Caronatopic #10

Haha moet lachen om m’n eigen post, ik heb inmiddels wel een beter systeem, kan nu filteren of mensen de laatste 365 dagen nog zo’n puffer besteld hebben, zo niet dan gooi ik ze uit de selectie. :thumbsup:

8 likes

Ah thanks, deze info had ik nog niet gevonden! En ook @Krabsalade
Hm mijn vriend gebruikt wel Flixotide, dus dan zou ie in principe wel binnen die groep vallen. Ik wist trouwens niet dat covid bij astmapatiënten wel mee lijkt te vallen, stelt me wel een beetje gerust haha. Hij is verder wel gezond en jong, dus er zijn inderdaad vast mensen die het vaccin erger nodig hebben dan hij. Nou ja, ik zal de info aan hem doorgeven en dan kijkt ie maar wat ie er mee doet. Thanks in ieder geval allebei!

1 like

Aaa dan snap ik het. Ik dacht echt ‘huh’ :woman_shrugging:t3:

1 like

Die situatie in India :sob: een kennis heeft nu op Facebook een oproep geplaatst of iemand nog ergens een IC plek voor haar vader weet, alle ziekenhuizen liggen gewoon vol. Echt vreselijk, moet je toch niet aan denken dat zoiets gebeurd.

1 like

Misschien vragen of de huisarts hem eenmalig een stevige angstremmer kan voorschrijven?

2 likes

Ja en bij het alternatief (een keer covid krijgen en flink ziek worden) komen wel wat meer naalden en dokters kijken. Maar idd, zou een pammetje vragen bij de huisarts.

1 like

Een paar dagen geleden werd gedeeld dat mensen met geboortejaar 1961 een afspraak konden maken voor vaccinatie. Dus ik appte heel blij m’n ex schoonmoeder dat m’n ex schoonvader een afspraak kon maken. Hij bellen en via de site proberen, kon het toch niet. Ik snap er niets van, van anderen hier kon de getipte persoon wel afspraak maken toch? Of kan dit toch nog weer per regio verschillen?

1 like

Online moet het al kunnen, via DigiD, maar als je wilt bellen moet je volgens mij wachten op de brief!

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-vaccineren/een-online-afspraak-maken

Edit: nou als ik nu doe of ik in 1961 geboren ben dan kan het toch weer niet, terwijl er staat van wel. Misschien toch weer minder geleverd qua vaccins ofzo. Partner van m’n collega was het dinsdag nog wel gelukt.

De AstraZeneca-vaccins die volgende week geleverd zouden worden dan bij ons ook al tenminste één dag vertraagd. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Mijn moeder is het wel gelukt, dus misschien heeft het inderdaad met voorraad te maken. Zij had online een afspraak gemaakt.

1 like

Andere browser is al geprobeerd?

1 like

Oh deze alleraardigste man, hier gingen we na een toets wel eens een biertje drinken, café ligt echt in de ongezellige ziekenhuis-universiteit-wijk. :pleading_face:

25 likes

Ah dit soort berichten vind ik zo lief om te lezen :pleading_face:

Naast dat de beste man gelijk heeft wordt het ook 2 weken rot weer :sweat_smile:

1 like

@Krabsalade @George @Dr.Watson
Bedankt voor het snelle meedenken! Heb het gelijk weer doorgestuurd haha, ze blijven het gewoon proberen de komende dagen.

1 like

Ik ben hier wel benieuwd naar: hebben jullie al corona zelfsneltesten in huis gehaald?

• Nee, ben ik ook niet van plan
  • Nee, ben ik nog wel van plan
  • Ja, wel gekocht maar nog niet gebruikt
  • Ja, al gekocht en al gebruikt
  • Ja, maar niet zelf gekocht/gekregen
  • Anders

0 stemmers

Bij mijn moeder lukte het eerst ook niet voor een aantal uur, volgens mij probeerde ze het toen via haar mobiel. Daarna is het wel gelukt via de computer (Ik weet niet welke browser). Maar ik zou het blijven proberen!

1 like

Ik snap het nut niet zo, eigenlijk… Als ik klachten heb of in contact ben geweest laat ik wel een test doen bij de GGD. Die zelftesten vind ik niet betrouwbaar genoeg eerlijk gezegd.

3 likes

Zelftest is juist voor als je geen klachten hebt, bij de GGD als je wel klachten hebt.

1 like

Ze zijn natuurlijk zeker minder betrouwbaar dan een ggd-test. Maar stel, ik wil binnenkort sinds laannggee tijd weer eens op bezoek bij mijn ouders (risicogroep) en ik heb 0 klachten, dan vind ik zo’n zelftest wel een fijne ‘bevestiging’ en ga ik niet de ggd onnodig belasten (want niet in contact geweest en geen symptomen, dus welbeschouwd geen reden om te testen).

Denk eerlijk gezegd ook wel dat ze (ook) om de verkeerde rekenen gebruikt zullen worden - ik hoorde al van mensen die voor koningsdag met een groepje vrienden even een zelftest deden en dan hoppa, lekker dicht op elkaar feesten etc.

4 likes

En toch is dat laatste nog steeds beter dan zonder zelftest datzelfde gedrag vertonen, nu heb je nog kans dat er iemand surprise surprise toch via een zelftest positief blijkt, dan kan die iig naar huis.

9 likes

Bij mijn vader lukte het ook niet maar na een paar keer proberen wel. Op laptop

2 likes