksgezondheid dat we hen in hun waanzin/onwetendheid tegemoet moeten komen in landsbelang’

9 likes

Wij (huisartsenpraktijk) hebben alleen deze dingen om uit te delen:

En die heb ik zelf in het ziekenhuis ook gekregen.

2 likes

Ik kreeg (belgie) geen vaccinatie bewijs maar dat is allemaal digitaal te vinden via een soort gezondheidsportaal. Prima dan raakt het ook niet kwijt.
Mn vriend heeft wel een kaartje met pfizer erop maar dat is alsnog geen bewijs.

Daar hebben de huisartsen dus geen systeem/software voor. Sowieso vaccineerden wij in een kerk met vier stopcontacten en geen internet. :joy:

8 likes

Nee als kind heb je die niet. Weet niet of het nog steeds het groene boekje is, maar die heb ik van vroeger waar alles in staat. Ook van bezoeken aan het consultatiebureau

1 like