Caronatopic #10

Ik verwacht wel foto documentatie van deze gebeurtenis!

7 likes

Ik ben heel blij voor je, gefeliciteerd!

1 like

@Eddie hoera, wat fijn!

—

De leerling van mijn man is alsnog positief getest. Mijn man moet nu morgen alsnog testen, maar klopt het als ik denk dat de kans dat hij besmet is wel meevalt? De situatie is als volgt:

Maandag: leerling zit bij mijn man in de klas, krijgt later op de dag klachten en gaat ziek naar huis. Die dag blijkt dat moeder van de leerling corona heeft.
Dinsdag: leerling laat zich testen, uitslag negatief.
Donderdag of vrijdag (vandaag) leerling laat zich nogmaals testen, positief.

Ik hoop maar dat de kans dat mijn man, zijn collega’s en de klasgenoten van de leerling besmet zijn klein is want die zijn donderdag en vandaag allemaal naar school gegaan :scream:

2 likes

Ik ben in contact geweest met iemand die positief getest is. Maar op 1.5m, en buiten, maar wel lang (bijna een uur - buiten sport met afstand). Moet ik nou wel of niet in quarantaine…? Die persoon moet wachten tot ze gebeld wordt door de ggd & online zelf zoeken, maar ik moet eigenlijk werken vanavond :sweat_smile:…

Online vind ik dit:

• Iemand met wie je langer dan 15 minuten contact had, op meer dan 1,5 meter afstand in een binnenruimte. Bijvoorbeeld in een ruimte op kantoor, in de klas of tijdens een vergadering

Maar staat niks over buiten, en vind ook niet zo snel of je als overig contact nou in quarantaine moet?

1 like

Lastig! Kun je zelf de GGD bellen voor advies? Ik hoop dat het meevalt voor je!

Ik denk niet dat je in quarantaine hoeft, want je hebt afstand gehouden en het was buiten. Maar wel in de gaten houden of je klachten krijgt. Dat is wat de GGD mij adviseerde om te delen met de mensen met wie in contact heb gehad.

1 like

Jeej mn moeder heeft afspraken :tada: ze moet er wel voor met de trein wat ik wel een beetje jammer vind. Maar dan is ze wel voor dr vakantie 2x geprikt (ja sorry). Ze is nog 2 dagen eerder aan de beurt ook. Dus hoop niet dat ze bijwerkingen krijgt dan durf ik niet meer :joy:

@Fishing je hoeft echt niet in quarantaine hoor. En dan ben ik liever voorzichtig dan niet maar ze hebben altijd gezegd dat t buiten meevalt en als je dan nog afstand hebt gehouden ook.

5 likes

Pap kan 4 mei terecht (1955). Moet er wel een stukje voor rijden maar doet ie met liefde gelukkig!

14 likes

Ik snap de versoepelingen in BE niet.
Oh, en die verheerlijking van De Decker ook niet. Mensen die hem man van het volk noemen en iemand die tenminste opkomt voor onze rechten, alstublieft zeg. :roll_eyes:

1 like

Seniorweb en ik zijn er klaar voor. :muscle:

2 likes

Ik had exact hetzelfde als jij en de GGD vond quarantaine toen niet nodig (al lulde ik die aardige jongen wel een beetje die hoek in, lol), maar toen ging een dag later m’n corona-melder-app af en ben ik de dag erna toch maar gaan testen en alleen die dag nog in quarantaine gebleven, was negatief.

1 like

Steeds meer mensen in mijn omgeving die geen vaccin willen. Gelukkig vrienden en familie wel maar huisgenoten of een aantal klasgenoten niet. Ik wil jullie niet meer kennen :neutral_face:

4 likes

Ik wou nog even zeggen dat mijn vader toch geopereerd is vandaag. Ze zijn uiteindelijk uitgeweken naar een ander, samenwerkend ziekenhuis in de regio.
Operatie is goed gegaan, we moeten nog een poosje wachten op nieuws over de tumor, maar deze belangrijke stap is in elk geval genomen.
Dankjewel voor alle support :heart:

76 likes

Ja mijn melder gaat wss ook af, want we gooien onze spullen en dus tassen op een hoop in een hoek :joy:… dus volgens die melder heb ik een uur lang innig staan knuffelen hihi

2 likes

Ik heb m’n vaccinatie wekenlang uitgesteld omdat ik zo tegen de bijwerkingen opzag maar heb dus helemaal nergens last van gehad :sweat_smile: Zo typisch weer. Ga over 2 weken voor m’n tweede vaccinatie en dan krijg ik eindelijk een groen paspoort!!

14 likes

Hoe graag ik ook wil dat deze shitshow over is… ik denk echt niet dat het zo’n goed idee om de terassen weer te openen in BelgiĆ« Schermafbeelding 2021-04-23 om 21.52.24

Bron: Nieuwsblad.be dus geen idee of het overdreven is of niet, maar alsnog… cijfers aren’t looking good. 1 op 2 is echt enorm.

3 likes

Haha sorry maar ik vind 1 op 2 echt een gare vergelijking. Dat is dan toch gewoon 50%? :sweat_smile:

2 likes

Is toch hetzelfde maar een andere manier van formuleren? :sweat_smile: Had er gestaan 50%, dan is dat toch nog veel? Of is dit typisch Vlaams?

4 likes

Ja geen idee eigenlijk. Wij zouden het denk ik ook wel zo kunnen zeggen maar als het gaat om grotere data dan zouden ze denk ik in Nederland wel vaker spreken in percentages om het beeldender te maken. Denk ik :sweat_smile:

Ik erger me een beetje aan die huisarts in het nieuws die met die bak verspilde vaccins loopt te leuren op het nieuws. Er zal vast her en der verspilling zijn, maar zoveel dan doe je toch zelf iets niet goed in je praktijk? Of dat nou een beperkte reservelijst is of teveel spuiten klaarleggen?

Echt een beetje droplul vibes, maar geen idee of dat terecht is.

2 likes