Mijn moeder heeft ook een afspraak via die link, volgende week al!! Krijgt Pfizer
Vandaag zie ik vriend eindelijk weer na 14 dagen Vind het nog wel eng maar hij is al een paar dagen klachtenvrij.
En mijn oma krijgt overmorgen haar 2e Pfizer prik, zo blij!
Bah wat naar om te lezen wat ik me afvraag en wat niet echt beantwoord wordt in dit artikel: is het zo dat jonge mensen een jaar geleden even erg ziek waren, maar dat ze met hetzelfde ziektebeeld gewoon niet in het ziekenhuis terecht konden omdat het daar toen vol lag met 60+ers? Of zijn jonge mensen nu ook echt nog zieker dan vorig jaar?
Duurt t echt nog 2 of 3 weken na je eerste prik voordat je een beetje beschermd bent? Als ik dat artikel van trouw lees word ik echt weer beetje bang. En dat na 3 dagen in drukke winkel gewerkt te hebben. Maakt me ook nog bozer naar alle mondkaploze mensen.
Is het ergens terug te vinden hoeveel mensen >65jaar hun prik zijn gaan ophalen (of gepland hebben). Ben best benieuwd naar de dekkingsgraad want ik mijn omgeving zie ik redelijk wat mensen die dus geen prik willen (gelukkig mijn ouders wel!).
Is het niet meer zo dat, vorig jaar rond deze tijd was iedereen echt voorzichtig, alles dicht, weinig mensen zien en thuiswerken. De zieken waren een beeld van de samenleving en veel uitbraken in seniorencomplexen waar weinig afstand kan worden gehouden.
Op dit moment is het zo dat de scholen open zijn, mensen best wel een beetje laks zijn en lekker chill afspreken, veel minder thuiswerken enz. Terwijl de besmettingsgraad wel hoog is. Dit in tegenstelling tot de ouderen die ook veel al gevaccineerd zijn.
Ik denk echt dat het ook gewoon komt doordat er gewoon veel mensen in die leeftijdsgroep <50 besmet worden.
Oh en die Engelse variant is vast wat besmettelijker en daar zijn we blijkbaar nog steeds niet aan gewend
Ik sprak van de week een kinderarts en zij zei dat ze vorig jaar één kind/puber gezien hadden tijdens de eerste golf en nu in 2021 al dertien. Lijkt of het ziektebeeld wel iets verandert. Zij mochten qua kinderen met medisch risico nu t/m 2005 kinderen vaccineren vanwege deze reden.
Ik denk dat dat inderdaad ook wel een beetje meespeelt.
Als ik naar mezelf kijk heb ik vanaf halverwege maart tot aan eind april hooguit 2 keer met 1 vriendin afgesproken.
Nu train ik gewoon met mijn team met nauw contact (contactsport) (zie ik minstens 10 persinen buiten mijn huishouden) en spreek ik standaard meerdere dagen in het weekend met 1 of 2 personen af.
En dan heb je ook studenten die weer naar school mogen etc.
Mijn vader heeft vandaag z’n tweede Moderna vaccin gehad. Dat is echt een hele opluchting. Nu kan ik weer wat meer m’n sociale leven oppakken, wat ik toch wel heb moeten verwaarlozen het afgelopen jaar.
God ben ik even blij dat ik daar weg ben
Mijn vader heeft al zijn eerste pfizer prik gekregen
Ik dacht dat hij het vaccin maar onzin zou vinden maar ben heel content dat hij toch gegaan is
M’n fysiotherapeut is positief getest op Corona, nu moet ik dus ik quarantaine en mis ik m’n eerste werkdag bij m’n nieuwe baan. En mijn CV ketel is kapot dus geen verwarming en geen warm water de komende dagen
Vandaag gevaccineerd!! Alleen last van mijn arm momenteel, hopelijk vallen de bijwerkingen mee
Dit!
Ow wat balen! Heeft iemand misschien een electrische kacheltje wat je kan lenen?
Oh no, dat vind ik zielig!! Kun je niet een monteur op afstand binnen laten komen? Dan maar veel onder een dekentje zitten, maar ik snap dat je je zo voelt.
Nee dat weet ik. Maar bedoelde meer of je na een week ofzo bv al een beetje bescherming hebt en na 2/3 weken op t maximale zit. Of gewoon niks. Ergens geloof ik wel in mijn logica. Niet dat ik wilde dingen ga doen maar dan heb je gewoon elke dag een stukje meer bescherming ofzo. Lijkt me een fijn idee.
Ik heb in het ziekenhuis best veel mensen gekregen die 1-2 weken geleden hun eerste vaccinatie hadden gehad, wel oudere mensen, maar dan ben je dus blijkbaar nog niet beschermd tegen ernstig beloop.
De monteur is al een superlange tijd hier geweest maar het was blijkbaar zo gecompliceerd dat hij het niet kon fixen (toen hij hier was werd ik gebeld door de fysio). En wil nu natuurlijk pas iemand laten komen als ik negatief getest ben…
MAAR ben gisteren verhuisd dus ga nu lekker uitpakken en heb dus denk ik 1 extra vrije dag (maandag) dus da’s wel Nice thank God doet m’n internet het
En @Noodle goeie, volgens mij weet ik wel iemand die er een heeft! Al is het maar even om op te warmen haha
Bedankt voor je uitleg! Het duurt dus echt even voor je lijf t weet. Dan hoop ik maar dan ik nog een paar weken geluk heb en t niet krijg.