Ik woon in Schotland dus vandaar ook dat ik niet vind dat ik heel veel in te brengen heb over de maatregelen in Nederland omdat ik die persoonlijk niet volg (wel mân familie en vrienden, dus ik care wel en wil het graag volgen)
Waar ik het meeste kritisch op ben is hoe de Nederlanders omgaan met werk. van wat ik gelezen heb in de afgelopen topics dat heel veel mensen toch naar hun werk moeten komen terwijl het niet nodig is. Meetings bij mensen thuis, meetings op kantoor. Hier zit letterlijk iedereen thuis sinds vorig jaar maart, behalve als je een baan hebt waar dit niet kan (buschauffeur, zorg, etc). Van meer dan een uur met meerdere personen in 1 kamer zitten, daar komen m.i. nou veel besmettingen van, niet van een terrasje pakken, want dat is buiten en het is bewezen dat er buiten veel minder besmettingen zijn. Daarom snap ik die kritiek op terrasjes niet zo goed.
Zelf ben ik heel voorzichtig geweest de hele winter, maar sinds dat de besmettingen hier sinds februari een stuk lager zijn en de vaccinaties op gang zijn gekomen, ben ik minder voorzichtig. Ik wandelde bijv. met 2 of 3 vrienden, toen het nog maar met 1 vriend mocht. Sinds februari spreek ik nu elke 2 weken met hetzelfde groepje van 3 vriendinnen binnen af (wat dus niet mag, je mag niet met mensen binnen afspreken hier). Ik breek de regels maar ben wel nog voorzichtig en absoluut geen wappie
Ik vind dat hier door sommige mensen geen onderscheid gemaakt wordt tussen welke regel je breekt, hoe vaak je dit doet, etc. - het is best zwart-wit hoe hier door sommigen gedacht wordt. Daarom post ik niet graag over hoe/welke regels ik gebroken heb.
Maar goed, als ik naar onze regels kijk en naar Nederland zijn we vanaf maandag ongeveer op dezelfde lockdown regels (wij mogen vanaf maandag terrasjes en winkelen) terwijl we hier op een 2.3/100,000 cases zitten, 14 mensen op IC hebben en nu beginnen met vaccinaties voor 40 en ouder. Misschien zijn jullie het wel met me eens dat ik de regels breek met deze cijfers