Caronatopic #10

Tsja dat is nu eenmaal wat een forum is he, een discussieplatform. Dus dat je reactie krijgt op wat je post is niet zo gek. Als je niet kan omgaan met andere visies kun je volgens mij meer dan redelijk hier in discussie reageren met inhoudelijke argumenten maar bij het minste weerwoord weggaan omdat je ook niks meer mag zeggen en dat allemaal wijten aan de ander is wel erg makkelijk en ook een beetje uitgekauwd.

Heb ook in de 10 edities van dit specifieke topic overigens genoeg discussie en meningen gelezen hoor @Vanjie.

5 likes

Ik ben zo blij!! Zaterdag krijg ik mijn Janssen vaccinatie :partying_face::partying_face:

64 likes

Nou ja laat ik het zo zeggen, in real life kan ik af en toe even spuien over hoe shit de maatregelen zijn, hoe kut corona is en hoe alles nergens op slaat. Of kritisch zijn. As one does.

Dat kan hier niet heb ik wel gemerkt :joy: Waarschijnlijk oa omdat geschreven woord anders over komt, nuance, cynisme en sarcasme in een toon mist. En omdat de meningen hier weinig uiteenlopen en velen na een jaar nog steeds achter de overheid en maatregelen staan.

Iederen gaat anders met corona en de shit eromheen om. Ik heb het soms echt nodig gewoon even te kunnen zeiken omdat dingen kut zijn, en de toon vind ik hier soms net te serieus/ te veel terug fluiten om dat nog te doen.

24 likes

Shit, ik ben positief getest :cry: Heb echt geen flauw idee waar ik het heb opgelopen. Nu de quarantaine nog doorkomen en hopelijk blijft het bij een snotneusje.

1 like

Volgens mij wordt hier vaak genoeg gezeurd en gezeikt over alles wat betreft. Ook door individuen die het gewoon even zwaar hebben. Want iedereen vind de maatregelen kut. Behalve een paar mega introverten, maar zelfs die hebben maatregelen die ze kut vinden. En t is echt niet zo dat iedereen klakkeloos achter de overheid staat. Er wordt genoeg kritisch nagedacht hier.

9 likes

Testdag Efteling gaat ook niet door vanwege te weinig aanmeldingen, aldus het nieuws.
Ik geloof er gewoon niet zoveel van? De reden waarom het niet doorgaat bedoel ik. Ze hebben echt wel meer aanmeldingen gehad dan 4000 lijkt mij. Zeg gewoon, “Het is ons afgeraden om te doen”.

4 likes

Waar baseer je dat op dan? Het was ook alleen voor abonnementshouders en hotelgasten, dus dat verhoogt de drempel nogal.

2 likes

Mwah dit denk ik niet hoor. Ik zit in zo’n fb groep voor abonnementhouders en de weerstand daar was enorm groot. Bijna niemand ging zich aanmelden.

4 likes

He shit, ben je erg ziek? Beterschap!

Heb je niemand gezien bedoel je? Of juist zoveel mensen dat je niet meer weet van wie je het hebt gekregen

Oh dat wist ik niet! Ik dacht dat elke random persoon zich kon aanmelden. Dan is t wel een logische verklaring.
Wat raar dat ze het zo gedaan hebben dan?

Ah die likes op deze post :purple_heart:. Laat maar weer zien dat er mensen zijn die hier wel oog voor blijven houden.
Ik hoop echt dat de zorg structureel aandacht krijgt, betere werkomstandigheden, betere loon, gewoon vakantie en vrije dagen kunnen opnemen en niet werken tot ze erbij neervallen. Zoals nu wel aan de orde is.

Destijds staakte het onderwijs regelmatig, er is toen bijv ook loonsverhoging gegeven en meer geld over het algemeen naar het onderwijs. weet iemand of de zorg dat ook ooit heeft gehad? Ik heb oprecht het idee van niet. Wat is het verschil nou?
In dit bericht van februari lees ik van niet en dat er voor 1 april een nieuw advies moest liggen? Behalve die skeere €1000 van vorig jaar ofzo? Hoe kan er bijv zoveel geld gaan naar testevenementen en niet structureel naar de zorg? Hoe kunnen ze steeds roepen dat we het allemaal doen voor de kwetsbaren en het xorgpersoneel te ontlasten maar verder zelf niets structureel eraan werken. Lijkt wel alsof ik ergens overheen kijk maar ben bang van niet . Ik zou echt plaatsvervangend willen staken hoor voor de zorg als dat dus nut heeft.

Doet jullie huisarts aan videobellen (als je dat ook oké vindt) door de Corona situatie?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Die van mij wel en dat vind ik echt een uitkomst, mag in de toekomst altijd wel zo blijven wat mij betreft. Natuurlijk afhankelijk van m’n zorgvraag.

5 likes

Ik heb me hier meerdere malen kritisch uitgelaten over de overheid en de maatregelen. Ik denk ook dat zo’n beetje iedereen alles vrij kut vindt nu.

Maar ja: contacten = verspreiding. Dat is nu eenmaal zo, daar verandert geen enkele mening iets aan. Soms lijken mensen dat wel te denken, en dan krijgen ze hier wel te horen dat dat niet zo is.

17 likes

Ik denk dat dit komt omdat de zorguitgaven jaarlijks groeien en zullen blijven groeien. De zorguitgaven stijgen meer dan het bbp en andere uitgaven juist minder (omdat er meer nodig is voor zorg en sociale zekerheid).
Eigenlijk is het systeem niet houdbaar onder andere door de vergrijzing en als je nu de uitgaven verder laat stijgen dan ga je sneller in de problemen raken. Dus mijn vermoeden is dat ze dat proberen uit te stellen. Niet dat dat het minder erg maakt.

Ik was even een grafiek zoeken van de uitgaven de afgelopen jaren maar geen betere vinden dan deze
image

Bij dit soort dingen denk ik altijd oké ja kut dus vroeg of laat zijn we allemaal fucked. En jammer dat de politiek niet naar de langere termijn kijkt en hier iets aan doet (want ja dat kost stemmen nu).

4 likes

Ik weet niet of dit te veel off topic is maar de Dalai Lama heeft zijn eerste vaccin gehad, in Dharamsala (India). Heeft ‘hij’ op Instagram gepost. Volgens mij heeft hij best veel antivaxxers als volgers dus vind dit alleen maar een goed voorbeeld. Ook gezien de hele COVID situatie in India…
Schermafbeelding 2021-04-21 om 20.51.15

54 likes

Gelukkig alleen verkoudheidsklachten. Ik vermoed misschien het OV of de supermarkt/bouwmarkt. Bedoel meer dat ik het niet terug kan leiden. Heb wel mensen gezien, maar met de basisregels in acht genomen.

Ughhh door de eerdere vertraagde levering van AstraZeneca-vaccins komt het nu super kut uit, krijgen in één week de batch voor prik 1 1958-1959-1960 binnen en prik 2 1956-1957-Down-BMI, dus betekent in korte tijd heeeeel veel organisatie (lokatie reserveren, oproepen maken, enveloppen vullen, postbedrijf inschakelen, waarneming regelen, prikpersoneel regelen, registratie nadien), want nu vallen er twee prikrondes heel dicht op elkaar. En ben bang dat de opkomst voor die prik 1 ronde ook nog kut gaat zijn, door die hele shitshow rondom AZ.

En daar boven op moeten we nu op korte termijn de selectie maken van medische risico-patiënten 18-59 jaar die dan met voorrang naar de GGD mogen. Selecteren an sich is niet zo’n ramp (alhoewel, kost ook gewoon weer tijd), maar nu is er besloten dat wij die patiënten ook weer de brieven gaan sturen, waarmee ze dan de GGD kunnen bellen.

Ik snap echt niet waarom we niet een excel-bestandje in een beveiligde omgeving kunnen uploaden zodat een job-student van de GGD brieven kan gaan printen en enveloppen kan gaan vullen, nee veel logischer om een overbelaste huisartsenpraktijk voor postkamer te laten spelen. :disappointed:

Pfff ben zo blij als het er op zit. En ja we kunnen straks trots zijn, blijkbaar hebben we als huisartsen dan samen 1 miljoen mensen gevaccineerd, dus dat is echt wel een prestatie, maar ten koste van wat he… :disappointed:

26 likes

Dat laatste dacht ik vandaag nog aan. Mijn huisarts is ook echt overbelast. Moest er pas zijn voor iets niet-Corona gerelateerd en die arme assistente was echt moe van alles omtrent Corona. En dan moeten ze nu ook nog mij een brief gaan sturen omdat ik normaal de griepprik krijg? Echt rotwerk voor alle huisartsen nu.

Janssen productie VS gestopt, Enschede en Rotterdam nemen geen patienten meer aan, het weekgemiddelde is weer omhoog (dus over een week ofzo ook meer opnames lijkt mij) maar versoepelen was een goed idee.
Echt mijn hemel.

15 likes

Ik heb nee gezegd maar de huisarts doet alles wat kan telefonisch.

1 like