Hoop dat je een vaccin toegewezen krijgt!
Nou, heel eerlijk⊠Als ik Russisch zou zijn zou ik het ook niet zo vertrouwen. Ze vaccineren daar voor zover ik kan vinden alleen met vaccins die in eigen land zijn ontwikkeld en razendsnel (op basis van een studie van 38 personen in geval van Sputnik vaccin) in gebruik zijn genomen. Experts hebben hun vraagtekens bij de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van de data die Rusland heeft gepubliceerd van het onderzoek naar Sputnik. Tel daar nog een dictatoriaal regime bij op die niet bekend staat om persvrijheid en je hebt het ideale recept voor achterdocht.
Nee, snap ik. Je wil toch een vaccin.
Mijn broer heeft braaf gewacht op zijn uitnodiging en toen ook nog online gedaan. Kan dus over 3 weken terecht.
Ik hoop dat mijn geboortejaar morgen is en dan hoop ik stiekem dat ik sneller terecht kan ga sowieso bellen en andere locaties id buurt zijn ook prima want heb toch een auto. Heb zelfs speciaal mijn werkafspraak van 11:30-12:00 hiervoor verschoven
Ja top tips hier! Ik ga bellen en zie nu net ook dit staan:
Tijdstip wordt morgen bekend, alsof het niet gewoon weer 11.30 is?
Wat een tease die Hugo
Op Twitter wordt ook gemopperd over het gebrek aan informatie/slechte communicatie in het algemeen.
Gek ook inderdaad dat je nu verder niks hoort.
Als ik morgen eind van de dag nog steeds niks heb gehoord ga ik GGD bellen voor een afspraak.
Oke even een dom vraagje. Maar hoe kan het dat de een flink ziek is na prik en de ander op zere arm na niks heeft. Voor mn gevoel doet t immuunsysteem van persoon 2 dan echt niet zn best ofzo en werkt t dus ook minder? Dit zal uiteraard niet zo zijn maar heeft iemand een verklaring of uitleg of iets?
Ik denk omdat veel mensen hun dierbaren evengoed geknuffeld hebben dus die voelen dat gemis minder.
Ik vraag me dit ook af. En als je flink ziek bent van het vaccin, was je dan ook flink ziek van corona geworden of is er geen verband?
@Ovenschaal als je geen zin hier in hebt, negeer dit vooral!
Maar wat ik me afvroeg: in Nederland is het zo dat als je in het verleden Corona hebt gehad, je maar één vaccinatie nodig hebt i.p.v. twee. Ze maken verder geen onderscheid in wanneer en hoe hevig je het hebt gehad. Hoe kan dat eigenlijk, dat ze de mensen die een jaar geleden één dag verkouden zijn geweest, op dezelfde hoop gooien als de mensen die twee maanden geleden heel ziek waren? Waar baseren ze op dat al die mensen goed genoeg beschermd zijn na een vaccinatie terwijl hun antistoffen niveaus er misschien wel heel anders uit zien? Ik heb het al geprobeerd zelf te googelen maar ik kom er niet echt uit dus vandaar even hier! Maar nogmaals als je geen zin hebt om het te beantwoorden, vooral niet doen hoor haha.
Via vaccintrials. Hoe ziek je bent (geweest) na Corona of vaccinatie is niet per se een indicatie voor de hoeveelheid antistoffen. Via trials worden antistoffen na vaccinatie opgevolgd zodat er gemeten wordt dat het vaccin overheen de populatie voldoende bescherming biedt (vandaar ook dat je soms 70% effectiviteit ziet, en 90% voor andere vaccins). Of je zelf voldoende beschermd bent weet je niet, maar dat is in principe ook niet van belang zolang er maar genoeg mensen gevaccineerd zijn (en dus groepsimmuniteit gecreëerd wordt).
Weet iemand of je een ingevulde gezondheidsverklaring brief per se fysiek moet meenemen naar je vaccinatie? Ik heb die brief van mijn vriend waar dat blijkbaar bij zat weggegooid, omdat ik dacht dat het alleen een uitnodiging was, en hij de afspraak al een aantal dagen daarvoor online had gemaakt.
Volgens mij zijn die vragen die op dat formulier staan hetzelfde als de vragen die je doorloopt als je die afspraak online maakt, toch?
Hij heeft morgen de afspraak namelijk!
Hahha kijk die Yorick op Twitter met zijn âok boomerâ in de grafiek voor boomers die hun Astrazaneca hadden geweigerd
Ik dacht gelezen te hebben dat je hem ook nog ter plekke kan invullen, omdat er ook veel mensen zijn die al een afspraak hebben voordat ze de brief hebben.
Je kan hem ook downloaden via de link in de bevestigingsmail en printen en invullen, en anders even je eigen pen meenemen en dan liggen ze ook op de locatie om ter plekke in te vullen.
Zijn niet allemaal dezelfde vragen als beantwoord bij het maken van de afspraak, gezondheidsverklaring is uitgebreider!