Ik heb zelf corona gehad en mijn partner had het niet, dat komt wel vaker voor! Aan de andere kant heb ik het waarschijnlijk opgelopen door iemand met wie ik kort in dezelfde ruimte ben geweest op meer dan 2 meter afstand, dus het zegt allemaal zo weinig eigenlijk. Ik had wel heel weinig klachten en dus ook weinig virusdeeltjes, ik denk dat dat de kans op besmetting ook heeft verkleind.
Toch zag ik ook wel groepjes jongeren met 3 a 4 personen bij elkaar zitten, waarvan ik me dan afvraag of dat een studentenhuishouden is (dat kan natuurlijk) of het gelijk al niet zo nauw genomen wordt met die regel.
Sowieso niet. Ik liep langs een terras gister en die bediening zei ook jolig tegen een groepje ‘1 huishouden??’ “jaaa”
. Maar goed, snap ook wel dat de horeca dat niet kan/gaat handhaven.
Ik ga ze binnenkort denk ik halen als ik moet verhuizen, m’n vader en m’n broertje komen me helpen en ik denk niet dat het realistisch is om dan continue afstand te houden (en ik kan niet in m’n eentje verhuizen want ik ben niet zo sterk haha). Vind die sneltesten verder maar matig, maar voor deze situatie misschien wel handig.
Nee is natuurlijk ook zo, als ze beweren in een studentenhuis te wonen kun je dat ook moeilijk ter plekke gaan controleren.
Not me, maar een vriendin van mij wel. Zij had corona en was er flink beroerd van, heeft in de gastenslaapkamer geslapen. Heeft ook niet na elk badkamer of toiletbezoek schoongemaakt omdat ze daar te ziek voor was, en haar partner heeft nergens last van gehad.
Fijn dat je partner het niet heeft gekregen! Toevallig, mijn vriend heeft het waarschijnlijk ook gekregen van iemand uit dezelfde ruimte met zeker meer dan 1,5 meter afstand en hij heeft ook nauwelijks klachten. Dus ik hoooop dat het mij ook bespaard blijft.
Ja dat was bij ons. Ik heb twee keer corona gehad en mijn vriend is elke keer negatief getest. De eerste keer woonden wij nog in ons vorige huis en konden wij niet afgezonderd leven, toen is mijn vriend ook 3x negatief getest. We woonden in een huis van 38m2, dus hebben gewoon normaal geleefd en ook gezoend enz.
Toen ik voor de 2e keer corona had konden we wel afgezonderd leven en toen is mijn vriend ook weer 2x negatief getest.
Het is denk ik wel fijn om zsm te weten of je positief bent want dan hoef je en geen afstand meer van elkaar te houden en vanaf die dag loopt je quarantaine periode. Dus dan hoef je misschien minder lang in quarantaine.
Ja. Ik heb Corona en mijn man niet. We dachten dat ik het via hem had. Maar hij heeft drie keer negatief getest.
Ja hier andersom, ik heb corona gehad (zeer milde klachten en onduidelijk waar ik het opgelopen heb) en mijn vriend is 2x negatief getest. Hebben wel vanaf mijn positieve test apart geslapen, en geprobeerd beetje extra schoon te maken. Maar is bijna geen doen, wilde me ook niet opsluiten in de slaapkamer voor een week. Maar was ook niet nodig zo.
Mochten volgens de officiele regels de kat ook niet meer aaien, want die is net als een deurklink en kan de besmetting zo overdragen, maar dat konden we echt niet aan haha.
Hier is bijna iedereen positief, ik, mijn man, dochtertje van bijna 2, maar mijn zoontje van 4 niet. Ben benieuwd idd of dat nog gaat gebeuren.
Spannend! Sterkte daar, moeten jullie ondertussen ook nog werken met 2 kinderen thuis? Ons zoontje van 15 maanden was ook negatief, ben heel benieuwd naar de volgende test.
Maandag is mijn schoonmoeder begraven. Dat was dus echt hel toen we 2 dagen ervoor er achter kwamen dat mijn man positief was. Maar we hadden dus al ons werk op een laag pitje gezet. Geluk bij een ongeluk. Hopelijk blijft jou en je zoontje het bespaart. Heeft je man veel klachten?
Oh wat vreselijk voor jullie. Zet alles weer even in perspectief. Vriend is alleen een beetje verkouden. Heel veel sterkte.
Oh shit, avondklok vergeten Als ik de poll nu aanpas zijn alle stemmen weg toch?
Ik heb er eentje gebruikt bij mijn dochter die in quarantaine moest want positieve klasgenoot. Niet om te testen maar om haar te laten zien wat ze gingen doen bij de “echte” test. Kleine voorbereiding.
Dankje, gelukkig werd er goed met ons meegedacht op verschillende vlakken. Hopelijk wordt je man niet zieker.
Yesss werd net gebeld door m’n huisarts. Ze heeft me toch op de vaccinatielijst 60- risicogroep geplaatst. Hangt er bij mij een beetje tussenin of ik dat momenteel nog wel/niet ben, want in het ziekenhuis werd al gezegd van niet meer. Maar ben er suuuuper blij mee. Kan dus binnenkort een uitnodiging van de GGD verwachten voor Pfizer of Moderna
Er is verontwaardiging over Ernst Kuipers die gezegd heeft dat de avondklok geen effect heeft gehad op de ziekenhuiscijfers.
Lijkt me ook vrij logisch als toch zoveel mensen zich er niet aan gehouden hebben Dit zijn alleen nog maar de boetes, het overgrote gedeelte heeft geen boete gehad denk ik.
Ja dit is precies wat ik dacht toen ik al die verontwaardigde reacties las. Heb van genoeg mensen gehoord dat ze schijt hadden aan de avondklok en gezellig met vrienden gingen zitten enzo en dan of vluchten voor de politie of blijven slapen. Nou fijn hoor dat soort mensen