Caronatopic #10

Ik snap daar ook heel weinig van, heb ik het gemist of is hier verder ook geen uitleg over gegeven?
Misschien zo als de journalisten ernaar vragen :thinking:

3 likes

Ik bedenk me nu dat je dus weer 1 dag naar de uni mag, maar dat mijn sws uni gaat zeggen no thanks doe maar niet byeeee

3 likes

Omg begin Mei eindelijk een oproep voor vaccinatie voor risicogroepen die ook de griepprik krijgen
Ik moet janken van blijdschap

28 likes

Fijn nieuws over Janssen vaccin!

4 likes

Ik werk dan wel niet op een uni maar bij mijn hogeschool zeggen ze juist: ja, jullie zijn allemaal welkom. Van harte zelfs!
Waarom denk je dat de uni zo gaat reageren?

Ja echt he ik ben zo blij, mijn moeder krijgt eindelijk haar vaccin!!!

6 likes

Ik kijk niet vandaag. Ik weiger. Word er alleen maar boos van ben ik bang. Lees net horeca 12 tot 18. Nou sorry maar wat hebben ze daar aan. En snap echt de mensen met een eigen zaak. En failliet gaan is echt erg. Maar er gaan nu sowieso mensen onnodig dood.

1 like

Ik snap alleen niet helemaal waarom Janssen wel oke is en AZ niet. Zal wel kleinere kans zijn op die bijwerking? Maar het klinkt wel een beetje vreemd zo

9 likes

Mijn moeder ook! Echt zo fijn

5 likes

Hij zei hoe kan dat dan met de cijfers is dat dan zo veranderd, en toen van nee niet veel minder, maar wel net genoeg. En uit de modellen van het rivm blijkt dat het gaat dalen ofzo

en van ondernemers gaan ondernemen :thumbsup:

2 likes

Ben benieuwd of ik ook eerder een uitnodiging krijg. Wel elk jaar een uitnodiging voor de griepprik vanwege medicatie. Ik hoop het.

In mijn ziekenhuis doet de medische psychologie ook de geestelijke verzorging van ā€˜ons’. Tijdens de eerste golf zat er elke dag een psycholoog bij de overdracht om een vinger aan de pols te houden, ze lopen nu regelmatig langs onze kantoren en er hangt al sinds het begin een nummer op het prikbord dat je 24/7 mag bellen als je er doorheen zit. Nooit nodig gehad zelf, maar dat het kan is al een fijn idee.
Als ze zoiets bij jullie niet hebben, zou je daar misschien ergens een balletje over kunnen opgooien? Je kan niet voor een ander zorgen als je niet voor jezelf zorgt!

10 likes

Omdat het hele jaar al thuis is en de dingen die op locatie mochten waren geloof ik voor eerstejaars bachelor of ze wilden dan een keertje van die extra dingen plannen trainingen of workshops geen colleges.
Elke keer krijg ik van de andere faculteit waar ik een paar vakken volg een melding of er binnenkort onderwijs op locatie kan zijn en dat dat niet kan. Maar van mijn eigen faculteit helemaal niks, dus ik denk dat ze het voor nu gewoon zo laten, dat is natuurlijk ook wel makkelijker.

We hebben wel peer support wat in leven werd geroepen idd met medische psycholoog. Die heb ik 1x gezien. :sweat_smile:.

2 likes

dat kan zich toch geen volksvertegenwoordiger voor Nederland noemen tsss

4 likes

ā€œOm 18:00 uur zijn de terrassen weer leegā€. Succes aan alle horeca medewerkers met het wegjagen van de bezoekers.🄲

11 likes

In principe gaat 1955 en ouder gewoon voor Pfizer naar de GGD. Ben even aan het bijkomen over de vaccinatieplanning die mij komende weken te wachten staat. :cry::pleading_face:

2 likes

Mijn moeder haar ontzettend zware en hard nodige hartoperatie is nu al tot twee keer toe uitgesteld. De IC’s liggen vol in de regio waar ze geopereerd moet worden en het lijkt er de komende tijd niet beter op te worden. Door de operatie mag ze tijdelijk niet gevaccineerd worden (moet een x aantal weken tussen zitten) dus het blijft allemaal spannend.

Ik ben een risicogroep dus ik ben blij dat ik (als het goed is) binnenkort een oproep krijg. Maar al die maatregelen versoepelen… ik vind het maar niks. Ben echt heel bang dat er nog meer druk op de ziekenhuizen/zorg komt

4 likes

Denk oprecht niet met een paar uur minder open dan normaal. En minder bezoekers dan normaal. Daar ga je toch geen zaak draaiende mee houden?

Oh ik snap ook wel dat volgende week al iets wel moeilijk is hoor! Ik verwacht eigenlijk ook de rest van het jaar niks meer haha.
Maar misschien wel weer naar de bieb en dat zou ik al heeeel fijn vinden!

1 like