Caronatopic #10

Ben na 31 dagen uit isolatie. Nog niet klachtenvrij zoals de ggd zegt. Maar wel in overleg met drie verschillende artsen. Blijf onder behandeling van de longarts en blijf de longmedicatie gebruiken.

Leef nu dus op anderhalve meter afstand van m’n man en was extra veel m’n handen en dingen die we delen (deed ik sowieso al). Mag ook weer met mondkapje naar buiten, maar ben nog niet van plan direct in de menigte te gaan.

Klachten zouden long COVID kunnen zijn. Maar dat gaat nog onderzocht worden.

23 likes

Mijn huisgenoot heeft corona en ik niet (we zijn tegelijk getest), wat is nu het beste dan? Allebei over 5 dagen weer laten testen ofzo? Bij de testuitslag staat niet deze optie zeg maar. En tot welke dag kan hij me dan besmetten? We weten ook niet wanneer hij het heeft opgelopen… wat een gedoe

Volgens mij dit: bron RIVM website

Het belangrijkste is dat u in thuisquarantaine gaat, omdat u nog ziek kunt worden.

Ook is het belangrijk dat u zoveel mogelijk afstand houdt van uw huisgenoot die positief getest is, zo lang hij/zij besmettelijk is. Als dat kan, gaat uw huisgenoot in thuisisolatie. Isolatie betekent dat uw huisgenoot met COVID-19 zo veel mogelijk in een eigen kamer blijft, en altijd minimaal 1,5 meter afstand houdt.

Uw huisgenoot is besmettelijk zo lang hij/zij klachten heeft én minimaal 7 dagen na het begin van de klachten. Overleg met de GGD over de besmettelijkheid als iemand langer dan 7 dagen ziek is. Als uw huisgenoot geen klachten had toen hij/zij werd getest, dan gaan we ervan uit dat hij/zij besmettelijk is tot en met 5 dagen na de testafname.

• Lukt het u om minimaal 1,5 meter afstand te houden en zo weinig mogelijk in dezelfde ruimte te zijn (zie Leefregels punt 3), dan gaat u 10 dagen in quarantaine.
  • Lukt het niet om 1,5 meter afstand te houden en zo weinig mogelijk in dezelfde ruimte te zijn (zie Leefregels punt 3), dan moet u 10 dagen in quarantaine blijven vanaf het moment dat uw huisgenoot niet meer besmettelijk is.

Door thuis te blijven is de kans klein dat u andere mensen besmet als blijkt dat u ziek bent.

• Als de (= jouwe in dit geval) testuitslag negatief is (géén coronavirus aangetoond) dan moet u nog wel in thuisquarantaine blijven. Het kan namelijk zo zijn dat u toch nog ziek wordt

Ik heb net de GGD gebeld, mag woensdag om half 9 laten testen en als die negatief is mag ik naar buiten. Maar ik ben nu negatief en mag alsnog niet naar buiten, dus we moeten iemand regelen die boodschappen kan doen.

1 like

Ik zei het ook enthousiast tegen m’n vader maar nee hij is aan het pokeren dus ja dat komt dan straks wel :upside_down_face:

Edit: ik zei van ik wil wel even helpen hoor dus nu is het geregeld! 11 mei de eerste

6 likes

Ah ik kwam hier om dat te melden, maar je was me al voor. Heel fijn!

Edit: en m’n schoonvader zei dat hij het niet had geweten als ik het niet had gezegd, over twee weken heeft hij zijn prik!

5 likes

Ah wat fijn, bedankt voor het delen! Kan mijn vader eindelijk, hij zei laatst “het is prikken of stikken” dus ik ga hem zometeen blij maken hiermee haha

3 likes

Oh m’n hart maakt een sprongetje hiervan, straks gewoon m’n ouders gevaccineerd :cry:

11 likes

Bedankt voor het delen. M’n schoonmoeder gaat direct een afspraak maken! :grinning:

3 likes

haha zo lief dit bericht!
op naar de volgende berichten met nieuwe geboortejaren :dancingbanana: can’t wait

10 likes

Over een paar maanden: ‘mensen uit 1991 kunnen nu ook via de website een afspraak maken!’ :partying_face:

32 likes

Over twee maanden hopelijk :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Ik heb mn moeder geappt! Ben heel benieuwd, want ze is een beetje beïnvloed door mn vader de anti-vaxxer.

4 likes

Bleegh. Ik kreeg net een pushmelding van nu.nl dat er geen verdere versoepelingen plaatsvinden vanaf 11 mei.
Ontzettend logisch en begrijpelijk natuurlijk gezien de druk op de ziekenhuizen maar ik had ergens toch verwacht dat in ieder geval de sportscholen weer open zouden gaan.

Zit toch wel een verschil tussen thuis sporten met wat mini gewichten, of in de sportschool echt elke week zwaarder en zwaarder kunnen trainen om echt sterker te worden. Thuis heb je vaak ook geen squatrek of barbell en gewichtschijven waardoor je wel gedwongen wordt anders te sporten dan in de sportschool.

Zijn in een pandemie natuurlijk veel ergere dingen dan even een paar maanden niet in de sportschool kunnen sporten, en snap wel dat de sportscholen dicht blijven met deze cijfers maar lijkt mij niet gek om het jammer te vinden.

21 likes

Ik mis twee keer per week zwemmen om fit te blijven maar niet genoeg om Wim Hof style in het buitenbad te gaan want die is al wel open :cold_face:

1 like

Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit dat de sportscholen dicht blijven. Ik sport nu buiten. Maar ik begrijp wel dat voor veel mensen sportscholen / yoga clubs en weet ik het allemaal wel als een soort ontspanning werken. En omdat veel mensen last hebben van mentale klachten vanwege Corona had ik ergens verwacht dat ze dit zouden meewegen in het besluit. Maar ja gezien de huidige situatie snap ik heel goed dat er niet verder wordt versoepelt.

5 likes

Een sportschool hier in de buurt heeft gewoon al hun fitnessapparaten buiten op de stoep neergezet. :joy: dat is ook gewoon aan een drukke straat, het ziet er zo droog uit. Daardoor kunnen mensen nu wel weer sporten dus vind het best goed gevonden van ze.

7 likes

Ik sport nooit, maar zelfs ik heb laatst een groepsleden buiten gedaan omdat het zo veel wordt aangeboden nu.

1 like

Ik las gisteren inderdaad dat alle 65-plussers inmiddels een oproep hebben gehad en dat ze nu alle mensen uit die categorie die daar niet op hebben gereageerd willen aansporen (met extra uitleg over vaccin oid dacht ik) om alsnog te komen. Vandaar dat nu ook de 60-minners aan de beurt zijn.

Ik heb van de week toen ik zijn geboortejaar hier las meteen mijn vader een berichtje gestuurd en die krijgt volgende week zijn eerste :partying_face:

5 likes