Caronatopic #10

Ik appte gisteren met een vriendin over vaccinaties, vertelt ze dat ze nog aan het wachten is op haar uitnodiging. Ze had het nieuws dat '87 al mocht inplannen gewoon helemaal gemist, hoe dan? :sweat_smile:

Anyway, ze heeft vanochtend ingelogd en kan vanmiddag al terecht! Dat is in Tilburg, misschien heeft ze geluk gehad dat er iemand geannuleerd heeft, maar dit vond ik wel heel snel.

7 likes

Ja want ik wilde maandag in Tilburg omdat m’n vriend dan ook kan, maar eerste optie was pas veel later. Dus denk idd iemand die gecancelled heeft

Officieel op 96, maar ik heb mn prik via werk al gehad. Vrijdag de tweede. Matig zin in want ben bang dat ik er weer ziek van wordt :pleading_face:

Ik snap dat je twitter of een forum niet dagelijks checkt, maar het staat ook elke dag op de voorpagina van nu.nl. Misschien ben ik er wel te veel mee bezig, maar ik was toch wel verbaasd.

4 likes

Ja toen ik er was zeiden ze begin/half juni, dus het schuift steeds op

Ohh al die mensen in Tilburg. Toen ik belde vanochtend zat tilburg vol tot half juli :weary:. Kon het binnenkort opnieuw proberen of een andere locatie kiezen maar dat laatste is super onhandig voor mij want ik heb geen auto.

Dan ga je toch in Den Bosch naar de Brabanthallen. Is 5 minuten lopen vanaf het station.

Het loont zich denk ik wel om later nog eens te bellen. 1,5 maand geleden belde ik voor mijn afspraak en was op 12 juni geen plek bij het Breepark in Breda en gisteren heb ik gebeld en toen was er wel weer plek.

1 like

Dit gaat over de afgelopen lockdown die twee weken heeft geduurd. Ze mochten misschien niet vrij naar buiten maar wel om naar de winkel te gaan en om een sport te beoefenen, bijvoorbeeld.
Als je kijkt naar de rest van de wereld valt het echt wel mee.

Maar dit gaat om twee weken, overmorgen is het alweer voorbij? Daarnaast wil ik het niet met Nederland vergelijken want in principe hadden wij vrij ‘chille’ lockdowns. Maar wel die maandenlang duurde.

En dan gaan er ook nog eens heel weinig mensen dood, dus die drama heb je er niet eens bij. Ik vind niet dat de Australische regering altijd goed handelt rondom corona maar dat ze zo snel in actie komen vind ik wel goed.

2 likes

Ja en dat dus!

Ja idd, en ik denk vooral dat het voor de Melburnians zwaar is omdat ze hun situatie met de rest van het land vergelijken en niet zozeer met de rest van de wereld. Ik zou me ook flink genaaid voelen als ik daar zat en elke keer was er precies daar weer een nieuwe uitbraak, ondanks de enorm strenge inreisbeperkingen en de verplichte hotelquarantaine.

2 likes

@Baron ik had de jolige tweets van Hugo ook van het forum!
ik lees nu.nl niet, heb wel de NOS-app maar daar kijk ik een stuk minder op dan toen corona begon
inmiddels wel vaker omdat ik weet dat mijn geboortejaar eraan zit te komen maar toen ik nog niet doorhad dat het zo snel zou gaan was ik er ook niet zo mee bezig

:hearts: dus voor ons informatieve forumfeminarum

2 likes

Verbaast me echt hoe snel sommige mensen terecht kunnen voor hun prik! Wat ik hier lees, en een vriend van me uit 83 heeft vandaag z’n eerste prik al gehad, ik mocht maandag een afspraak maken en kan pas 25 juni terecht (en 30 juli de tweede).

Ja ik ook. Mijn vriend mag volgende week woensdag en heeft 30 mei z’n afspraak gemaakt. Hadden achteraf beter even kunnen wachten i.pv. direct om 11.30 online proberen een afspraak te maken. Maar goed, de afspraak staat.

Volgens mij hanteren de meeste landen dat je pas 14dgn na vaccinatie als beschermd / gevaccineerd wordt aangemerkt, dus wat dat betreft heb je er niet veel aan :crazy_face::see_no_evil:. Of bedoelde je dat het anders pas na de vakantie wordt & dus veel verder weg? :relaxed:

Ik vind het wel plezant om al het enthousiasme over die jaartallen hier te lezen :heart_eyes:.

4 likes

Nee dat klopt, wat dat betreft heb ik er niks aan! Het is meer dat het iets fijner voelt om gevaccineerd op vakantie te gaan (al ga ik niet vliegen of zo) & ook dat ik ‘m gewoon zo snel mogelijk wil :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik belde om 11.28 door de tip van @Wonderland en kan volgende week al terecht :tada: ik ga sowieso keihard janken van blijdschap.

9 likes

Mijn vriend heeft ook zijn afspraken gemaakt :grin: hij was eerst wat terughoudend door onwetendheid maar doet het uiteindelijk toch, met als argument dat ie het vooral voor mij doet maar vooruit goed genoeg als je hem maar neemt vriend.

Nog 4 jaar en dan kan ik :heart_eyes: eindelijk.

9 likes