Nee en volgens mij gaan ze pas met de derde versoepelings-ronde terug open. Al is er deze week wel een proef met sneltesten.
Dat ze in België open zijn betekent toch niet dat dat ook kan? Alsof België het nu zo goed doet. En de situatie is hier in NL toch ook heel anders
Ja ik zou 1000% gaan staken voor de zorg. Al is het om daar meer aandacht naar toe te trekken. En natuurlijk zodat zij structureel geholpen worden (werkdruk, salarisverhoging).
Ik ben dus sowieso in als dit ooit zou gebeuren! Toen het onderwijs aan het staken was, heeft dat ook wat opgeleverd. Ik zou er daarom vanuit gaan nu dan ook.
Maar dan is 't toch geen staken meer? De onderwijsstaking was juist zo effectief omdat scholen daadwerkelijk dicht moesten
Maar goed, binnenkort gewoon weer ff klappen voor de zorg 🥲
Ja plaatsvervangend!! Dat wij ons werk laten liggen voor het zorgpersoneel, zij kunnen denk ik ook moeilijk staken met hun werk
Dit is beter nieuws!
Ja goed dat er extra geld wordt toegezegd voor problemen in de jeugdzorg, maar eenmalig geld is geen oplossing voor de structurele problemen daar. Wel weer echt een gemiste kans van 't kabinet
Vriend van mij beklaagde zich ook al dat de mentale problemen die corona veroorzaakt nogal vergeten worden - mwoah kun je over discussiëren of dat het geval is maargoed - en ik vroeg wat voor ‘oplossing’ of ‘aandacht’ hij dan voor zich ziet daarbij, en hij zei dat bijv. gratis psychologische hulp aanbieden fijn zou zijn.
Ja eh ok op zich helemaal mee eens, nobel idee, maar hoe dan? Van al die psychologen die om cliënten staan te springen omdat alle wachtlijsten helemaal leeg zijn? Of denk je dat een overheid een extra blik gekwalificeerde hulpverleners open kan trekken?
Was het maar zo eenvoudig. Corona is gewoon kut bovenop allerlei zaken die allang kut waren. Er zit gewoon weinig anders op dan het uitzitten en bij elkaar te klagen dat we het soms somber inzien allemaal (en ja ook ik, ik ben nu al bang voor de volgende pandemie namelijk - doemdenker is my middle name)
Veel mensen denken dit helaas wel. Ook dat men zegt ja al 1 jaar een pandemie maar nog geen extra ic bed. Zo snel kun je die mensen niet opleiden e.d. daar gaat tijd overheen.
Ja ze gaan zo (eindelijk) stemmen idd
Shit die vriendin van mij is positief getest (waarvan haar collega bewust met een positieve test is komen werken) Ze voelt zich gelukkig nog goed. Hopelijk is haar vriend niet besmet, hij heeft 2 jaar terug een long embolie gehad.
Ze gaat ook als ze weer kan werken haar baan op zeggen omdat ze helemaal klaar is met haar werkgever en collega’s die het allemaal maar onzin vinden waardoor ze nu in deze situatie zit.
Ik vind dit zo een bizarre situatie… ik ben echt niet voor verraad praktijken maar voor zulk soort werkgevers moet er toch wel een meldpunt bestaan?
Ja dat heb ik ook wel eens voorgesteld. Desnoods dat ik de melding voor haar zou maken. Maar ze is bang dat ze haar dan sowieso er van gaan verdenken. Zij is de enige die ook iets tegen de werkgever zegt. Een aantal collega’s klagen wel onderling maar durven niks hard op te zeggen.
Maar zijn er wel stappen gezet om dat opschalen in gang te zetten? Dus meer geld naar onderwijsplekken etc zodat het over een aantal jaar in ieder geval verbeterd is? Daar hoor je namelijk ook niks over
Dat klinkt als een goed protocol wat jullie hebben! Hopelijk blijft het aantal besmettingen op deze manier laag.
Weet iemand hoe dat gaat met evt. de vaccinatierichtlijnen aanpassen? Hoe waarschijnlijk is het dat het RIVM dit advies overneemt?
Volgens mij krijg je obv je leeftijdscategorie (of eventueel medische indicatie) een uitnodiging. Het RIVM weet toch niet bij het versturen van de uitnodiging dat iemand zwanger is toch?
Ik heb welgeteld een bericht voorbij zien komen in de media dat een arts echt veel vaccins moest weggooien? Welke berichten bedoel jij dan?
En ik weet niet hoe het werkt met het doorgeven van aantallen maar het lijkt me dat de huisarts alleen de gezette prikken doorgeeft. Maar misschien kan iemand me daarop aanvullen?
In other news. Dit klinkt hoopvol, 60% zouden we in juni/juli moeten zijn toch?
RTL zei net ook dat er bij de meeste huisartsen gelukkig een prima opkomst is
Ik zag bij mij in de buurt wel allemaal posters hangen dat als je nu niet zo lekker in je vel zit je een nummer kan bellen voor een gesprek met een psycholoog, vergoed vanuit het basispakket.
Nee, dat is waar maar tot nu toe raadt het RIVM zwangeren af om gevaccineerd te worden en zeggen ze dat je moet wachten tot je bevallen bent (tenzij zwaarwegende medische reden). Dus ik denk dat je bij de vaccinatielocatie wel vragen kan krijgen als het niet in de richtlijnen staat.
@Ficus jij ook dank voor je reactie! Ben benieuwd of je verloskundige er al iets over weet.