Ho ik zeg nergens dat je dat niet wilt vermijden. Ik benoem alleen dat het positief is dat de sterftegevallen gelukkig al veel minder zijn!
Ik kan overigens nergens precies vinden in welke leeftijden ze per week overlijden. Wel de totaal overzichten en de oversterfte, maar niet of er nu dus meer jonge mensen echt overlijden aan covid dan vorig jaar.
Verder eens dat longcovid en de langdurige symptomen ook geen pretje zijn en dat veel mensen zich dat niet lijken te beseffen.
En ja, de winkels zijn open en je mag naar school. Maar dat geldt niet voor alle studenten en middelbare scholieren (althans niet volledig). Die zitten al tijden thuis. Dus ja, tuurlijk moeten zij zich ook aan de regels houden maar de psyschische (en asociale) effecten wegen dan kennelijk ook zwaar 
En vorig jaar zaten we natuurlijk pas nét in de situatie en was iedereen nog veel ‘gemotiveerder’ (oké dat klinkt kut).
Dus ja ik ben het helemaal met je eens, maar het draagvlak in de samenleving is er gewoon niet. Dus ja, ik ben blij dat we dan hopelijk ál in mei/juni dat cijfer gaan terugdringen en de grote aantallen van sterfte echt stukken minder zijn.