Ik zie nu op een of andere manier een microbioloog voor me die de hele dag aan het huppelen is
Oh misschien kan heel NL met deze microbioloog in zee gaan dan.
Thanks voor de tip! Mijn oom was vanmiddag hier en die vertelde al dat hij hoopte snel aan de beurt te zijn en hij is van '61 dus had het naar hem doorgestuurd en de afspraak is gemaakt!
Ik kan nog steeds niks ruiken (echt huilen haha, parfum is nogal een passie voor me) en ben sindsdien ook heel verstrooid. Sinds 4 weken ben ik weer aan het werk na laaaaang buiten strijd te zijn geweest door een burnout. Dus ik vind het moeilijk om te zeggen waar de effecten daarvan stoppen en die van long covid beginnen.
Schrijven is mijn werk, en ik heb soms dagen dat ik naar een tekst kijk die ik moet herwerken en er gewoon niks mee kan. Dan denk ik “huh kan ik wel schrijven? ken ik zelfs wel woorden?!”
Oh en de eerste keer autorijden na covid was ook een hele gebeurtenis. Beschamend hoe slecht dat ging Ik rijd al 8 jaar en ben doorgaans een goeie chauffeur maar - en dit is zo fucking genant haha - ik reed op een bepaald moment gewoon in de verkeerde richting??? Sindsdien lukt dat autorijden wel weer hoor, maar ik moet voor ik de deur uitga 10 keer mijn tas checken om zeker te zijn dat ik alles bij heb.
Is het bij iedereen dat er zo lang tussen de 1e en 2e prik via de huisarts zit? Ik was van de week nog zo blij dat mijn vader (1960) een oproep kreeg en donderdag de eerste prik krijgt. De 2e krijgt hij 11 (!!!) weken later. Mijn moeder (1961) heeft net haar afspraak gemaakt en kan volgende week terecht voor de eerste en de tweede precies een maand later. Ik had wel gehoord van het uitstel van de 2e prik, maar ging er van uit dat dat ook bij de GGD het geval zou zijn. Niet dus… Zeker met de risicogroepen vind ik dit best wel idioot eigenlijk.
Ik baal er vooral van nu ik mijn vader al sinds begin januari niet meer gezien, daarvoor eind september voor het laatst en nu durf ik het waarschijnlijk pas half augustus aan om hem te zien. Zit ik hier op m’n 12m2 tussen het beton met huisgenoten waar ik continue ruzie mee heb (vooral over de feestjes die ze continue geven), terwijl de rest van Nederland aan het feesten is, want ja Koningsdag. Zo… Dat laatste moest er even weer uit… Voel me een enorme aansteller aan de ene kant, maar echt… Ik ben er zo ontzettend klaar mee…
Volgens mij zijn er prikken waarbij het juist beter is om zo’n lange tijd ertussen te hebben. Ik zit trouwens te wachten of mijn klachten nog erger worden. Kan me gewoon niet voorstellen dat dit het is.
Ligt volgens mij idd aan welke prik (fabrikant) het is. Klinkt verder echt lastig voor je deze situatie, veel sterkte!
Dankje voor je reactie! Dit had ik niet meegekregen, ik ging ervan uit dat het puur vanwege de tekorten was (ik geloof ook echt dat het zo gemeld werd). Heb een bron erbij gevonden (Langer interval tussen twee doses AstraZeneca-vaccin biedt b... - Het Nieuwsblad) en aan mijn ouders doorgestuurd. Dit neemt echt weer een hoop stress weg. Even heel blij dat ik heb gezeurd hier!
Ik neem (gezien de tijd tussen de prikken) aan dat je vader AstraZeneca krijgt. De effectiviteit van AstraZeneca stijgt van 76% 21 dagen na de eerste dosis naar 81% bij een tweede dosis na 12 weken, dus qua veiligheid zou je je vader ook binnenkort al wel redelijk veilig kunnen zien.
De effectiviteit lag significant lager bij mensen die 2 dosissen binnen 6 weken van elkaar hadden gekregen, dus dat is ongewenst.
Bij andere vaccins zijn die getallen anders en dus ook de tijd tussen de dosissen anders.
Mijn test was dus weer positief. ik wist dat de kans er dik in zat, maar baal echt mega erg.
27 dagen geleden voor het eerst positief getest. Wanneer besmet is vaag. Qua tijdlijn zou ik via m’n man besmet geraakt moeten zijn, maar hij testte drie keer negatief.
Jeetje maar je zit nu al een maand in quarantaine? Dat is wel heftig zeg
Ja
Ugh was gisteren na een lange tijd naar de bieb. Heb ik nu een beetje keelkriebels slijm en pijn.
Was toch niet zo slim waarschijnlijk
Lief dat je vraagt. Het gaat de goede kant op. Ze had longontsteking en door de medicijnen zijn de longen nu aan het herstellen. Ze hebben de zuurstof afgebouwd en ze is nu al een paar uur zonder. Ze ligt nog wel in het ziekenhuis. Ze hebben haar opnieuw getest en als ze negatief is mag ze morgen naar huis, omdat er dan mensen kunnen komen helpen. Ze moet dan nog wel revalideren met fysio etc. Ik snap alleen niet zo goed hoe dat nu zit met die negatieve test. Ik dacht dat je nog wel positief kunt testen, maar niet meer besmettelijk kunt zijn. Weet iemand hoe dat precies zit met oog op mijn moeders situatie?
Ik weet dat het hier al 180 keer is gezegd, maar dit gecombineerd met mijn insta-tijdlijn doet me echt het vertrouwen in de mensheid verliezen.
En ik heb opeens keelpijn verdorie.
Maandag 8 dagen geleden kreeg ze klachten en heeft ze zich meteen laten testen.
Ja dat leek mij ook. Nou ja, ik zal morgen wel horen wat ze gaan doen. Ik mag toch hopen dat die artsen ook weten waar ze het over hebben.
Ja, het is volgens mij de laatste tijd ook flink gestegen Er word wel gezegd dat dit ook kan komen door de preselectie (heet dat zo?) ivm de thuistesten. Dat mensen die thuis (of bij een snelteststraat) positief testen voor de bevestiging ook nog bij de GGD gaan testen, waardoor je dus in verhouding meer positieven in de teststraat zou krijgen dan wanneer het alleen maar mensen zijn die nog niet weten of ze positief of negatief zijn. Ik krijg het niet lekker uitgelegd haha, sorry. Of het ergens op slaat weet ik zelf niet zo goed, maar klinkt ergens wel aannemelijk. Maar dan nog hoog.
Aan m’n vader doorgegeven (moeder al gevaccineerd). Zegt ie: oh heb vorige week m’n vaccinatie al gehaald hoor. Verteld ie ook niet even haha