Caronatopic #10

Overigens vind ik die vijfde dag negatief testen = uit quarantaine echt tricky advies. Er zijn zat mensen die pas daarna klachten ontwikkelen… ik weet dat hier een gedachte achterzit, maar ik zou het echt nog veiliger vinden als mensen gewoon 10 dagen thuisblijven.
Voor het geval dat ze inderdaad toch op de 6e/7e/8e dag alsnog klachten krijgen. Maarja dit is zo besloten, dus niks aan te doen haha

2 likes

Salmiak ziet collega. Collega test twee dagen later. De collega was eerste keer negatief getest, dus geen virusdeeltjes waar andere mensen mee besmet kunnen worden.
Collega ontwikkelt daarna toch klachten, positieve test als gevolg en twee dagen daarvoor besmettelijk.

Als ik het goed begrepen heb was collega niet besmettelijk op het moment dat er contact was met @Salmiak

1 like

Ik zag al de hele tijd dat vuurwerk maar had geeen idee dat het zo druk was :fearful: echt een superspreader event
Die zijn nu natuurlijk ook niet allemaal op tijd thuis voor de avondklok maar dat vinden ze alleen maar mooi natuurlijk

Hier nog live beelden:

Ik zie amper mondkapjes ook???

En het gaat al zo ruk hier in de stad. Meerdere besmettingen bij mij op school en de opvang al gesloten. Een voortgezet ondewijsschool achter het stadion is ook al volledig gesloten. :unamused:

Nou, net te horen gekregen dat mijn collega verkeerd is geïnformeerd door de GGD. Ze gaan het intern oppakken omdat dit advies echt niet klopte zo. Collega was inderdaad pas besmettelijk vanaf zondag, dus collega’s die die week ervoor op kantoor waren hoeven helemaal niet te gaan testen.

Was de hoop een beetje verloren de afgelopen dagen, maar dit stuk heeft me echt weer een beetje overeind geholpen. De huisartsen in Nederland zijn echt goud waard.

12 likes

Wie heeft een goede onderbouwing voor mij?
Mijn moeder heeft 4 weken geleden Astrazeneca gehad. Mijn moeder is nogal nogal hypochonder en na de vaccinatie had ze alleen wat koorts en algehele malaise. Toen het nieuws echter begon over de trombose kreeg ze natuurlijk pijn in haar kuiten, hoofdpijn en benauwdheid. De huisarts heeft het goed in de gaten gehouden.
Nu is ze 4 weken verder en met duizeligheid naar de huisarts gegaan. Deze zegt tegen haar:
Nou je hebt flinke post covid klachten als bijwerking gehad van de vaccinatie dus eindelijk heb je nu alle symptomen van iemand die covid heeft gehad. Dus dat kan wel 10 weken tot een jaar aanhouden, en je moet niet de 2e vaccinatie gaan halen.
Dit klopt niet toch? Ik heb Google en alles doorzocht maar ik kom niet iets tegen wat kan onderbouwen dat het dikke bs is wat de huisarts zegt.

1 like

Het is hier er misschien wel over gegaan in een vorig topic, maar ik kan dus echt met mn hoofd niet bij dat Fieldlab. Zonder aanbestedingsproces bijna 1 miljard investeren, om straks met 10k man koningsdag te vieren :o

14 likes

Ik ook niet!

2 likes

En ze zijn nog niet eens officieel gepromoveerd… Zou toch mooi zijn als het nu niet meer lukt

Volgens mij is dat advies van 5 dagen quarantaine ook meer gebaseerd op een afweging. Als je zegt dat men 5 dagen in quarantaine moet dan houdt 90% zich eraan (fictieve percentages). Als men 10 dagen in quarantaine moet houdt slechts 70% eraan. Als bijv. 95% van de besmette personen binnen 7 dagen symptomen krijgt kan het dus toch voordeliger zijn dan de 100% termijn van 10 dagen aan te houden omdat men zich dan beter aan de quarantaine houdt in de besmettelijkste periode dan wanneer zij 10 dagen in quarantaine zouden moeten.

Wat is Fieldlab uberhaupt? Als zij verder niks tracken qua gezondheid en maatregelen, waarom zijn de ‘gewone’ evenementenorganisaties hier niet gewoon voor ingeschakeld?!

Ik snap bij dit ook niet dat er zó ontzettend veel geld op de wereld is waar we als gewone mensen niks vanaf weten. Het is bijna niet te beseffen. We hadden ipv fieldlab gewoon allemaal multi-miljonair kunnen zijn?

Is al door velen gemeld bij de inspectie afgelopen week begreep ik, dus verwacht dat het daarom gewijzigd is, maar ik zal het weg halen, want wil niet bijdragen aan fake news uiteraard.

Al sla je me dood, ik heb echt geen flauw idee :woman_shrugging:

Ik weet niet het exacte getal maar volgens het RIVM heeft iets van 97% van de mensen die besmet is al een positieve test op dag 5. Dus het gaat maar om iets van 3% van de mensen die om dag 5 negatief testen maar op dag 6/7/8 wel positief zouden testen. Blijkbaar is dat percentage klein genoeg om de regel op 5 dagen te houden!

1 like

Het is wel een praktijk met één huisarts en één assistente, dus wel de plek waar je dit soort uitwassen verwacht. Geen bijsturing van collegae. Als ik er nog wat over hoor zal ik het nog laten weten.

1 like

Het is wel dezelfde stem iig, haha heb ook ff gebeld. :sweat_smile:

Waar gaat dit over?

2 likes

Oke dan even zo. Er gaat op fb een bericht rond met een opgenomen tekst van het antwoordapparaat van een huisartsenpraktijk, waarbij er ook een deel van de ingesproken tekst over het vaccineren gaat. Die huisarts heeft er duidelijk geen vertrouwen in.

Ik begrijp dat het zo echt te horen was en dat er al gemeld is bij de inspectie. Echter nu als je belt is die tekst niet meer te horen. Dus zou ook fake news kunnen zijn, zoals @ezw terecht opmerkte.

Als ik het hier direct link krijg je meteen een voorvertoning met naam etc. te zien en dat vind ik dus niet zo fraai. Maar het staat wel openbaar op fb, dus bij deze de link met een extra spatie na de .com/ en ik zou zeggen… Doe je eigen onderzoek. :nerd_face:

https://www.facebook.com/ 100045033104325/posts/298713018306466/?d=n

2 likes