Haha, ik krijg hier toch wel een lichte paniekaanval van zeg laten we afspreken dat we even een aantal jaartjes pandemie vrij zullen zijn hierna, oké?
Haha was een grapje hoor.
Hoop dat de rest van de wereld er ook zo over denkt 🥲
Ik moest dit laatst op mijn werk doen en toen is het 100% alleen maar gelukt dankzij de uitleg op seniorenweb.nl. Ik ben er nog niet over uit wat dit over mij zegt. Ben inmiddels wel uitgeroepen tot etikettenexpert van mijn collega’s, dat dan weer wel.
Dat er dadelijk 500 mensen gevaccineerd zijn in het dorp waar ik werk is enkel en alleen te danken aan Seniorweb.
Waaaarom blijven nou die besmettingen zo hoog…
Heeft nu niet 80% van NL inmiddels al Corona gehad, of wat?
Echt he, en dan lullen dat t een inhaaleffect is. Wat gewoon nergens op slaat. Word hier zo boos en bang van.
“Die cijfers hebben ze verzonnen, zodat ze de versoepelingen weer in kunnen trekken!!!” Echt de wappies gaan helemaal los op dit soort berichten. Snap echt niet hoe je zou kunnen denken dat dit allemaal verzonnen wordt en dat het allemaal wel meevalt. Ik verwacht volgende week woensdag echt een flinke toestroom van klanten bij mijn werk, gewoon omdat het weer kan. En ook veel zonder mondkapjes, want het is wel verplicht, maar we mogen er niets van zeggen. Nu ik klanten nog binnen moet laten, kan ik zeggen dat ze eerst een mondkapje op moeten doen, maar dat is straks niet meer te doen als ze gewoon naar binnen kunnen wandelen.
Ik lees tot nu tot 1,43 miljoen. Wat ik tegelijkertijd heel veel en ook minder dan verwacht vind na ruim een jaar pandemie.
1,43 miljoen (geschatte) besmettingen of positieve testen?
Testen, want had gegoogled op bevestigde coronabesmettingen. Dus in realiteit wel hoger.
Maar bij winkels moet er nog iemand bij de deur staan toch? Dacht dat gelezen te hebben na de persconferentie. Sowieso dragen steeds meer mensen geen mondkapje. Terwijl ik er niet aan moet denken om zonder mondkapje een openbare dichte ruimte in te lopen.
Ja maar dat moet bij de supermarkt ook nog steeds en gebeurt ook allang niet meer.
Helaas wordt dat deel volgens mij steeds het snelste losgelaten (omdat het denk ik te veel personeel kost?)
Wow, ik schrik toch wel van die mega hoge besmettingscijfers. Ben echt bang hoe het na volgende week is met al die versoepelingen… Zó dom dit!
volgens mij begint het een trauma respons te worden maar elke keer als ik zulke hoge cijfers zie na een (kleine) dip en dan vooral in combinatie met versoepelingen moet ik gewoon lachen
Nope daar gaat mijn baas niet aan meedoen, want “wij komen toch nooit aan het maximum klanten.” Aan het begin van de corona periode hadden wij wel een beveiliger bij de hoofdingang staan, maar die moest toch iedereen binnenlaten van mijn baas, dus die stond daar echt voor Jan lul en is er op een gegeven moment ook gewoon mee gestopt. Volgens mij is iemand bij de deur ook niet verplicht als er minder dan 10 personeelsleden zijn. Wij zijn meestal met 5 tot 7 mensen per dag. Veel te weinig voor een grote bouwmarkt, maar niemand wil hier werken schijnbaar.
Hoe is t in bouwmarkten momenteel? Ik twijfel nog om maandag nog even te gaan voordat t helemaal open is. Denk dat t om 9 uur niet druk zal zijn maar toch.
En wat stom van je baas. Hoop dat mijne t wel nog doet. Er zal toch ook iemand die mandjes schoon moeten maken.
Bij ons is het op zaterdag om 9 uur al wel druk, maar doordeweeks valt wel mee. Bij ons zijn woensdag en donderdag de rustigste dagen, maar dat verschilt wel per bouwmarkt denk ik. En volgende week woensdag is het ook niet rustig denk ik. Meestal is er vlak rond de lunch een piekmoment qua drukte en dan tussen 1 en 2 bijna geen klanten. Maar denk dat het maandagochtend wel te doen is qua drukte, vooral om 9 uur
Ik denk dat het ‘feest’ toch niet doorgaat volgende week, veel kritiek ook vanuit de Tweede Kamer
Denk het wel hoor. Eerder over 2 weken weer terugdraaien ofzo. Zwabberdezwabber