Oh deze alleraardigste man, hier gingen we na een toets wel eens een biertje drinken, café ligt echt in de ongezellige ziekenhuis-universiteit-wijk.
Ah dit soort berichten vind ik zo lief om te lezen
Naast dat de beste man gelijk heeft wordt het ook 2 weken rot weer
@Krabsalade @George @Dr.Watson
Bedankt voor het snelle meedenken! Heb het gelijk weer doorgestuurd haha, ze blijven het gewoon proberen de komende dagen.
Ik ben hier wel benieuwd naar: hebben jullie al corona zelfsneltesten in huis gehaald?
- Nee, ben ik ook niet van plan
- Nee, ben ik nog wel van plan
- Ja, wel gekocht maar nog niet gebruikt
- Ja, al gekocht en al gebruikt
- Ja, maar niet zelf gekocht/gekregen
- Anders
0 stemmers
Bij mijn moeder lukte het eerst ook niet voor een aantal uur, volgens mij probeerde ze het toen via haar mobiel. Daarna is het wel gelukt via de computer (Ik weet niet welke browser). Maar ik zou het blijven proberen!
Ik snap het nut niet zo, eigenlijk… Als ik klachten heb of in contact ben geweest laat ik wel een test doen bij de GGD. Die zelftesten vind ik niet betrouwbaar genoeg eerlijk gezegd.
Zelftest is juist voor als je geen klachten hebt, bij de GGD als je wel klachten hebt.
Ze zijn natuurlijk zeker minder betrouwbaar dan een ggd-test. Maar stel, ik wil binnenkort sinds laannggee tijd weer eens op bezoek bij mijn ouders (risicogroep) en ik heb 0 klachten, dan vind ik zo’n zelftest wel een fijne ‘bevestiging’ en ga ik niet de ggd onnodig belasten (want niet in contact geweest en geen symptomen, dus welbeschouwd geen reden om te testen).
Denk eerlijk gezegd ook wel dat ze (ook) om de verkeerde rekenen gebruikt zullen worden - ik hoorde al van mensen die voor koningsdag met een groepje vrienden even een zelftest deden en dan hoppa, lekker dicht op elkaar feesten etc.
En toch is dat laatste nog steeds beter dan zonder zelftest datzelfde gedrag vertonen, nu heb je nog kans dat er iemand surprise surprise toch via een zelftest positief blijkt, dan kan die iig naar huis.
Bij mijn vader lukte het ook niet maar na een paar keer proberen wel. Op laptop
Ik zag eerst ook het nut er niet echt van in, tot dat een vriend van mij een zelftest deed vorige week (zonder klachten) en een positieve uitslag had. Hij kreeg pas twee dagen na de zelftest klachten. Dus misschien heeft het wel besmettingen voorkomen in zijn geval.
Het is niet zaligmakend en je kan geen zekerheid halen uit een negatieve uitslag, maar dus wel uit een positieve uitslag en daarom vind ik het toch wel handig nu.
Op bezoek gaan bij je ouders is helaas ook een verkeerde reden om een zelftest te doen. Het is schijnzekerheid en kan zelfs de verkeerde kant op werken: als je in de veronderstelling bent dat je negatief bent, heb je misschien (onbewust) meer lak aan de basisregels.
Het enige wat je er mee kunt, is als je klachten hebt of in contact bent geweest met iemand met corona, wat eerder weten dat je positief bent en daarvoor de juiste maatregelen nemen. That’s all.
Voor alle andere toepassingen is de zelftest veel te onbetrouwbaar.
Ik bedoel zeker niet dat ik me niet meer aan de basisregels zal houden.
Maar ik snap je punt en ben het ook met je eens dat het juist een extra risico met zich mee kan brengen.
Ik heb er van de week een paar besteld om af en toe mezelf te testen deze week. Mijn vriend heeft corona en ik heb nog geen klachten. Ik mag maandag laten testen, omdat het dan 5 dagen na zijn besmettelijke periode is. Als ik eerder dan dat positief test wil ik het graag weten, geen idee of het zin gaat hebben uiteindelijk.
Zijn er hier mensen waarvan een partner/huisgenoot corona had en het zelf uiteindelijk niet hebben gekregen?
Sinds gisteren zijn de nieuwe versoepelingen in gegaan. Waar heb jij gebruik van gemaakt?
- Ik heb op het terras gezeten
- Ik heb twee mensen thuis ontvangen (ipv 1)
- Ik ben naar een winkel/markt geweest (zonder afspraak)
- Ik ben naar de Uni/Hogeschool geweest
- Ik heb theorie examen gedaan
- Ik ben bij een uitvaart geweest met max 100 man
- Ik heb geen gebruik gemaakt van de nieuwe versoepelingen
0 stemmers
Wij waren gister om 22.10u thuis.
Ik wilde niet die persoon zijn die de eerste dag direct op het terras zou zitten, maar ik kreeg een aapje van een vriend dat hij een plekje vrij had en toen kon ik de verleiding niet weerstaan
Maar je mag toch alleen op terras met iemand uit één huishouden, of is dat niet?
Met 2 personen op 1,5 meter afstand hoeft niet van hetzelfde huishouden. Met meer personen mag inderdaad wel alleen als je van hetzelfde huishouden bent.