Caronatopic #10

Ik word zo moedeloos van die cijfers :sob:

Nouja ga het toch even zeggen: ik hoop dat het onderwijs snel aan de beurt is met vaccineren. Dat ze daar toch een uitzondering voor maken ofzo met die extra vaccins die geleverd gaan worden. Het is elke dag zo’n rotzooi op school met klassen afwezig, leerkrachten afwezig, invallers. Kinderen worden er horendol van en ik ook wel.

En dan heb ik ook van die domme collega’s die voor de zekerheid gaan testen op een moment dat dat nog niet kan. Dat is dus geen zekerheid en daar kun je dus niks aan ontlenen. Ga gewoon in quarantaine en test wanneer het wel kan.

8 likes

Nee, ik ben 29. Zou niet moeten uitmaken dus… hopelijk krijg jij hem ook snel!

1 like

Ik was een rondje lopen en zag borden voor het aangeven van vaccinatie plek. Stond er dus corona vaccinatie. Ik had echt bijna tweet naar de gemeente gestuurd: het is CARONA. :woman_facepalming:t3:

7 likes

Zijn er ergens cijfers bekend over hoe lang nadat je Corona hebt gehad je nog positief kan testen (terwijl je al niet meer ziek bent dan)?

Ik ben 25 maart positief getest op Corona, ik heb 3 dagen een beetje keelpijn gehad maar verder niks en ik kon dus na een week alweer naar buiten. Nou heb ik eind april een tentamen en ik mag die alleen op locatie maken met een negatieve test. Is er een grote kans dat ik dan nog positief test van mijn oude besmetting (terwijl ik natuurlijk allang niet meer besmettelijk was)? Ik heb al een rondje gegoogled maar kom niet echt op een eenduidig antwoord. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Houden ze 't hier ook dagelijks of wekelijks bij? Ik vind dit erg prettige

Ggd zei tegen mij 8 weken.

Ja ik wist wel dat het tot 8 weken kan duren idd! Maar ik vroeg me af of er ook cijfers zijn van gemiddelden. Ik neem aan dat niet iedereen 8 weken later nog positief test.

In mijn ziekenhuis testen we na 14 dagen voor het eerst weer opnieuw (en dat is natuurlijk wel een groep met VEEL meer klachten dan jij hebt gehad, en ook nog steeds klachten waarvoor ze in het ziekenhuis moeten blijven), dan test denk ik (ik heb geen harde cijfers) een derde nog positief, een derde negatief en een derde zwakpositief (en die mogen dan bij ons toch uit isolatie, want niet meer besmettelijk).

2 likes

Ik ga me morgen weer laten testen voor zekerheid omdat mijn verhoging/koorts maar terug blijft komen. Ik heb echt nooit koorts dus daarom is dit echt opvallend. Hoop wel dat ie weer negatief is…

Ohh oke! Dat klinkt wel hoopvol dan, bedankt voor je reactie!

Probeer ik een test afspraak te maken zeggen rivm en ggd dat ik niet mag testen omdat ik toch wel positief test. :woman_shrugging: huisarts zei juist testen zodat ik uit isolatie kan misschien. FML

2 likes

Huh wat stom? Kan je niet gewoon online een afspraak maken en gaan?

Bij ons is dit ook heel krom… speciaal onderwijs (cluster 3-4 combi dus verstandelijk beperkt en gedragsproblemen) en onze zorg wordt door externe zorgmedewerkers gedaan. Dus die zijn allemaal ingeĆ«nt of uitgenodigd. Maar de leerkrachten niet. Terwijl afstand houden gewoon geen doen is en zij met zo goed regelmatig in de achtervang staan en in hun gezicht gespuugd worden :cold_face:…

3 likes

@Teigetje @midheavenmoon, ga morgen even overleggen met de huisarts en dan eventueel alsnog een afspraak proberen te plannen.

Mijn man woont nu in de rest van het huis en ik in de slaapkamer. Hij doet dus boodschappen en schuift dan even een bordje de kamer in.

3 likes

Bij verschillende klachten horen andere adviezen. Dus het is afhankelijk van de klachten die je hebt.
Wij kregen te horen geen snot + sporadisch hoesten of niezen is uit quarantaine.

Gisteren kwam ik deze site tegen, kon daar veel info uithalen. @Ladybug @midheavenmoon

1 like

Of je uit isolatie mag is na een eerdere positieve testuitslag is afhankelijk van je klachten en niet van je testuitslag. Je kan de GGD bellen en vragen of je uit isolatie mag. Dan kunnen ze je het uitleggen en advies geven.

1 like

Kabinet ziet positieve dingen voor het weer openen van bepaalde dingen op 28 april. Krijgen ze daar andere cijfers ofzo? Want er waren gewoon ruim 8000 besmettingen. We zitten al een paar dagen dik boven het weekgemiddelde. Dus hoe de fuck zien zij mogelijkheden? En dat te bedenken dat we met 10.000 dicht gingen. En nu is 20% al deels gevaccineerd en hebben we ruim 8000 besmettingen. Zonder dat zouden we weer richting 10.000 gaan denk. Maar nee laten we vooral dingen opengooien.

Echt hoe kan je t maken tegenover het ic personeel en ander verplegend personeel die voor mijn gevoel elke dag hun leven riskeren. En alle mensen die in openbare situaties werken, winkels, ov, leerkrachten.
Zo pissig.

2 likes

Die heb ik gebeld. Die zeggen dat ik 24 uur klachtenvrij moet zijn. Iedereen zegt wat anders en dat maakt het niet duidelijker.

@Zoeva, ga even kijken ik er wat aan heb. Dank voor het delen.

3 likes