Caronatopic #10

Ik denk dat het een terras meer geld kost om open te zijn dan dicht te zijn. Vooral als het weer is zoals nu.

Je hebt minder gasten, kortere tijd, je mist mensen die blijven plakken en een maaltijd bestellen. Ga je voor van 17:00-17:45 een kok laten komen?

1 like

Met 0 bezoekers en 0 uren open ook niet lijkt me?

3 likes

tijd voor Nederland om het warme middag eten te normalizeren

17 likes

Daarna lekker naar het park toch, flesje (of drie) mee en dan ken je lekker door.

2 likes

Ah op die manier. Ja misschien ook doordat ze al helemaal op poten hebben gezet dan zoals ik het lees. Ben wel blij dat ze het op mijn hogeschool wel gaan aanbieden. Al gaan ook niet alle studenten er van gebruik maken maar toch fijn dat de optie er is!

1 like

Ja mensen eten zeker vanaf 12 uur maar op de lunch zal je minder verdienen dan op diner. En horeca zal nu blij zijn met alles alleen vraag ik mij echt af of het echt zoveel gaat opleveren.

Cafe bij mij op de hoek heeft pas sinds 2 maanden lunch afhalen en daar draaien ze eigenlijk verlies op omdat het ze meer aan personeel kost. Ze hebben maar 7 tafels staan dus je hebt max 20 man op je terras zitten. Als je pech hebt zitten er 2 mensen die 2 koffie en 2 cola bestellen er voor 2 uurtjes heb je nog geen €10 verdiend.

2 likes

Nogmaals ik had het die mensen al in maart gegund open te kunnen. Toen het naar mijn idee nog kon. Dit is gewoon echt niet het moment. Ze zeggen we zijn over de piek heen op de ic. Maar dat is gewoon niet waar. Die stijgt elke dag. We hadden gister of eergister het hoogste aantal opgenomen patienten sinds december. Ziekenhuizen zelf geven aan joe dit is niet het moment. Mag toch hopen dat niemand code zwart wil. Of dat we dadelijk a la peru zelf voor onze zuurstofflessen moeten zorgen.

Die zaken gaan toch al kut dus waarom niet even 2 weken wachten om te zien of die modellen daadwerkelijk gelijk hebben?

4 likes

Ja colleges gaan gewoon via zoom, dus die houden dan gewoon thuis hun praatje. Scriptie krijg je een handleiding voor. Dus dan denken ze prima zo, als er iets is kan je mailen.
Ik merk wel dat het per faculteit verschilt, bij de andere doen ze meer moeite en bij ons een beetje minimaal lijkt het 🥲

Heel fijn dat de optie er is inderdaad! Ik denk dat dat veel studenten gaat helpen de komende tijd om zich er toch een beetje doorheen te slaan, vooral als ze er een beetje doorheen zitten (en dat is dit blok vaak haha, einde in zicht of nee toch niet).

3 likes

Verbaasd me dat ze niet wachten tot na de meivakantie.

8 likes

Nou ik denk dat de voordelen (beetje geld voor de horeca wat no way genoeg is) niet opwegen tegen de nadelen (meer besmettingen, volle ziekenhuizen, code zwart).

En wil niet zeggen dat door te terrassen de besmettingen meteen stijgen. Maar door het signaal wat dat geeft en het gedrag van t volk helaas wel.

4 likes

Mensen zijn ook zo asociaal om tijdens een pandemie schijt aan regels te hebben en gewoon feestjes te geven dus :woman_shrugging:t5: Een gierige gerda gaat niet denken laat ik nog wat extra’s uitgeven zo sneu die horeca.

Ik ben echt blij voor de horeca maar ik denk wel niet verstandig met het aantal besmettingen + aantal ziekenhuis opnames én het lijkt mij geen zode aan de dijk zetten qua inkomen. Maar als ze top omzetten draaien dan is dat mooi mee genomen voor ze

4 likes

Het is al geschoven naar “begin juli” heeft iedereen die dat wil een eerste prik - dat was toch eerst heel hard “1 juli”.
Ik wantrouw alles :joy::joy:

7 likes

maar ik mag nog steeds niet naar de sportschool?

Ik snap de versoepelingen op zich wel. Ik denk dat je een paar uur op het terras buiten minder snel voor coronabesmettingen zorgt dan met een illegaal feestje + logeerpartijtje thuis (en die feestjes worden gegeven omdat de horeca dicht is). Zelfde met de avondklok, in het begin zal het vast wel hebben gewerkt maar mensen houden zich er gewoon niet meer aan wat alleen maar tot meer besmettingen leidt.

Een voorbeeldje, ik had laatst een vergadering 's avonds bij iemand thuis met nog een ander persoon. We waren de tijd vergeten, daar kwamen we om 21:30 achter en toen was het voor mijn collega te laat om nog op tijd voor de avondklok naar huis te gaan. Toen heeft hij maar een vriend opgebeld die in de buurt woonde zodat hij daar kon gaan slapen. Als de avondklok er niet was geweest was hij gewoon om 22:30 naar huis gegaan, maar nu ging hij juist naar een ander huis waar hij in contact is gekomen met 5 andere mensen (zijn vriend + huisgenoten). En dan heb je ook nog alle mensen die feestjes geven en bij elkaar blijven slapen i.p.v. gewoon naar huis te gaan.

Ik probeer bovenstaande situaties overigens niet goed te praten, het is niet goed en het zou niet moeten gebeuren, maar het gebeurt nou eenmaal. Ik denk dat ze nu proberen om zoveel mogelijk te anticiperen op wat mensen echt doen omdat alles verbieden simpelweg niet meer werkt en alleen maar tot meer besmettingen leidt.

10 likes

Nee

Heeft iemand iets gehoord over met hoeveel personen je buiten mag zijn (dus niet op een terras, maar gewoon wandelen oid)? Daar heb ik volgens mij niks over gehoord, of heb ik het gemist?
Op nu.nl etc. kan ik het ook niet terug vinden.

Jongens jullie hóéven geen terrasje te pakken hoor. Of te winkelen

33 likes

Hier word daar eerlijk gezegd niet echt op gelet überhaupt? Op andere plekken wel? Ik loop met niet meer dan 2 totaal, maar zie echt grote groepen vaak lopen. Vooral s avonds en in het weekend.

8 likes

Max twee mensen of één huishouding

1 like

Ik ben blij dat de winkelafspraken weggaan, maar dat is vooral omdat wij nooit het max aantal klanten haalden en dan toch maar iedereen binnen moesten laten, want daar was toch genoeg plek voor. Dus ik ben de hele tijd heen en weer aan het rennen voor helemaal niets. Ben nu wel echt bang dat klanten deze week geen afspraken gaan maken, want het hoeft toch al bijna niet meer.

3 likes