Caronatopic #10

De hoge cijfers in besmettingen komen van de leeftijdsgroep 10-29, die vormen geen gevaar voor de bezetting op de ic.
In combinatie met de geplande vaccinaties, het mooie weer en de meivakantie zullen we hopelijk snel weer gaan dalen in cijfers.

13 likes

En de ziekenhuisbezetting is vrij stabiel/daalt ook al licht

3 likes

Dat advies klopt ook, ook op basis van het protocol dat Zoeva heeft gedeeld.

2 likes

Bij mij zit er 5 weken tussen. Hij moet tussen 3-6 weken gezet worden begreep ik.

1 like
2 likes

Hele duidelijke weergave, waar komt dit vandaan?

https://www.ad.nl/binnenland/kabinet-wil-doorgaan-met-fieldlabs-ondanks-kritiek~a4f0a3f5/

4 likes

Eens!
Ook dat er iedere dag minstens 1 vanuitthuis online meedoet, ik kan zo geen fatsoenlijke lessen geven en dit levert zoveel extra werkdruk op, is het al weekend?
Oh en vergeet niet hoeveel mensen we zien op een dag, laat staan indirect…

• als ik ziek thuis zit hebben mijn kinderen geen onderwijs. maargoed ik heb t al vaker gezegd en ook met vriendinnen en die zijn het met me oneens…

Oh wij geven geen fysieke lessen én thuisonderwijs. Als er een thuis zit moet ie alleen verder of krijgt ie instructie van een leerkracht die ook thuis zit. Maar het is montessori onderwijs dus zelfstandig werken kunnen ze wel.

1 like

Ik zou niet gaan en me laten testen. Ik denk dat je werkgever er nog veel blijer mee is als je geen corona mee het verzorgingshuis in neemt. In de zorg hebben ze nu keiveel mensen nodig dus ze zullen je echt niet zomaar buiten zetten (en anders kom je maar bij ons want we hebben personeel nodig)

6 likes

Ik vind het ook te belachelijk voor woorden. Wat een bedrag om voornamelijk gezonde mensen aan te laten tonen dát ze gezond zijn, gezien dat de mensen zijn die de risico´s van een evenement kunnen nemen in tegenstelling tot de ‘kwetsbaren’/ouderen/mensen die al medische problemen hebben. Zou het logischer vinden als dat geld op een manier naar die kwetsbaren/zieken gaat, of naar de zorg, of ondernemers die in ernstige problemen zijn gekomen, of anderen die onder de crisis lijden, etc. Want indd, vaccineren blijft het belangrijkst. Dát gaat het verschil maken. Gooi daar dus nog wat extra geld tegenaan als dat helpt ipv dit.

6 likes

Ik woon in deze stad en ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het doorgaat. De mensen die met het openbaar vervoer naar dit evenement gaan moeten door het centrum en een park waar het op normaal gesproken bij zonnig weer al super druk is. Ik vraag mij echt af hoe ze deze toestroom aan mensen gaan handhaven.

2 likes

21 likes

Nog erger vind ik dat ze vanaf juli mensen willen laten betalen voor hun sneltest voordat ze het terras op kunnen of naar een culturele instelling gaan o.i.d. €7,50 nog voordat je je kopje koffie besteld hebt. Plus, iedereen moest toch z’n eerste vaccinatie hebben in juli?

Eindelijk hebben we een raakvlak met de wappies :joy:! Die roepen dit ook - en opzich hebben ze daar zeldzaam genoeg gelijk in :stuck_out_tongue:

Ja ik vind dat echt heel gek. Je krijgt dan sowieso een scheiding tussen de mensen, want niet iedereen heeft €7,50 extra om aan een test te kunnen besteden. Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen dit voor bijvoorbeeld een dagje naar de Efteling nog wel over hebben, maar even koffie drinken op het terras doe je dan waarschijnlijk veel minder snel.

17 likes

Screenshot 2021-04-19 at 09.57.18

Maar 1,2 miljoen mensen wilden kaartjes kopen en willen dit wel!!! :clown_face: :clown_face: :clown_face:

Het is echt chaos hier. Mijn klas zit in quara tot morgen, ik ben negatief gestest dus op school. Na de lunch moet ik een andere klas opvangen ivm een zieke collega en nu komt net mn directeur weer helemaal gestresst naar me toe, of ik die klas om elf uur al even van de gym kan halen want er is een besmetting in een andere klas en hij moet de ggd bellen. Dus wrs weer een klas vijf dagen thuis, is een bovenbouwklas dus die kinderen missen de cito toets. Niet te doen dit.

Jawel, John de Mol wil het héél graag!

2 likes

vraagje waar ik niet helemaal uit kom:
mijn baby is al sinds 1 april verkouden van het dagverblijf
ik heb de eerste week van april een test gedaan want ben ook verkouden geworden door haar, die test was negatief
nu is zij nog steeds (alweer? ben er bang voor haha) verkouden, en bij mij wordt het ook weer erger
moet ik dan nog een test doen? ik kan er geen goed antwoord op vinden eigenlijk