Ik snap de versoepelingen in BE niet.
Oh, en die verheerlijking van De Decker ook niet. Mensen die hem man van het volk noemen en iemand die tenminste opkomt voor onze rechten, alstublieft zeg. 
Seniorweb en ik zijn er klaar voor. 
Ik had exact hetzelfde als jij en de GGD vond quarantaine toen niet nodig (al lulde ik die aardige jongen wel een beetje die hoek in, lol), maar toen ging een dag later m’n corona-melder-app af en ben ik de dag erna toch maar gaan testen en alleen die dag nog in quarantaine gebleven, was negatief.
Steeds meer mensen in mijn omgeving die geen vaccin willen. Gelukkig vrienden en familie wel maar huisgenoten of een aantal klasgenoten niet. Ik wil jullie niet meer kennen 
Ik wou nog even zeggen dat mijn vader toch geopereerd is vandaag. Ze zijn uiteindelijk uitgeweken naar een ander, samenwerkend ziekenhuis in de regio.
Operatie is goed gegaan, we moeten nog een poosje wachten op nieuws over de tumor, maar deze belangrijke stap is in elk geval genomen.
Dankjewel voor alle support 
Ja mijn melder gaat wss ook af, want we gooien onze spullen en dus tassen op een hoop in een hoek
… dus volgens die melder heb ik een uur lang innig staan knuffelen hihi
Ik heb m’n vaccinatie wekenlang uitgesteld omdat ik zo tegen de bijwerkingen opzag maar heb dus helemaal nergens last van gehad
Zo typisch weer. Ga over 2 weken voor m’n tweede vaccinatie en dan krijg ik eindelijk een groen paspoort!!
Hoe graag ik ook wil dat deze shitshow over is… ik denk echt niet dat het zo’n goed idee om de terassen weer te openen in België 
Bron: Nieuwsblad.be dus geen idee of het overdreven is of niet, maar alsnog… cijfers aren’t looking good. 1 op 2 is echt enorm.
Haha sorry maar ik vind 1 op 2 echt een gare vergelijking. Dat is dan toch gewoon 50%? 
Is toch hetzelfde maar een andere manier van formuleren?
Had er gestaan 50%, dan is dat toch nog veel? Of is dit typisch Vlaams?
Ja geen idee eigenlijk. Wij zouden het denk ik ook wel zo kunnen zeggen maar als het gaat om grotere data dan zouden ze denk ik in Nederland wel vaker spreken in percentages om het beeldender te maken. Denk ik 
Ik erger me een beetje aan die huisarts in het nieuws die met die bak verspilde vaccins loopt te leuren op het nieuws. Er zal vast her en der verspilling zijn, maar zoveel dan doe je toch zelf iets niet goed in je praktijk? Of dat nou een beperkte reservelijst is of teveel spuiten klaarleggen?
Echt een beetje droplul vibes, maar geen idee of dat terecht is.
Ja dat zeggen ze nu ook bij Beau. Die arts heeft er ook veel te veel voorbarig al opengetrokken dus ook gewoon raar.
Ja precies, ze hadden t er net bij Beau ook ff over. Hij kan nog een voorbeeld nemen aan die huisarts die laatst bij Beau zat, die patiënten overhaalt om dat vaccin te nemen
Maar als er van de 250 mensen maar 73 komen. Dan heb je te veel. Hij heeft te veel klaar gelegd. Maar komt ook door de negatieve berichten over AZ
Ja, maar je hoeft ze niet allemaal te openen? Dan moet je ze weggooien. Dan kan je ze bewaren voor een volgende keer of desnoods herverdelen. Nadat je nog een berg mensen van de reservelijst even belt of ze kunnen langskomen.
Kabinet doet veel fout maar dit vind ik volledig zijn schuld.
Als je 250 uitnodigen hebt gestuurd en je vooraf dingen klaar legt omdat het niet ter plekke kan. Dan vind ik het zeker niet 100% zijn schuld.
Tja, ik vind dat eerder een gebrek aan organisatie van zijn kant. Slechte berichtgeving kan hij niks aan doen, maar het is niet heel raar om te anticiperen op het feit dat een deel dus niet op komt dagen.
Bij andere huisartsen is ook niet zoveel verspilling, een beetje kan gebeuren, maar zoveel per dag? Dan doe je echt iets niet goed.
Ik maak me echt wel zorgen om code zwart. Er zijn nu al ziekenhuizen die overvol liggen en waar eigenlijk niemand meer bij kan en dat vind ik echt doodeng. Niet alleen voor als je covid krijgt, maar ook als je om andere redenen opeens naar het ziekenhuis moet.
En ondertussen lijkt het alsof niemand het wat boeit. Alsof alles gewoon normaal is. Lees dat de terrassen in België langer open mogen dan in Nederland. Dan gaan toch al die mensen aan de grens naar België? Volgens mij wordt er niet mega streng gecontroleerd aan de grens toch?
Ik vind het ook maar vaag van die huisarts met zijn spillage, wij hebben gewoon “real live” spuitjes opgetrokken, ja daar heb je dan wel op dat moment 2 á 3 man extra voor nodig, maar zo heb je nooit meer dan 10 vaccins over (want er kunnen er 11 uit één ampul).