Caronatopic #10

Mijn moeder heeft corona, mijn vader zou vanmiddag gevaccineerd worden maar dat gaat nu niet door omdat hij in quarantaine moet. :slightly_frowning_face:

Waarschijnlijk is ze besmet geraakt via mijn thuiswonende broertje want ze heeft verder naast hem en mijn vader niemand gezien. Een van de collega’s van mn broertje had corona. Mijn broertje is toen in quarantaine gegaan en werd wat grieperig maar testte negatief. Bijna al zijn collega’s kregen dezelfde griepachtige symptomen die mijn moeder nu ook heeft maar zij testten ook allemaal negatief, veel van hen hebben zelfs meerdere keren een test gedaan die allemaal negatief waren. Ze dachten dat het dan misschien een ander virusje zou zijn maar blijkbaar toch een soort sneaky versie van corona?

1 like

Anders: Als het goed is kan ik ze begin mei krijgen als ik weer naar mijn hogeschool moet 1 dag in de week. Dan ga ik ze wel gebruiken.

2 likes

Oh shit wat vervelend! Het zou kunnen dat jouw broertje zelf geen Corona heeft gekregen maar dat hij het wel heeft meegenomen naar huis via contact/oppervlakten, en dat dat is overgedragen op je moeder via de deurklinken bijvoorbeeld.

Hopelijk komt iedereen er goed vanaf!

@nello Nederland is gestopt met het aantal vaccinaties bijhouden want dat was “te ingewikkeld” :clown_face: ik wou dat dit een kop van De Speld was maar helaas

7 likes

Elke keer als ik zie dat jij iets geschreven hebt in dit topic hoop ik dat je gaat zeggen dat je je oproep hebt. Maar mijn hemel, ik ben plaatsvervangend boos. Mag ik je huisarts opbellen en even mijn zegje doen please? :sob:

10 likes

Hoorde ik ook veel! Ben één keer net voor tienen thuis gekomen en ik zag onderweg zoveel groepjes jongeren rond fietsen…

2 likes

Wow wat een trut. Je helemaal bezwaard laten voelen terwijl je alleen iets wil vragen. Ook echt nog voordat ze informatie geeft over hoe het dan precies zit.
Hoe kan jij nou weten dat ze je vrijdag heeft toegevoegd en dat het dan nog twee weken kan duren wtf. Straks zit je maar voor niks te wachten en wachten, helemaal niet raar dat je belt dus ze hoeft niet meteen zo onaardig te doen :anguished:

echt hoe moeilijk is het om te zeggen ‘hee penny ik heb je vrijdag toegevoegd dus het kan even duren, tot 14 dagen! dus nog eventjes afwachten’ :pensive:

2 likes

Man man man, dat is toch niet te geloven. Ik weet gewoon niet wat te zeggen, want ik kan je niet verder helpen. Ik ga hopen dat je huisarts zich schaamt voor het doen alsof jij geen geduld hebt en ook gaat inzien dat dit fucking belachelijk is.

2 likes

Hahahah ja ik ben hier dus veel te braaf voor, dus denk dat het voor mensen zoals ik wel zin heeft gehad. Ik ben een keer om 21.03 thuis gekomen en het hart zat in m’n keel toen ik de straat in reed. Terwijl ik in een dorp woon met drie kippen en vijf bejaarden, dus sowieso al weinig blauw op straat.

5 likes

Ik was aan het begin van de week voor het eerst buiten in de avond sinds de avondklok en heel dom maar ik dacht dat de avondklok al geëindigd was vanaf maandag. Dat was dus niet zo, dus ik fietsen voor mijn leven. Toch net wat laat (want google maps kan echt die fietsafstanden niet goed timen) en er stond een politieauto stil bij de bushalte waar ik langs moest lopen naar de voordeur. Dus ik dacht shit zal ik me nu verstoppen of gewoon doorlopen???
Dus ik liep er gewoon langs, niks aan de hand. Was wel bang man haha

Dit laat wel weer zien hoe goed het geregeld is hier haha: RIVM nodigt 40.000 mensen uit 1963 te vroeg uit voor coronaprik | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

2 likes

Ik mis een beetje de avondklok. Het was wel altijd een gezellig gevoel buiten als je 21.30 buiten was en je zag wel mensen haastig doen en tegen elkaar zeggen snel he, doe je best om op tijd te komen

10 likes

Ik ben echt bang dat dit een nieuwe variant is die onze kant op gaat komen

1 like

Vandaag gevaccineerd met Janssen.
Meer mensen? En wat zijn de ervaringen met bijwerkingen?

11 likes

Jezus hee, niet te bevatten hoeveel dit is op 1 dag :scream: en met alle problemen in de ziekenhuizen daar, word helemaal naar als ik denk aan de situatie daar en hoeveel mensen daar heel erg aan het lijden zijn

Ja bellen helaas en dan zoeken ze ook wel ver buiten de regio nog, maar nog geen succes dus haha. Hoop dat er heel snel meer komen ja!

1 like

Volgens mij heeft m’n moeder hiervan geprofiteerd. Ik klaag niet

1 like

Mooi haha, ik had hem ook doorgestuurd naar m’n moeder maar ze kon er niet in helaas

Ja ik! Op de dag zelf werd ik in de avond heel erg moe, kon echt niet meer wakker blijven. Die nacht heb ik koorts gehad en ik had het zo warm maar toch zo koud. In de ochtend voelde ik mezelf alsof ik een nachtje doorgehaald had. Na 2 paracetamol was alles over en heb ik nergens meer last van gehad.

Mijn collega’s hebben ook allemaal Janssen gehad en hadden ongeveer hetzelfde. Een enkeling had nog hoofdpijn erbij maar na 12 uur was alles over bij iedereen.

2 likes

Mijn huisgenoot heeft een positieve sneltest… fuck

Ik ben echt een sukkel. Ik was er gister echt van overtuigd dat ik corona had want ik voelde me super beroerd. Last van m’n holtes en mijn ogen en helemaal suf, zelfs m’n bril voelde kut op mijn neus, maar lenzen zaten ook kut. Maar ik had dit een tijdje eerder ook al.

Kom ik er nu achter dat het waarschijnlijk gewoon komt door een neusspray die ik al een hele tijd geleden voorgeschreven heb gekregen.
Ik zocht gisteren naar de bijwerkingen en super veel mensen die dit ook hebben haha. En ik maar denken dat hoofdpijn in de bijsluiter gewoon hoofdpijn (als meer op je hoofd) is.

Dus ik een keer naar buiten → neusspray want verstopte neus → bijwerkingen → ik 1 dag later: kut ik heb nu echt corona want ik was buiten en nu dit

3 likes