Caronatopic #10

Waarom is dat geld voor fieldlab niet in vaccins gestopt?

Ik hoorde dat mijn vader heel snel een vaccin wilt want hij heeft een vakantie besproken ?!??

,Het is net zo spijtig dat hij zijn besluit kennelijk heeft gebaseerd op zijn angst voor een vaccin dat voor hem veilig was.ā€

Ja, door wie zn slechte bereid omtrent voorlichting en beslissingen?

https://www.ad.nl/binnenland/de-jonge-over-coronapatient-die-vaccin-weigerde-spijtig-dat-hij-keuze-baseerde-op-angst~ac78e31e/

1 like

Ik vind het echt super dat Zuyderland stelling neemt en ik hoop dat velen durven te volgen (burgerlijke ongehoorzaamheid gaat ons helpen), maar vind het wel opmerkelijk dat Limburg de eerste batch AstraZeneca ā€œer al in had zittenā€ toen de eerste ā€œalarmerendeā€ berichtgeving in de media kwam.

Edit: oftewel, deze persoon heeft hoogstwaarschijnlijk al geweigerd vóór het trombose-nieuws.

1 like

Wat vinden jullie van het 538 festival in Breda?
Het ziekenhuis daar heeft een statement gemaakt dat ze het echt heel gek vinden dat zo een groot event plaatsvind, omdat het mogelijk leidt tot meer besmettingen dan wel acute toename patiƫnten toeloop op de SEH met een intoxicatie. Misschien hebben jullie het al besproken.

8 likes

Ik vind het belachelijk, elk event is ineens fieldlab. Het mis de wetenschappelijke onderbouwing.

9 likes

Oh ja klopt! Dat komt ervan… Nou hoe hard het ook is, ik hoop wel dat dit mensen nog 2 keer extra na laat denken voor zij het vaccin weigeren en super goed dat het ziekenhuis ook de longfoto laat zien.

Mijn eerste AZ prik is nu 16 dagen geleden en ik heb echt super veel stress door de berichtgeving gehad en twijfelde zo erg maar ben nu echt blij dat ik hem tóch genomen heb.

8 likes

Begreep dat voor Amerika hun enorme voorraad Pfizer ook de reden is dat ze van Janssen afzien voorlopig, ook een luxe positie dus. Een positie die wij in NL niet hebben. :rage:

5 likes

Krijg je dan straks nog 2 Pfizers of is Pfizer de vervanging van de tweede AZ? Ik dacht dat ze nog niet bedacht hadden of dat zo kon. Mijn collega’s krijgen wel hun tweede AZ (zijn gevaccineerd de dag voordat ze er mee stopten bij 60-), omdat blijkbaar sinustrombose alleen voorkomt na de eerste gift.

Ik vind dat hele fieldlab ook echt belachelijk, met name omdat de insteek niet is om te kijken naar besmettingen, maar naar gedrag. Iedereen kan bedenken dat met zo’n festival niemand 1,5 meter afstand houdt (en vgm hoeft dat ook niet eens?). Ik snap het nut ook gewoon niet als ze niet kijken naar de besmettingen. Vind ook dat er ongelofelijk veel geld in wordt gepompt wat beter naar de zorg oid had kunnen gaan.

Ik vind het trouwens ook gek dat we vanaf juli wss een negatieve test moeten overleggen, voordat we het terras opmogen. Volgens Hugo heeft dan toch iedereen die het wil een vaccin gehad? Niet dat ik dat geloof, maar goed. Je zou dan denken dat dat niet nodig is… Dat ze het dan voor bv een festival doen, okĆ© want die kunnen dan misschien de zomer meepakken en daar hou je sowieso geen afstand, maar voor op het terras…

2 likes

Haha maar wat roepen ze wel? Fietsen voor vrijheid? Of Freedom en vrijheid?

Vind dit echt om te janken. Maar politie grijpt niet in.
https://www.ad.nl/binnenland/honderden-mensen-bij-straatfeest-in-de-goorn-het-is-kermis-nu-even-schijt-aan-corona~aadf2bdb/

Hoeveel politie heb je nodig om 400 mensen naar huis te krijgen? Heeft de politie Hoorn dat paraat op zaterdagmiddag? Hoeveel mensen gaan gewond raken als er paarden doorheen moeten sjezen en tikken uitgedeeld worden door de ME? Hoeveel tijd heeft het ziekenhuis van Hoorn over om breuken en wonden te repareren naast alle covidzorg?

Ik vind het ook niet kunnen, maar kan goed begrijpen dat ingrijpen nu geen optie is.

16 likes

West-Friesland’s finest als je aan hun kermis komt :’) ā€œNoh gewoon mooi te kerremus denkā€.

3 likes

Ja belachelijk, hoor nu al zoveel mensen die geen kaarten hebben maar wel in het park gaan chillen of naar de stad komen voor de sfeer :roll_eyes:

Zag dat deze wel echt als een gek gaat, maar of het zin heeft?

8 likes

Helemaal waar, maar ik heb nu al over 3 dingen in 1/2 dagen gelezen dat de politie niet ingrijpt om excalatie te voorkomen. Begrijp ik, maar zo zien steeds meer groepen dat als vrijbrief, want ā€˜er wordt toch niet ingegrepen’. Vind het zo sneu voor alle zorg medewerkers (zoals jij, toch?) die keihard moeten werken om vervolgens dit weer te lezen :pensive:

2 likes

Ik snap oprecht wat je bedoelt maar als ik een dorp verderop was zou ik denken nou volgend weekend wij. En zo gaat t steeds verder. Dat is gewoon wat ik kut vind. En t gaat in noord holland al kut genoeg.

1 like

Aan de ene kant vind ik dit shit om te lezen, maar aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg politieagenten dichtgehecht die bij dit soort ongein gewond zijn geraakt. Beide is suboptimaal.

En dan vind ik dat we niet moeten zeiken op de politie, die kan er ook niks aan doen dat er van die klapmongolen op de wereld zijn.

1 like

Ik heb het maar getekend. Ook binnen ons ziekenhuis gaat de petitie rond en wordt door iedereen getekend. Ik snap dat mensen snakken naar vrijheid en meer kunnen doen, maar dit is gevoelsmatig zo groot.

2 likes

Helaas overal.

Is ook zo maar zeker in die regio ging t heel lang heel slecht.
En wil ook niet zeggen dat het aan de politie ligt want blijkbaar is dit toch een soort van beleid wat er gevoerd wordt. Maar vind t echt achterlijk.