Caronatopic #10

Hopelijk is het gewoon het bier en de zon! Heb het idee dat veel corona-klachten toch ook echt meer verkoudheid-achtige beginnen i.p.v. “niet lekker” zijn. Tenminste, van al die verhalen en in eigen omgeving.

Maar hier heb je natuurlijk niet echt veel aan :sweat_smile:

1 like

Bij mij juist ook wel meerdere verhalen van mensen wiens partner corona heeft gehad en de rest van het gezin niet besmet is geraakt, terwijl sommigen niet eens gescheiden geleefd hebben. Volgens mij heeft vrijwel niemand zijn/haar huisgenoten besmet bedenk ik me nu, N=10 ongeveer.

8 likes

Ik ken ook alleen maar mensen waarbij maar 1 persoon besmet werd en de rest van het huis niet. Beste vriendin is ook echt de hele quarantaine met haar ouders in dezelfde ruimte geweest overdag en zij was de enige die positief was. Echt bizar eigenlijk.

Alleen ikzelf ben een uitzondering in dit geval😅 vader, moeder en zusje allemaal tegelijk positief. Ik ben 5 dagen in isolatie gegaan, andere wc’s gebruikt, alles schoongemaakt, mondkapjes op in huis. En alsnog positief helaas.

Vandaag als goed is 1985 en 1986! Komt hopelijk weer wat vaart in.

12 likes

Familielid heeft 1,5 maand geleden de eerste prik gehad maar heeft nu toch corona opgelopen (leraar). Flink ziek helaas. Dan hoeft hij de 2e prik niet meer te halen toch?

Er kunnen vandaag weer 2 jaren omdat er dit weekend weinig afspraken zijn gemaakt. (Volgens die ene vrouw op Twitter is dag de reden iig) Bijzonder…

Wow dat is wel heel weinig toch :thinking: Misschien toch veel weigeraars en mensen die Pfizer via andere weg hebben gekregen?
Offff de data kloppen weer niet bij het ministerie :face_with_hand_over_mouth:

Maar een deel van die 1 miljoen heeft toch gewoon astra zenica genomen? Of via werk ofzo een vaccinatie.

Ik bedoel te zeggen dat die 1 miljoen mensen de hoeveelheid is die in die geboortejaren valt, niet het aantal AZ weigeraars.

15 likes

Ja is ook zo inderdaad, maar dan alsnog lijkt 21.000 me wel echt weinig.

Zie op de Twitter van die statistieken gast de verschillen in noord en zuid qua terecht kunnen met vaccinatie, woonde ik maar wat noordelijker tering zeg. Ik rijd wel naar een andere stad. In Emmen kun je morgen en in Den Bosch 2 juli :sob::unamused:

Volgens mij wel

1 like

Voor de mensen die de tweede van AZ ná juni zouden krijgen; is jouw prik naar eerder verschoven? Tijdje geleden zei Hugo de Jonge dat je nu max eind juni de tweede prik krijgt, maar mijne staat nog voor augustus gepland. Gezien ik de huisarts destijds half heb gestalkt voor een prik (ivm fout) voelt het zo lullig om ze hierover te bellen want ze hebben wel meer te doen. En ik weet ook dat hij wel dingen zegt waarvan bv huisartsen zeggen; eeeuh hallo?! Maar ik wil natuurlijk ook niet m’n prik mis lopen, dus ben benieuwd hoe dat bij anderen zit.

1 like

Oh heb je die afbeelding ergens? Ben ook benieuwd

Mijn vader had hierover gebeld met z’n huisarts en kwam op de wachtlijst. Na een week ongeveer werd 'ie gebeld dat 'ie alsnog eerder mag komen. Dus is het proberen waard :slight_smile:

1 like

Yorick Bleijenberg (@YorickB) Tweeted:
:compass:Mensen in,

het noorden: het zuiden:
morgen :partying_face: max 2 juli 🥲 https://twitter.com/YorickB/status/1401816846630854658/photo/1 https://twitter.com/YorickB/status/1401816846630854658?s=20

2 likes

Hahah ik ben serieus wel in staat om hiervoor een uur ofzo te rijden. Maar is zeker niet netjes :crazy_face:

Jaa same!
M’n baas was ook geïrriteerd dat m’n stagiaire die zelfstandig staat volgende week niet kan werken omdat ze dan gevaccineerd wordt.
Ik heb hem even heel duidelijk gemaakt dat vaccinaties voorrang hebben op ons werk, en als ik op een werkdag gevaccineerd kan worden ik ook daarvoor ga en we maar wat regelen!!

11 likes

Ja ik ook hoor, heb toch een auto, zat mensen die afhankelijk zijn v ov of fiets en dus wel in eigen woonplaats willen. Die help ik dan mooi :joy:

Sowieso niet werken op de dag dat je een vaccinatie krijgt maar taart eten toch

5 likes

Zou 't dan morgen zo ver zijn. Ik voel me alsof ik op examenuitslag wacht…

9 likes