Caronatopic #10

Geen corona! Gelukkig op tijd de uitslag zodat de huisartsenpraktijk nog niet dicht was. Volgende week naar m’n hooikoorts klachten en rest hoest na m’n griep/verkoudheid /whatever van vorig jaar maart laten kijken

5 likes

Begrijp ik het nu goed dat als die testbewijzen erdoor komen dat we dan een testbewijs van 7,50 moeten hebben om op een terrasje te kunnen zitten? Iedere keer? (buiten de 40 uur om dus)
Dit is dan vanaf juli, maar als het goed is zou de vaccinatiegraad toch al hoog genoeg moeten zijn om dit gedoe niet nodig te hebben? Niet dat ik die datum nog geloof, maar even voor het idee.
Sowieso snap ik ook nog steeds niet dat ze zo ontzettend veel geld in al die experimenten gooien van festivals, evenementen etc. Gooi dat geld in nuttige dingen en als het goed is kunnen we eind van het jaar of volgend jaar gewoon weer dingen normaal doen…

5 likes

Ja, en wat is er nu echt in die 3 dagen zo veranderd… Zeg gewoon als de besmettingen/ weekgemiddelde onder X zit doen we dit, en bij nog lager dat. Ik vind dit zo knullig.

5 likes

Vroeg het me ook al af…
Op nu.nl staat wel maximaal 7,50, misschien is het voor ieder uitje anders? Voor een terras zou ik minder over hebben dan voor een festival.
En misschien gaat het hier over niet gevaccineerde mensen?

Ugh ik moet in quarantaine omdat een leerling positief getest is

Trots op mijn werkgever :muscle:t2: (En idd echt heel schrijnend!)

13 likes

Ik kan hier ook zo pissig van worden, ik hoop dat ze voor lagere inkomens het mogelijk maken om gratis te laten testen.
Mijn tante vertelde dat in Berlijn het sinds een paar weken verplicht is een negatieve zelftest uitslag te hebben van max 48 uur oud voor je een niet essentiële winkel in mag.
Als je niet wilt betalen voor die zelftest mag je 1 x per week in een rij staan voor de algemene testen en daarna dus 2 dagen vrijuit gaan, en als je geen inkomen hebt dan mag je 2 x per week in zo’n rij gaan staan.
Nu vertelde ze dit met Pasen dus misschien is het al anders. Maar die zelftesten waren toen ook gewoon overal al uitverkocht.

Edit: haa ik zie dat Lilian Marijnissen het helemaal met me eens is

Testen voor toegang zou en mag nooit tot tweedeling leiden. Maar met maximaal 7,50 euro per test worden grote groepen mensen en gezinnen uitgesloten. Onacceptabel wat de SP betreft. https://t.co/1es70BpWeV

— Lilian Marijnissen (@MarijnissenL) April 16, 2021
7 likes

Pfff ik kan de GGD even niet meer volgen. Collega gisteren positief getest, heb ik vorige week donderdag (de 8ste) voor het laatst gezien. Zij is zaterdag (de 10de) al getest ivm nauw contact, maar negatief. Vanaf afgelopen dinsdag heeft ze zelf klachten. En alsnog moet ik gaan testen?! En iedereen die in het gehele kantoor (!) aanwezig is geweest de dagen voor die donderdag (advies van de GGD). Vervolgens bel ik zelf de GGD en diegene die ik sprak valt bijna van haar stoel omdat het zo’n idioot advies is, omdat het standaardadvies is dat iemand 2 dagen voor begin klachten besmettelijk is, dus dat je dan als nauw contact gezien wordt en moet testen.

Naja, ik ga morgen dus maar weer testen. Maar naast dat ik qua persco’s er klaar mee ben, helpt dit ook niet zo in mijn vertrouwen en bereidheid voor alles.

Wow, heb het een beetje vaag/half getypt zie ik nu, heb het aangepast!

Ik bedoelde dat je als nauw contact gezien wordt vanaf 2 dagen voordat iemand klachten krijgt, ivm besmettelijkheid.

1 like

Maar van wie moet je nu testen dan? Want ggd/rivm is hier vrij duidelijk over ook al had je nu blijkbaar een muts aan de lijn.

1 like

Van de GGD, die heeft dit advies aan de positief geteste collega gegeven, omdat ze mogelijk vals negatief getest zou zijn. Dus dit advies volgt mijn werkgever nu ook.:woman_shrugging:t3:

Maar dat kan toch ook? Wat is het probleem, better safe than sorry

3 likes

Wat stom. En raar. Succes met testen.

1 like

Je hoeft alleen te testen als je klachten krijgt, omdat de kans nihil is dat je het hebt opgelopen van die persoon. (dit kreeg ik te horen van de GGD)

Geen idee. Ik had 4 maanden op IC gewerkt en 4 dagen na laatste doen kreeg in hoofdpijn, koorts en spierpijn. Dezelfde dag positief getest. Tussendoor nergens geweest (want moe).

Daarom ga ik ook, maar dat 4 collega’s de GGD bellen en er 4x een ander advies uitkomt vind ik zo vreemd. Wisselende adviezen over testen, maar ook over quarantaine. Maar idd omdat de mogelijkheid er is dat zij vorige week vals negatief is getest, laat ik me morgen testen. Ik zie naast collega’s ook cliënten, dus idd zekere voor het onzekere.

@Whoopdidoo Dankjewel!

@Zoeva Lijkt mij ook idd, we zijn ook alweer zover verder qua mogelijke incubatie, maar aangezien ik maandag weer op kantoor ben, zekere voor het onzekere.

1 like

Na twee dagen kreeg ik klachten.
Mijn collega kreeg pas na 6 dagen klachten, al die in quarantaine gebleven en bleek dus toch klachten te ontwikkelen.

Oh oh oh, dit is hier in de stad momenteel om dat Cambuur mag promoveren naar de Eredivisie.

Edit: En nu schrik ik me de tyfus omdat ze hier achter huis ook al vuurwerk afsteken.

3 likes

Jouw tekst klopt! Waar spreek ik mezelf tegen?

1 like

Wij vallen zelfs in categorie 3 volgens de GGD dus niet nauw contact, ik denk dat @Zoeva daar op doelt.

Wat jij nu uitlegt heb ik inderdaad in februari als nauw contact gedaan, dus idd sowieso testen na dag 5.

1 like