Caronatopic #10

En dit mocht eigenlijk niet. Dus als dit niet gedaan was, was de rest ook geen probleem.

5 likes

Nee, denk ook niet dat er hier op gelet wordt. Maar, dat maakt voor mij/ons geen verschil.

1 like

Je mist mijn punt. Ik praat het niet goed, ik leg uit dat zulke dingen nog eenmaal gebeuren en dat het RIVM er nu voor kiest daarop te anticiperen omdat dat waarschijnlijk meer effect heeft op de besmettingen. Dan kan je nog zo hard roepen dat het niet mag, als mensen zich er niet aan houden hebben je op papier bedachte maatregelen geen zin en leidt het alleen maar tot meer. En dan kan je twee dingen doen: of je gaat nog harder roepen dat het niet mag en dat mensen zich aan de regels moeten houden. Of je accepteert dat dat gewoon niet meer gebeurt en probeert de besmettingen zoveel mogelijk terug te dringen met de mogelijkheden die je wel hebt. Ik snap wel dat het RIVM nu kiest voor het tweede want het eerste werkt gewoon niet meer. Daar kan je van alles van vinden maar het is nou eenmaal de realiteit. :woman_shrugging:t2:

7 likes

Damnit!

Sporten zit wel in stap 2 van het openingsplan, dus als er weer verder versoepeld wordt zit het er naar alle waarschijnlijkheid wel bij.

2 likes

Zit Arie Boomsma al weer te mokken in z’n ijsbad eigenlijk?

11 likes

@Foefjeisthuis wat kut voor je vriendin! Ik duim superhard dat zij niet is besmet door haar collega, wat zal ze in de stress zitten.

@AmyFarrahFowler ik hoop dat je vaders operatie door kan gaan vrijdag! :crossed_fingers:

@Broodrooster damn wat heftig. Ik hoop dat jullie het met code rood redden zoals je zegt (en bizar eigenlijk dat code rood nu het wenselijke scenario is).

—

Bedankt voor alle hartjes op mijn mental breakdown :heart: Ik kan zo gelukkig met een gerust hart gaan slapen want de leerling van mijn man heeft een negatieve testuitslag! Joost mag weten hoe want zijn hele familie is positief getest behalve hij (hij blijft dus ook in quarantaine) maar ik klaag niet. Ik hoop dat zijn familie snel opknapt.

5 likes

Heb het zo fucking veel te doen met alle mensen in de zorg die zich al een jaar ka-pot werken. Zonder echt goed bij te kunnen komen, vakanties die die niet doorgaan of die ze moeten verplaatsen. Extra diensten moeten werken en noem 't maar op. Ziek worden, corona krijgen.
Vorig jaar allemaal in onze handjes klappen enzo en een bonus nou joepie hoor. Maar na deze corona gaan de structurele problemen van de zorg weer achterin de agenda verdwijnen. Er gaan miljoenen naar testevenementen, naar andere sectoren, maar hoe denken ze meer mensen in de zorg te krijgen, als de lonen niet verhoogd worden en de omstandigheden niet verbeterd worden? Sorry maar die 500 euro bonus waar ze het nu weer over hadden, waarom niet structureel loonsverhoging, dat is bijv. het onderwijs gegeven voor de corona tijd na al die stakingen, waarom nietmeer? Ik volg dat echt niet?

Vind dat we echt veeeeel meer aandacht aan de zorg moeten besteden, ik zie mensen gewoon echt burn outs krijgen in mijn omgeving, een eenmalige bonus vind ik gĂȘnant bijna. het frustreert me zo erg merk ik, maar dat komt ook echt doordat ik in mijn omgeving mensen zie omvallen en ik me daar echt giga zorgen over maak :shamrock: en ik vervolgens op social media allerlei domme discussies lees over testevenementen en extra geld voor dit en dat en mensen niet op vakantie kunnen in hun mvakantie en die versoepelingen. Terwijl dat nieuwsbericht van hierbovdn van vangister is?..

58 likes

Ik had een hele rant getypt maar daar heeft ook niemand iets aan. Het is gewoon super pittig om een jaar lang keihard te werken zonder extra waardering of vakantie en zonder direct uitzicht op verbetering. De laatste weken loopt de frustratie bij familieleden van patiĂ«nten ook erg hoog op door corona waardoor er op mijn afdeling al meerdere keren incidenten met fysiek geweld zijn geweest richting mij en m’n collega’s. Ik hoop zo dat er binnenkort verlichting komt :disappointed:

15 likes

Heel veel sterkte voor jullie! Ranten mag altijd en daar hebben mensen zeker wat aan, ook al willen ze het niet lezen of weten. Ik denk maar: hoe meer bewustwording hoe beter.

Nogmaals echt heel veel sterkte voor jullie! Wordt echt enorm gewaardeerd

3 likes

Echt hĂš. Ik vind die versoepeling ook zo moeilijk nu, zeker na alle hulpkreten vanuit de zorg.

Vorige week op stal vertelde een vrouw een persoonlijk verhaal dat me zo raakte. Haar vriendin werkte in de zorg, op de SEH of ambu (weet t niet meer zeker). Voorjaar vorig jaar de eerste golf meegemaakt, applaus gekregen. Daarna door persoonlijke omstandigheden een moeilijke zomer gehad. Vervolgens met hart en ziel zich ingezet tijdens de tweede golf in oktober, terwijl steeds minder mensen zich aan de regels hielden wat voelde als een enorme middelvinger voor haar.
Toen op een avond na haar dienst reed ze naar huis, en is ze op een hele stille weg tegen een boom geklapt. Op slag dood. Zelfdoding hebben ze uit kunnen sluiten, dus waarschijnlijk een ongeluk doordat ze onwel werd of oververmoeid was. Dood, terwijl ze net voor de tweede keer oma zou worden.

Dat breekt echt mijn hart. Dit is ook een Corona-slachtoffer die nooit had mogen vallen.

7 likes

Ja ze zit onwijs in de stress, ze hebben gelukkig twee slaapkamers dus ze is nu in quarantaine in haar eigen huis voor wat het nu nog nut heeft.

Wat fijn dat de leerling van je man negatief is getest!

@Pax knuffel voor jou en echt heel veel respect voor jullie werk! Vreselijk dat er fysiek geweld wordt gebruikt terwijl jullie zo hard je best doen

2 likes

Denk je echt dat het feit dat de terrassen opengaan tot 18:00 ervoor gaat zorgen dat er 's avonds minder illegale feestjes zullen zijn? Ik denk dat dat effect heel minimaal gaat zijn.

Verder wilde ik zeggen wat @Ovenschaal al zegt: het RIVM heeft zich nadrukkelijk uitgesproken tegen deze versoepelingen, dit is puur een politieke beslissing.

4 likes

Het gaat het natuurlijk niet laten verdwijnen maar ik denk dat er echt wel mensen zijn die nu niet meer met elkaar thuis afspreken als ze de hele middag/avond samen op een terras kunnen zitten. Niet iedereen, maar wel een deel van de mensen. Het is iets. Geef mensen een vinger zodat ze niet (illegaal) je hele hand nemen.

Ik ken persoonlijk niemand die zo kritisch is op de versoepelingen als mensen hier op het forum. Vind dit wel interessant, zitten hier zoveel verstandige mensen en is mijn bubbel iets minder verstandig? Hoe kan dit?

Ik ken overigens ook op een enkeling na niemand die zich nog goed aan de regels houdt. Geen enorme feesten maar wel met vier, vijf mensen bij elkaar. En dan lees ik hier en denk ik, wie zijn jullie dan!!? Iemand nog vrienden nodig :eyes:

Edit: aangepast, ik denk dat het verkeerd overkwam. Ik vind niet dat mensen hier zuur zijn maar juist verstandig dus

14 likes

Ik vind dit pas een zure opmerking.
In mijn bubbel zitten gelukkig ook mensen die net zo voorzichtig en kritisch zijn als ik zelf. Kijkend naar de maatschappij zijn de kritische mensen misschien in de minderheid. Ben juist blij dat hier zoveel kritische noten( al vind ik het niet perse kritisch) zijn en je niet als een idioot wordt aangekeken als je het onbegrijpelijk vind dat er versoepelingen zijn. Schijnbaar stellen dat we hier dat lekker op een terrasje zitten van meer waarde is dan onze zorgmedewerkers die al een jaar ploeteren en vreselijke dingen meemaken. En daar mag je best kritisch op zijn vind ik

8 likes

Ik vind kritisch zijn op het beleid met het oog op de druk op de zorg helemaal niet zuur. Dat zijn de mensen die nu al in de derde golf alle gevolgen van het beleid opvangen, en zoals hierboven gezegd is zijn de versoepelingen een politieke beslissing. Vind dat de mensen hier juist eerder compassie hebben voor oa de mensen in de zorg en de zwakkeren in de samenleving die al zo lang geĂŻsoleerd leven. Waarom is dat zuur?

9 likes

Nou een andere groep mensen van de overheid dan dan, het maakt ook niet heel veel uit welk overheidsorgaan het precies heeft gedaan. Punt is dat ik denk dat ze de beslissingen over de avond en terrassen hebben gemaakt op basis van wat ze in de praktijk zien, en niet meer op basis van hoe het op papier zou moeten. Want natuurlijk is het in theorie beter om alles dicht te laten en iedereen thuis te houden, maar in de praktijk werkt dat gewoon niet meer. Die twee komen niet meer overeen en dat beĂŻnvloedt de besluitvorming.

Hier in de buurt is bijvoorbeeld al een hele tijd geleden door de gemeente een mobiele testlocatie neergezet waar je zonder afspraak en registratie een sneltest kan doen. Is dat het beste idee vanuit epidemiologisch opzicht? Waarschijnlijk niet. Maar het idee van alleen testen met registratie werkt niet omdat mensen dan gewoon niet gingen. Nu is er in elk geval een kleine groep extra die wel gaat testen en thuis blijven, waar ze dat anders niet zouden doen. Het is iets. :woman_shrugging:t2:

Dit is trouwens geen verdediging van het beleid hoor, meer een duiding waar ik denk dat de beslissing vandaan komt.

@Portugal ik denk dat die mensen hier ook genoeg zitten hoor, maar die posten er gewoon niet over.

4 likes

Dat ligt echt aan je bubbel. Als je op dit moment versoepelen een goed idee vind dan vind ik daar echt wel wat van.

Moet straks werken en daar zullen ze wel blij zijn. Denk dat t drukker gaat worden. Maar ons maximum aantal klanten is zo hoog dat je dat normaal doordeweeks ook niet hebt. Alleen op hele drukke dagen misschien op momenten. Maar denk wel dat t betekent dat t weer beetje pre lockdown wordt. Hoop dat t mee gaat vallen volgende week. Denk eerlijk gezegd niet dat woensdag meteen mensen als kip zonder kop naar de winkel gaan toch. Alhoewel nu ik dit type zie ik best voor me dat mensen gezellig gaan shoppen meteen
 Ben benieuwd. Enige wat ik hoop is dat we weer rosbief gaan verkopen😂 Oh en dat t dus meevalt. En dat de tijd vliegt en over een maandje ben ik ieder geval deels beschermd.

2 likes

Ik denk het wel ja, dat jij mensen in je bubbel hebt die minder verstandig zijn.

Het is toch bijzonder dat het kabinet (tegen de adviezen) in gaat versoepelen. Gelukkig hoef ik niet naar het terras en hoef ik niet naar fieldlab events. Gelukkig hoef ik geen winkels in. Want dat kan ik nog zelf bepalen. Ik wil deze risico’s niet nemen, ik vind het wel een hele dikke middelvinger naar de zorg.
Mensen die nu al met groepen in een park gaan zitten drinken, het mag officieel niet (tenzij huishouden).

Hopelijk zijn er genoeg verstandige mensen die, ondanks dat het mag, zich wel aan de regels houden van vandaag de dag.

6 likes