Caronatopic #10

Ja. Absoluut JA. :joy:
Heb je tipped nodig, en nee is geen wereldramp, maar wel onhandig. Moet je of een week wachten op een action afspraak of de hoofdprijs bij bol/appie betalen :crazy_face:
Ik ben ook helemaal voor. Haha.

Maar goed, horeca heeft nu niks en is buiten etc, dus ik snap het ook wel weer :roll_eyes::cold_face:

Ik zag gisteren ergens een restaurant dat deed aan afhalen. Mensen mogen het niet op hun terras opeten. De buren hadden een bankje buiten staan en daar mag je het wel opeten.

Ik was net bij een pakket punt en dat is ook een winkel. Niemand die meer vraagt om de afspraak te tonen.

Ik wil eerst de sportscholen 🥲 (dat dit ooit uit mijn mond zou komen)

19 likes

ahhh m’n moeder wordt vrijdag gevaccineerd!!!

26 likes

Wordt waarschijnlijk wel beperkt, die terrassen:
“Bij de opening van de terrassen zou het gaan om maximaal twee bezoekers per tafeltje die afkomstig zijn uit één huishouden. Om 18.00 uur zouden de terrassen moeten sluiten.“ (bron NOS)

1 like

Ah wordt weer gezellig met m’n kamerplant op het terras!!!

90 likes

M’n vriend wil niet meer doordeweeks drinken. Hij moet maar.

3 likes

Dit idd. En dan vind Ik het prima dat er een bepaald aantal mensen naar binnen mag. Maar die afspraken maken is echt zo’n groot obstakel voor mij

1 like

Haha same, echt weer kut dit voor alleenwonenden. Maar goed ik snap het wel en zal netjes op mijn beurt wachten

3 likes

Dus weer zo fijn voor de mensen die alleen wonen

2 likes

Ik denk dat we daar als maatschappij wel aan hebben bijgedragen door breed uit te meten in allerlei kranten, talkshows, columns etc. dat we behoefte hebben aan perspectief. Dat soort maatschappelijke geluiden worden waarschijnlijk ook meegenomen in de communicatiestrategie. En natuurlijk betekent perspectief bieden niet uitsluitend dat je data moet communiceren die twee dagen later alweer achterhaald zijn maar als ze zouden zeggen: we willen de terrassen weer open als het kan is de vervolgvraag toch meteen: wanneer dan? Damned if you do, damned if you don’t een beetje.

1 like

Maar op het terras handhaven of mensen wel uit hetzelfde huishouden komen lijkt me ook niet erg prettig voor het personeel. Maar het zal inderdaad wel druk worden in de winkelstraat.

1 like

Ik denk niet dat ze het kunnen controleren. Zal wel net zo zijn als vorig jaar juni, moest je vaak bij online reserveren ook aanvinken of je wel uit 1 huishouden kwam maar keken ze verder niet naar.

2 likes

Op mijn werk moet ik alsnog mensen binnen laten zonder afspraak, want mijn baas wil alle omzet die hij kan krijgen. Dus voor mij zou het ook gewoon veel praktischer zijn als de winkels gewoon open gaan onder bepaalde voorwaarden. Zorgt in iedergeval voor een stuk minder stress en frustratie voor mij, aangezien mensen nu gewoon geen afspraak maken, omdat ze weten dat ze toch naar binnen kunnen komen

2 likes

Afspraak maken houdt ook veel mensen tegen( mij wel iig). Beter zou zij gewoon weer een Max aantal mensen per oppervlakte( maar dat is mijn mening)

Naja, dan zou ik zeggen geef aan wat de voorwaarden qua aantal besmettingen en ziekenhuisopnamen moeten zijn om zo’n versoepeling door te voeren, en laat dan zien waar we nu staan en wat de huidige tendens is. Dat geeft veel meer perspectief, duidelijkheid en blijk van kundigheid dan deze loze kreten en data die rondzingen. Plus je hebt dan ook meteen een stuk meer onderbouwing helder van waarom de maatregelen nu zijn zoals ze zijn en waarom er op een bepaald moment wel/niet versoepeld wordt.

4 likes

Dat is toch ook de bedoeling :stuck_out_tongue:

6 likes

Pff ik had een afspraak gemaakt bij de kapper (waar ik al jaren niet meer ben geweest). En nu krijg ik een bevestigingsmail dat het bij hen niet verplicht is om een mondkapje te dragen? Beetje jammer want het leek me echt een goede kapper maar ga de afspraak nu maar weer afzeggen :woman_shrugging:

2 likes

Ik begrijp je helemaal hoor, ik ben naast mijn werk nog niet in andere winkels geweest sinds de winkelafspraken er zijn, want ik wil gewoon mijn tijd kunnen nemen om te winkelen. Maar het is gewoon irritant dat er dan aangebeld wordt bij mijn werk, ik vraag of ze een afspraak hebben en ik dan te horen krijg: “Nou ik ben deze week al meerdere keren binnengekomen zonder afspraak, dus ik wil nu weer naar binnen!!!” Als ik mensen binnenlaat zonder afspraak, geef ik wel altijd aan dat ze de volgende keer even moeten bellen van te voren of via internet een afspraak moeten maken, aangezien wij graag willen weten hoe druk het is op bepaalde tijden, zodat er dan een extra persoon bij de servicebalie kan staan, zodat ik niet de hele tijd heen en weer aan het rennen ben. En sommige klanten doen dat ook netjes hoor, maar het is gewoon lullig dat die dan wel de moeite doen en andere mensen lekker lui doen en meestal ook nog een kut opmerking naar mijn hoofd slingeren. “Haha je doet toch niet mee met deze onzin” “je bent wel streng hoor!!” “Bij naam winkel hoefde ik ook geen afspraak te maken hooooorrr”

Ik ben het helemaal met jou eens over een max aantal klanten per oppervlakte, maar zolang de winkelafspraken er nog zijn, wil ik niet zoveel frustraties op mijn werk hebben door dit soort mensen

1 like

Omstreden Oranjefeest Radio 538 gaat niet door na petitie Omstreden Oranjefeest Radio 538 gaat niet door na petitie | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (via @NUnl)

59 likes