Caronatopic #10

Ik had ook een heel verhaal getypt maar ik laat het ook maar zitten :sweat_smile: Maar dit is dus wel precies waarom ik denk laat maar. Wat wss ook beter is.

Weet je ik ben ook geen god die het allemaal weet hoe het wel moet maar dat betekent niet dat ik het automatisch eens moet zijn met alles wat er gebeurt?? Sinds wanneer werkt het leven zo?

Als we alleen nog maar iets mogen zeggen als we zelf wel dé oplossing hebben kun je het halve forum opdoeken en mogen voetbalfans wel helemaal hun commentaren voor zich houden. Want ja, kunnen zij het zelf beter dan de profs???

6 likes

coroon is gonna coroon :raised_hands:t2:

6 likes

Kan dit te maken hebben met al die problemen met datalekken bij de GGD van de afgelopen tijd? Dat ze niet het risico willen nemen dat straks vaccinatiegegevens van iedereen ook op straat liggen? Een betere oplossing lijkt me dan overigens om je systemen beter te beveiligen ipv alles op de huisartsen af te schuiven, maar ja ik werk niet bij de GGD.

Succes in ieder geval de komende week :heart:

Nee ja tuurlijk! Daar valt niks tegen in te brengen. Helemaal gelijk in.

Maar daarbinnen zijn nog zĂł ongelooflijk veel onderdelen en beslissingen waar je wel degelijk heel veel opties in hebt en waar dus ook veel kritiek op mogelijk is.

Bijvoorbeeld al dat er miljoenen gepompt worden in dat fieldlab gezeik terwijl de hele reden dat we in deze shit zitten te maken heeft met de jarenlange bezuinigingen in de zorg. Daar vind ik absoluut iets van en dat heeft met de maatregelen te maken. En dat is een van de vele onderdelen die vallen binnen de grote boodschap van ‘bij contact kan corona verspreiden’ waar je meerdere kanten op had gekund of waar de communicatie op 100 andere manieren had gekund.

3 likes

Geen idee, heb geen idee, ik heb uit de discussie hierover niet echt de indruk gekregen dat er serieus gekeken is hoe wij data zouden kunnen aanleveren.

De grap is dat we ook nog zelf de portokosten telkens moeten betalen voor alle oproepen die we rondsturen.

In de werkinstructie vanuit de rijksoverheid staat ook gewoon: je kunt de verplichte gezondheidsverklaring met de oproep meesturen (het meest logische), of ter plaatse op de vaccinatielokatie pas in laten vullen (super onlogisch) of online laten invullen (ook onlogisch, deel op papier en deel online), kies maar zelf, meesturen met de oproep geeft wel hogere portokosten.

:confounded:

1 like

Nee kijk maar hoe kritisch ik ben op het overheidsbeleid. Maar ben net zo kritisch op mensen die denken dat de regels voor hen niet gelden, wat je ook van die regels vindt.

5 likes

Nou ja soms heb ik het idee dat ik blijkbaar ooit een soort beeld van mezelf heb geschetst dat ik een of andere paria ben die als corona gekke alle bejaardenhuizen af gaat om iedereen te knuffelen en ik zelf elke week een rave heb onder de brug. :joy:

Ik weet het niet. Geloof toch niet dat ‘mijn posts in andere topics’ zoals eerder gezegd werd daar echt blijk uit geven?? Maar misschien heb ik dat onbewust wel zelf geschetst. Ben ik te nuchter/direct in m’n geschreven posts en ontbreekt nuance en toon die in real life wel over zou komen.

Maar in realiteit heb ik toch ook al een jaar een vrij eenzaam en karig leven en hou ik me echt prima aan de meeste maatregelen.

3 likes

Ik merk echt dat mensen het minder serieus nemen. En eerlijk gezegd word ik zelf ook iets makkelijker. Zo wil ik deze week nog naar kruidvat en karwei. Sla mezelf echt voor mn kop als ik op t nippertje corona krijg maar doe niks wat niet mag en alles zo vroeg mogelijk. Maar toch.
Ik had gister de eerste 100% coronawappie aan mn kassa. Ze had geen mondkapje op en 2 buttens met icoontjes die elkaar knuffelden. Dus kon gewoon niet anders. Helaas was ze verder heel aardig. Overigens zie ik veel meer mensen zonder mondkapje. Denk gister wel 5. Denk in december een of twee op een dag terwijl je veel minder klanten hebt nu. Overigens denk ik dat iedereen zonder mondkapje coronawappie is. Denk dat mensen met (geestelijke) medische uitzondering zo weinig zijn dat ik er echt niet 5 op een dag heb hoor.

Ja maar laten we wel wezen bij jou heb ik toch al verloren :joy: dat komt niet meer goed

4 likes

Ik vind dit ook lastig hoor. Ik ben absoluut voor maatregelen die contact verminderen om het virus tegen te gaan. Tegelijkertijd vind ik sommige regels te ver gaan. Voor mij persoonlijk geldt dat voor de avondklok. Ik vind het oprecht een beangstigend idee dat de staat zoveel macht heeft dat zij burgers kunnen dwingen hun huis niet te verlaten gedurende een periode per dag. Dit klinkt waarschijnlijk heel overdreven maar ik voel dus oprecht iedere avond een soort knoop in mijn maag als die klok is ingegaan, ook als ik helemaal geen plannen had om naar buiten te gaan. Dus ja, voor mij gaat die specifieke maatregel te ver. Ik vind in dit geval dat de vrijheid van burgers niet zover ingeperkt mag worden, ook al zie ik het belang dat er tegenover staat. Ik vind het ook ingewikkeld dat hier soms de indruk wordt gewekt dat het volgen van de wetenschap altijd de juiste route is. Uiteraard weet de wetenschap het beste hoe we corona moeten bestrijden, maar corona is niet het enige aspect van onze samenleving. Wat mij betreft is het dus alleen maar goed dat daar nog een politieke afweging in wordt gemaakt waarbij ook naar andere aspecten wordt gekeken. Met de politieke afweging van Rutte en de Jonge ben ik het overigens heel vaak niet eens, maar ik vind dus wel dat je daar het debat over mag voeren!

9 likes

Oh god na een dik jaar corona hebben we nu (pas?) de eerste coronabesmetting in de vriendengroep, zijn vrouw staat op het punt van bevallen
 Ai ai ai, qua timing kon het niet ongelukkiger. :sweat:

2 likes

Ja eens, ook hoe deze nu een periode vrij gemakkelijk steeds verlengd is terwijl de effectiviteit niet echt duidelijk is.

2 likes

Iedereen heeft toch liever geen maatregelen? Ik vind ze ook vervelend maar het is nu eenmaal niet anders. Ik ga ook liever nu weer lekker op vliegvakantie en gewoon met 8 vrienden hutje mutje uiteten en royaal in elkaars aura zitten maar dat haal ik wel in als het weer mag :woman_shrugging:. Ben geen heilige maar ikzelf en mijn naasten houden ons voor het gros van de tijd aan de maatregelen en vrijwel niemand die ik ken heeft corona gehad. Alleen mensen met kids op de opvang en iemand die wegens haar soort werk gewoon op locatie moet zijn. Als dat dan komt door die maatregelen houd ik dat nog wel even vol!

8 likes

@Krabsalade Als het kon zou ik zo komen helpen. Denk dat er weinig andere momenten in het leven zullen zijn waarop ik met liefde de hele dag enveloppen zou vullen met alle benodigde papieren en dat vervolgens lekker systematisch afvinken en controleren.

8 likes

Ik woon in Schotland dus vandaar ook dat ik niet vind dat ik heel veel in te brengen heb over de maatregelen in Nederland omdat ik die persoonlijk niet volg (wel m’n familie en vrienden, dus ik care wel en wil het graag volgen)

Waar ik het meeste kritisch op ben is hoe de Nederlanders omgaan met werk. van wat ik gelezen heb in de afgelopen topics dat heel veel mensen toch naar hun werk moeten komen terwijl het niet nodig is. Meetings bij mensen thuis, meetings op kantoor. Hier zit letterlijk iedereen thuis sinds vorig jaar maart, behalve als je een baan hebt waar dit niet kan (buschauffeur, zorg, etc). Van meer dan een uur met meerdere personen in 1 kamer zitten, daar komen m.i. nou veel besmettingen van, niet van een terrasje pakken, want dat is buiten en het is bewezen dat er buiten veel minder besmettingen zijn. Daarom snap ik die kritiek op terrasjes niet zo goed.

Zelf ben ik heel voorzichtig geweest de hele winter, maar sinds dat de besmettingen hier sinds februari een stuk lager zijn en de vaccinaties op gang zijn gekomen, ben ik minder voorzichtig. Ik wandelde bijv. met 2 of 3 vrienden, toen het nog maar met 1 vriend mocht. Sinds februari spreek ik nu elke 2 weken met hetzelfde groepje van 3 vriendinnen binnen af (wat dus niet mag, je mag niet met mensen binnen afspreken hier). Ik breek de regels maar ben wel nog voorzichtig en absoluut geen wappie :stuck_out_tongue: Ik vind dat hier door sommige mensen geen onderscheid gemaakt wordt tussen welke regel je breekt, hoe vaak je dit doet, etc. - het is best zwart-wit hoe hier door sommigen gedacht wordt. Daarom post ik niet graag over hoe/welke regels ik gebroken heb.

Maar goed, als ik naar onze regels kijk en naar Nederland zijn we vanaf maandag ongeveer op dezelfde lockdown regels (wij mogen vanaf maandag terrasjes en winkelen) terwijl we hier op een 2.3/100,000 cases zitten, 14 mensen op IC hebben en nu beginnen met vaccinaties voor 40 en ouder. Misschien zijn jullie het wel met me eens dat ik de regels breek met deze cijfers :stuck_out_tongue:

16 likes

Dit stukje staat zo bol van de drogredenen dat het me duizelt.

10 likes

Ik snap dat het lastig is om te discussiĂ«ren over iets dat een persoonlijke beleving is, maar ik wil toch de nuance aanbrengen tussen een avondklok hier, waarbij je hoogstens als je pech hebt en aangehouden wordt 95 euro moet betalen, of een avondklok waarbij je doodgeschoten wordt als je die overtreedt. Ik snap zelf niet zo goed dat je zo bang kan worden van de ‘macht’ die de overheid hiermee heeft.
Maar goed, ik heb ook angsten die voor anderen niet te begrijpen zijn, dus ik snap het principe van een irreële angst.

13 likes

Waar ik dit jaar nascholingspunten voor wil:

• Excel-lijsten uit ons systeem trekken
  • Kolommen straat + huisnummer + toevoeging in Excel samenvoegen tot één kolom
  • Vanuit een Excel-lijst etiketten maken in Word
  • Etiketten in Word dezelfde afmetingen maken zodat het passend geprint wordt op onze etiketten
10 likes

Ik heb een bestuursjaar gedaan en dit is het enige objectief nuttige dat ik dat jaar heb geleerd, zou ik daarmee door de selectieprocedure voor de huisartsopleiding komen? :sweat_smile:

4 likes

Haha, als je het tijdens de volgende pandemie probeert dan moet het goed komen!

2 likes