Caronatopic #10

Haha ja ik ging de bijwerkingen van die neusspray lezen (hoofdpijn, geïrriteerde of droge neus en keel), net de dingen waar ik ‘t voor pak :’)

Ik heb weer een kriebel in m’n keel nu. Maar dat heb ik meestal’s avonds en als ik net wakker word, al m’n keren dat ik een test afspraak maakte was ik ook al van de klachten af net nadat ik geweest was

Denk dat t een manier is om me vaker schoon te laten maken. Ugh

1 like

Ja ik heb ook de keren dat ik een afspraak maakte dat het die dag ineens weg was!

En die bijwerkingen zijn idd volgens mij waarvoor de meeste mensen zo’n spray gebruiken haha. Ik dacht ook even van oké is dit dan échte hooikoorts? Dus ik ook juist de spray gebruiken weer, want ik kan me voorstellen dat heftigere hooikoorts zo aanvoelt (plus ik heb niet eens hooikoorts dus?!)
Een beetje voorhoofdsholteontsteking.
En ik vind de geïrriteerde neus/keel in de bijsluiter echt nog beter klinken dan dat haha 🥲

Ja ik heb dus blijkbaar ook geen hooikoorts maar mocht de spray blijven gebruiken en antihistamine slikken, zal wel weer allergisch zijn voor iets waar niet op geprikt is. Of huisstofmijt of m’n kat (ok die optie komt nu pas in me op :joy:)

M’n oom en tante van in de 70 met corona zijn nog steeds niet echt ziek geworden :muscle:t2:

1 like

Ik heb een totaal onbelangrijke vraag; maar weet iemand of ik op een gegeven moment zou kunnen aangeven dat ik een bepaald vaccin zou willen? Ik heb een nogal grote naaldenfobie, maar vind t wel belangrijk om gevaccineerd te worden. Zou ik bijvoorbeeld bij het maken van een afspraak kunnen aangeven dat ik prima iets langer zou willen wachten als ik dan Janssen krijg(en dus maar 1x hoef)?

Ah ja, dat vreesde ik al. Dankjewel voor je antwoord. Ik ga duimen dat ik geluk heb en anders gewoon even doorbijten.

Dankjewel, dat is inderdaad een goede tip!
Ik zou trouwens nooit de vaccinatie overslaan. En ik snap ook waarom het niet kan.
Ik zat alleen bij een eerste groep die destijds ingeënt werd tegen hpv(mijn ouders hebben die prikken zelf moeten aftikken) en daar ging een hoop mis, dus daarom een angst ontwikkeld.

2 likes

Fijn een update over haar. Nog wel een zorgelijke situatie als ik het zo lees. Hoop dat ze snel de bocht maakt naar de goede kant.

3 likes

Mijn schoonmoeder (BE) nam ooit medicatie voor een hoge bloeddruk dus zij staat op de lijst… beetje raar dit systeem. Mega lullig zeg die huisarts? Mensen willen toch duidelijkheid. En als ze gek worden van de telefoontjes moeten ze een bericht op hun site oid plaatsen.

Ik krijg begin juni mn 2e spuit maar heb voorrang als verpleegkundige. Wel az…

1 like

Shit, m’n oma heeft corona. Ze had de eerste prik al gehad en zou volgende week de tweede krijgen.

Ben ook wel een beetje kwaad op mn familie. Er zijn zoveel mensen geweest daar. En elke keer maar zeggen ‘ja kan wel, ze heeft al een vaccin’. Vorige week zat ze ook al ‘soort van in quarantaine’ omdat er familie positief was getest. Maarja ze was niet gebeld door de GGD omdat diegene haar niet opgegeven had daar (wel 1,5 meter afstand, maar wel lang binnen gezeten met elkaar). Daar kan ze volgensmij niet besmet door zijn geraakt qua tijd, maar geen idee hoe dan nu wel. En nu is m’n moeder ook nog binnen geweest deze week terwijl oma al klachten had. Dus wij kunnen waarschijnlijk ook weer in quarantaine, ook echt zin in na die vorige keer 14 dagen. Zou wel heel kut zijn als wij het ook weer krijgen na 2 maanden.

Ik heb net mijn eerste prik gehad! :partying_face:

Hopelijk valt het mee met de bijwerkingen, want ik heb al spierpijn van sporten en ben vanochtend ongesteld geworden waar ik vaak last van heb 🥲 ik hoef gelukkig dit weekend niet te werken dus dat scheelt

20 likes

Ben na 31 dagen uit isolatie. Nog niet klachtenvrij zoals de ggd zegt. Maar wel in overleg met drie verschillende artsen. Blijf onder behandeling van de longarts en blijf de longmedicatie gebruiken.

Leef nu dus op anderhalve meter afstand van m’n man en was extra veel m’n handen en dingen die we delen (deed ik sowieso al). Mag ook weer met mondkapje naar buiten, maar ben nog niet van plan direct in de menigte te gaan.

Klachten zouden long COVID kunnen zijn. Maar dat gaat nog onderzocht worden.

23 likes

Mijn huisgenoot heeft corona en ik niet (we zijn tegelijk getest), wat is nu het beste dan? Allebei over 5 dagen weer laten testen ofzo? Bij de testuitslag staat niet deze optie zeg maar. En tot welke dag kan hij me dan besmetten? We weten ook niet wanneer hij het heeft opgelopen… wat een gedoe

Volgens mij dit: bron RIVM website

Het belangrijkste is dat u in thuisquarantaine gaat, omdat u nog ziek kunt worden.

Ook is het belangrijk dat u zoveel mogelijk afstand houdt van uw huisgenoot die positief getest is, zo lang hij/zij besmettelijk is. Als dat kan, gaat uw huisgenoot in thuisisolatie. Isolatie betekent dat uw huisgenoot met COVID-19 zo veel mogelijk in een eigen kamer blijft, en altijd minimaal 1,5 meter afstand houdt.

Uw huisgenoot is besmettelijk zo lang hij/zij klachten heeft én minimaal 7 dagen na het begin van de klachten. Overleg met de GGD over de besmettelijkheid als iemand langer dan 7 dagen ziek is. Als uw huisgenoot geen klachten had toen hij/zij werd getest, dan gaan we ervan uit dat hij/zij besmettelijk is tot en met 5 dagen na de testafname.

• Lukt het u om minimaal 1,5 meter afstand te houden en zo weinig mogelijk in dezelfde ruimte te zijn (zie Leefregels punt 3), dan gaat u 10 dagen in quarantaine.
  • Lukt het niet om 1,5 meter afstand te houden en zo weinig mogelijk in dezelfde ruimte te zijn (zie Leefregels punt 3), dan moet u 10 dagen in quarantaine blijven vanaf het moment dat uw huisgenoot niet meer besmettelijk is.

Door thuis te blijven is de kans klein dat u andere mensen besmet als blijkt dat u ziek bent.

• Als de (= jouwe in dit geval) testuitslag negatief is (géén coronavirus aangetoond) dan moet u nog wel in thuisquarantaine blijven. Het kan namelijk zo zijn dat u toch nog ziek wordt

Ik heb net de GGD gebeld, mag woensdag om half 9 laten testen en als die negatief is mag ik naar buiten. Maar ik ben nu negatief en mag alsnog niet naar buiten, dus we moeten iemand regelen die boodschappen kan doen.

1 like

Ik zei het ook enthousiast tegen m’n vader maar nee hij is aan het pokeren dus ja dat komt dan straks wel :upside_down_face:

Edit: ik zei van ik wil wel even helpen hoor dus nu is het geregeld! 11 mei de eerste

6 likes

Ah ik kwam hier om dat te melden, maar je was me al voor. Heel fijn!

Edit: en m’n schoonvader zei dat hij het niet had geweten als ik het niet had gezegd, over twee weken heeft hij zijn prik!

5 likes

Ah wat fijn, bedankt voor het delen! Kan mijn vader eindelijk, hij zei laatst “het is prikken of stikken” dus ik ga hem zometeen blij maken hiermee haha

3 likes

Oh m’n hart maakt een sprongetje hiervan, straks gewoon m’n ouders gevaccineerd :cry:

11 likes

Bedankt voor het delen. M’n schoonmoeder gaat direct een afspraak maken! :grinning:

3 likes

haha zo lief dit bericht!
op naar de volgende berichten met nieuwe geboortejaren :dancingbanana: can’t wait

10 likes