Caronatopic #10

Ik zag eerst ook het nut er niet echt van in, tot dat een vriend van mij een zelftest deed vorige week (zonder klachten) en een positieve uitslag had. Hij kreeg pas twee dagen na de zelftest klachten. Dus misschien heeft het wel besmettingen voorkomen in zijn geval.

Het is niet zaligmakend en je kan geen zekerheid halen uit een negatieve uitslag, maar dus wel uit een positieve uitslag en daarom vind ik het toch wel handig nu.

6 likes

Op bezoek gaan bij je ouders is helaas ook een verkeerde reden om een zelftest te doen. Het is schijnzekerheid en kan zelfs de verkeerde kant op werken: als je in de veronderstelling bent dat je negatief bent, heb je misschien (onbewust) meer lak aan de basisregels.

Het enige wat je er mee kunt, is als je klachten hebt of in contact bent geweest met iemand met corona, wat eerder weten dat je positief bent en daarvoor de juiste maatregelen nemen. That’s all.

Voor alle andere toepassingen is de zelftest veel te onbetrouwbaar.

3 likes

Ik bedoel zeker niet dat ik me niet meer aan de basisregels zal houden.

Maar ik snap je punt en ben het ook met je eens dat het juist een extra risico met zich mee kan brengen.

Ik heb er van de week een paar besteld om af en toe mezelf te testen deze week. Mijn vriend heeft corona en ik heb nog geen klachten. Ik mag maandag laten testen, omdat het dan 5 dagen na zijn besmettelijke periode is. Als ik eerder dan dat positief test wil ik het graag weten, geen idee of het zin gaat hebben uiteindelijk.

Zijn er hier mensen waarvan een partner/huisgenoot corona had en het zelf uiteindelijk niet hebben gekregen?

1 like

Sinds gisteren zijn de nieuwe versoepelingen in gegaan. Waar heb jij gebruik van gemaakt?

• Ik heb op het terras gezeten
  • Ik heb twee mensen thuis ontvangen (ipv 1)
  • Ik ben naar een winkel/markt geweest (zonder afspraak)
  • Ik ben naar de Uni/Hogeschool geweest
  • Ik heb theorie examen gedaan
  • Ik ben bij een uitvaart geweest met max 100 man
  • Ik heb geen gebruik gemaakt van de nieuwe versoepelingen

0 stemmers

Wij waren gister om 22.10u thuis. :mantelpiece_clock:

32 likes

Ik wilde niet die persoon zijn die de eerste dag direct op het terras zou zitten, maar ik kreeg een aapje van een vriend dat hij een plekje vrij had en toen kon ik de verleiding niet weerstaan :grimacing:

1 like

Maar je mag toch alleen op terras met iemand uit één huishouden, of is dat niet?

1 like

Met 2 personen op 1,5 meter afstand hoeft niet van hetzelfde huishouden. Met meer personen mag inderdaad wel alleen als je van hetzelfde huishouden bent.

1 like

@Whistle Oh haha ik volg al die regels blijkbaar niet meer

1 like

Ik heb zelf corona gehad en mijn partner had het niet, dat komt wel vaker voor! Aan de andere kant heb ik het waarschijnlijk opgelopen door iemand met wie ik kort in dezelfde ruimte ben geweest op meer dan 2 meter afstand, dus het zegt allemaal zo weinig eigenlijk. Ik had wel heel weinig klachten en dus ook weinig virusdeeltjes, ik denk dat dat de kans op besmetting ook heeft verkleind.

Toch zag ik ook wel groepjes jongeren met 3 a 4 personen bij elkaar zitten, waarvan ik me dan afvraag of dat een studentenhuishouden is (dat kan natuurlijk) of het gelijk al niet zo nauw genomen wordt met die regel.

3 likes

Sowieso niet. Ik liep langs een terras gister en die bediening zei ook jolig tegen een groepje ‘1 huishouden??’ “jaaa” :wink: :wink: . Maar goed, snap ook wel dat de horeca dat niet kan/gaat handhaven.

Ik ga ze binnenkort denk ik halen als ik moet verhuizen, m’n vader en m’n broertje komen me helpen en ik denk niet dat het realistisch is om dan continue afstand te houden (en ik kan niet in m’n eentje verhuizen want ik ben niet zo sterk haha). Vind die sneltesten verder maar matig, maar voor deze situatie misschien wel handig.

1 like

Nee is natuurlijk ook zo, als ze beweren in een studentenhuis te wonen kun je dat ook moeilijk ter plekke gaan controleren.

Not me, maar een vriendin van mij wel. Zij had corona en was er flink beroerd van, heeft in de gastenslaapkamer geslapen. Heeft ook niet na elk badkamer of toiletbezoek schoongemaakt omdat ze daar te ziek voor was, en haar partner heeft nergens last van gehad.

1 like

Fijn dat je partner het niet heeft gekregen! Toevallig, mijn vriend heeft het waarschijnlijk ook gekregen van iemand uit dezelfde ruimte met zeker meer dan 1,5 meter afstand en hij heeft ook nauwelijks klachten. Dus ik hoooop dat het mij ook bespaard blijft.

1 like

Ja dat was bij ons. Ik heb twee keer corona gehad en mijn vriend is elke keer negatief getest. De eerste keer woonden wij nog in ons vorige huis en konden wij niet afgezonderd leven, toen is mijn vriend ook 3x negatief getest. We woonden in een huis van 38m2, dus hebben gewoon normaal geleefd en ook gezoend enz.
Toen ik voor de 2e keer corona had konden we wel afgezonderd leven en toen is mijn vriend ook weer 2x negatief getest.

Het is denk ik wel fijn om zsm te weten of je positief bent want dan hoef je en geen afstand meer van elkaar te houden en vanaf die dag loopt je quarantaine periode. Dus dan hoef je misschien minder lang in quarantaine.

2 likes

Ja. Ik heb Corona en mijn man niet. We dachten dat ik het via hem had. Maar hij heeft drie keer negatief getest.

1 like

Ja hier andersom, ik heb corona gehad (zeer milde klachten en onduidelijk waar ik het opgelopen heb) en mijn vriend is 2x negatief getest. Hebben wel vanaf mijn positieve test apart geslapen, en geprobeerd beetje extra schoon te maken. Maar is bijna geen doen, wilde me ook niet opsluiten in de slaapkamer voor een week. Maar was ook niet nodig zo.

Mochten volgens de officiele regels de kat ook niet meer aaien, want die is net als een deurklink en kan de besmetting zo overdragen, maar dat konden we echt niet aan haha.

1 like