Caronatopic #10

Ik hoop morgen op 85 en 86, maar zal wel niet.

Wauw, wat klinkt dat fijn! :heart:

1 like

Nog even over antistoffen bij een vaccinatie icm borstvoeding. Het AMC zegt dat je baby dan antistoffen krijgt, maar hoe moet ik dat zien? Stel ik geef haar dan na mijn vaccinatie nog 2 maanden borstmelk, is ze dan alleen die 2 maanden ‘beschermd’ of onthoudt haar immuunsysteem ook zelf hoe ze antistoffen (?) kan maken?

Mijn vriend heeft vrijdag zn eerst vaccinatie gehad en is er gister flink beroerd van geweest (heb hem nog nooit zo beroerd gezien, veel slapen, koortsig, warm, koud, zere spieren en heel beroerd). Weet iemand hoe groot de kans is dat dat bij zn 2e prik weer zo gaat?

Iedereen kan anders reageren op die vaccins. Denk dat het echt afwachten is. Hopelijk reageert zijn lichaam milder bij de tweede omdat ze er dan al bekend mee is.

1 like

Dank je, ik hoop het voor hem, hij is nooit ziek!

1 like

Welke had ie?

1 like

Pfizer heeft hij gekregen.

Oh dat is wel opvallend dan! Daarover hoor ik echt de allerminste bijwerkingen, echt ziek heb ik nog geen één keer gehoord!

Hahaha ja maar JIJ! En bij jou was het de tweede, ik had het eigenlijk over eerste, haha.

Ik hier verder ook nog niemand, gelukkig was het vandaag grotendeels wel over maar hij was echt flink ziek. Hij zal nooit overdag naar bed gaan als hij zich niet goed voelt, maar hij lag er vrijdag om half 10 in, kwam er zaterdag om half 11 uit (en stond te kokhalzen onder de douche) en is om half 4 tot een uur of 8 weer naar bed gegaan.

Morgen ben ik zelf aan de beurt, duimen maar dat dat goed gaat.

1 like

Bij mn 1e spuit had ik nergens last van. Maar bij de 2e werd ieh er zo hard in geragged, dat ik nu nog last heb. T voelt als een blauwe plek en het ziet eruit als een muggen bult. Hoera.

Ohja en t ergste van alles hij is niet eens magnetisch

1 like

Ik houd nog steeds goede hoop dat ik na de tweede injectie mijzelf magnetisch kan laten opladen zoals Magsafe van Apple maar dan zal wel niet omdat Bill achter de chip zit.

7 likes

Domme vraag misschien maar ik ben echt een beetje te moe… mijn vriend kreeg einde vd dag bericht dat hij in contact is geweest met iemand die later positief testte (langer dan 15 min, binnen 1,5 m, wel allebei met mondkapje). Dus in quarantaine en morgen testen (dag 5). Hij heeft vandaag ook lang in de zon gezeten en best wat biertjes gedronken, maar voelde zich einde van de dag niet lekker worden en ligt nu al een poos in bed.

Nu twijfel ik wat ik moet doen qua slapen. Hij heeft geen duidelijke coronaklachten en het kan best zon/bier/placebo zijn, maar je weet het niet natuurlijk… we hebben geen logeerbed en vanwege baby die bij ons op de kamer slaapt en veel wakker wordt is de bank ook niet echt een optie. Wat zouden jullie doen/aanraden?

Als dit wel corona-klachten zijn en hij je nu pas besmet, dan zou dat na zijn test van morgen direct duidelijk zijn toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Ja, klopt idd. Gaat dus echt even om vannacht… als hij positief is zullen we sowieso een plan moeten bedenken voor de komende tijd, maar dan regel ik een matras oid.

Als je zelf kwetsbaar bent zou ik proberen nu gescheiden te leven (maar realiseer je dat dat ook betekent wc’s en deurklinken ontsmetten na gebruik, hem in 1 kamer opsluiten en een bordje eten voor de deur zetten, dat servies apart afwassen en al dat soort ellende).
Maar bij de 30+ mensen in mijn omgeving die Corona hebben gehad is maar 1 iemand gelukt om de rest van het huishouden te sparen, en diegene had een volledig gescheiden gastenverblijf tot z’n beschikking. Alle mensen in minder luxueuze onderkomens (myself included) hebben hun partner besmet voor ze zelf positief getest waren. Dus nu denken ‘het kwaad is al geschiedt, laat maar’ is ook een reële gedachte.

6 likes

Dank! Wij leven op relatief klein oppervlak met 2 kids dus wordt inderdaad misschien wel erg moeilijk… niet kwetsbaar, dus neem het risico dan maar denk ik

Met 2 kids zou ik juist de risico niet willen lopen om besmet te raken (mocht het al niet zijn gebeurd). In mijn omgeving wel echt positieve verhalen van gescheiden leven en niet besmet raken.

Ja dat is ook weer zo, zie alleen nu even geen makkelijke oplossing. Miss dan toch vanaf morgen (bij positieve test…)

Bizar genoeg heel weinig Corona meegemaakt in onze omgeving dus ken niet zoveel ervaringsverhalen