Caronatopic #10

Over een paar maanden: ‘mensen uit 1991 kunnen nu ook via de website een afspraak maken!’ :partying_face:

32 likes

Over twee maanden hopelijk :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Ik heb mn moeder geappt! Ben heel benieuwd, want ze is een beetje beïnvloed door mn vader de anti-vaxxer.

4 likes

Bleegh. Ik kreeg net een pushmelding van nu.nl dat er geen verdere versoepelingen plaatsvinden vanaf 11 mei.
Ontzettend logisch en begrijpelijk natuurlijk gezien de druk op de ziekenhuizen maar ik had ergens toch verwacht dat in ieder geval de sportscholen weer open zouden gaan.

Ik zie iedereen zo klagen over sportscholen. Maar alles wat je in de sportschool doet, kun je toch prima thuis of buiten doen? Specifieke sporten snap ik wel maar een groepslesje of wat krachttraining…

32 likes

Zit toch wel een verschil tussen thuis sporten met wat mini gewichten, of in de sportschool echt elke week zwaarder en zwaarder kunnen trainen om echt sterker te worden. Thuis heb je vaak ook geen squatrek of barbell en gewichtschijven waardoor je wel gedwongen wordt anders te sporten dan in de sportschool.

Zijn in een pandemie natuurlijk veel ergere dingen dan even een paar maanden niet in de sportschool kunnen sporten, en snap wel dat de sportscholen dicht blijven met deze cijfers maar lijkt mij niet gek om het jammer te vinden.

21 likes

Ik mis twee keer per week zwemmen om fit te blijven maar niet genoeg om Wim Hof style in het buitenbad te gaan want die is al wel open :cold_face:

1 like

Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit dat de sportscholen dicht blijven. Ik sport nu buiten. Maar ik begrijp wel dat voor veel mensen sportscholen / yoga clubs en weet ik het allemaal wel als een soort ontspanning werken. En omdat veel mensen last hebben van mentale klachten vanwege Corona had ik ergens verwacht dat ze dit zouden meewegen in het besluit. Maar ja gezien de huidige situatie snap ik heel goed dat er niet verder wordt versoepelt.

5 likes

Een sportschool hier in de buurt heeft gewoon al hun fitnessapparaten buiten op de stoep neergezet. :joy: dat is ook gewoon aan een drukke straat, het ziet er zo droog uit. Daardoor kunnen mensen nu wel weer sporten dus vind het best goed gevonden van ze.

7 likes

Ik sport nooit, maar zelfs ik heb laatst een groepsleden buiten gedaan omdat het zo veel wordt aangeboden nu.

1 like

Ik las gisteren inderdaad dat alle 65-plussers inmiddels een oproep hebben gehad en dat ze nu alle mensen uit die categorie die daar niet op hebben gereageerd willen aansporen (met extra uitleg over vaccin oid dacht ik) om alsnog te komen. Vandaar dat nu ook de 60-minners aan de beurt zijn.

Ik heb van de week toen ik zijn geboortejaar hier las meteen mijn vader een berichtje gestuurd en die krijgt volgende week zijn eerste :partying_face:

5 likes

Mijn moeder heeft ook een afspraak via die link, volgende week al!!:heart: Krijgt Pfizer

4 likes

Vandaag zie ik vriend eindelijk weer na 14 dagen :heart: Vind het nog wel eng maar hij is al een paar dagen klachtenvrij.

En mijn oma krijgt overmorgen haar 2e Pfizer prik, zo blij!

4 likes

Bah wat naar om te lezen :frowning: wat ik me afvraag en wat niet echt beantwoord wordt in dit artikel: is het zo dat jonge mensen een jaar geleden even erg ziek waren, maar dat ze met hetzelfde ziektebeeld gewoon niet in het ziekenhuis terecht konden omdat het daar toen vol lag met 60+ers? Of zijn jonge mensen nu ook echt nog zieker dan vorig jaar?

2 likes

Duurt t echt nog 2 of 3 weken na je eerste prik voordat je een beetje beschermd bent? Als ik dat artikel van trouw lees word ik echt weer beetje bang. En dat na 3 dagen in drukke winkel gewerkt te hebben. Maakt me ook nog bozer naar alle mondkaploze mensen.

Is het ergens terug te vinden hoeveel mensen >65jaar hun prik zijn gaan ophalen (of gepland hebben). Ben best benieuwd naar de dekkingsgraad want ik mijn omgeving zie ik redelijk wat mensen die dus geen prik willen (gelukkig mijn ouders wel!).

1 like

Is het niet meer zo dat, vorig jaar rond deze tijd was iedereen echt voorzichtig, alles dicht, weinig mensen zien en thuiswerken. De zieken waren een beeld van de samenleving en veel uitbraken in seniorencomplexen waar weinig afstand kan worden gehouden.

Op dit moment is het zo dat de scholen open zijn, mensen best wel een beetje laks zijn en lekker chill afspreken, veel minder thuiswerken enz. Terwijl de besmettingsgraad wel hoog is. Dit in tegenstelling tot de ouderen die ook veel al gevaccineerd zijn.

Ik denk echt dat het ook gewoon komt doordat er gewoon veel mensen in die leeftijdsgroep <50 besmet worden.

Oh en die Engelse variant is vast wat besmettelijker en daar zijn we blijkbaar nog steeds niet aan gewend

6 likes

Ik sprak van de week een kinderarts en zij zei dat ze vorig jaar één kind/puber gezien hadden tijdens de eerste golf en nu in 2021 al dertien. Lijkt of het ziektebeeld wel iets verandert. Zij mochten qua kinderen met medisch risico nu t/m 2005 kinderen vaccineren vanwege deze reden.

3 likes

Ik denk dat dat inderdaad ook wel een beetje meespeelt.
Als ik naar mezelf kijk heb ik vanaf halverwege maart tot aan eind april hooguit 2 keer met 1 vriendin afgesproken.
Nu train ik gewoon met mijn team met nauw contact (contactsport) (zie ik minstens 10 persinen buiten mijn huishouden) en spreek ik standaard meerdere dagen in het weekend met 1 of 2 personen af.
En dan heb je ook studenten die weer naar school mogen etc.

2 likes

Mijn vader heeft vandaag z’n tweede Moderna vaccin gehad. Dat is echt een hele opluchting. Nu kan ik weer wat meer m’n sociale leven oppakken, wat ik toch wel heb moeten verwaarlozen het afgelopen jaar.

16 likes