Haha! Dat is ook wel eens leuk om te horen. Ik merk dat ik inmiddels wel een vooroordeel heb ontwikkeld over alle yogadocenten en aanverwanten maar dat is lang niet altijd terecht natuurlijk!
Oja en alle schoonouders, tantes, ooms en buren
Ik ben ook best blij, mân vader en schoonmoeder hebben al 1 prik gehad en mân moeder ('63) zal binnenkort ook wel mogen.
Dan zijn de belangrijkste en kwetsbaarste mensen in mân leven beschermd.
Echt hĂš. Ik vrees dat als mensen de realiteit nu nog niet hebben willen zien, dat ook niet meer gaat gebeuren. Helaas.
Arghh mensen die dan de sterfte cijfers van 2018 tot 2021 delen, eerste 15 weken van een jaar. Dat de cijfers ongeveer gelijk zijn. Maar arghhh, in 2018 was er geen lockdown.
Mensen willen het niet snappen.
Ik ga hier 382018 karma punten op verliezen maar ik voelde dus iets van vreugde toen ik zit las.
Ik vind het wel opvallend dat dit de laatste weken steeds zo naar voren komt, terwijl er eigenlijk niet heel veel is gewijzigd in de leeftijdscategorieën die op de IC zijn opgenomen.
Informatie van het Coronadashboard.
Ik word helemaal blij van je berichtje, zowel het goede nieuws over je schoonzus als het feit dat je zwanger bent en dat dat goed gaat (en ook de thuisbezorgd traktatie haha)
Ik ben dus wel echt bang om corona te krijgen nav die berichtgeving over long covid en ziekenhuis opnames. Maar ik merk dat heel veel mensen in mijn omgeving nog nooit van bijv. long covid hebben gehoord. Of het interesseert ze niet, kan ook. Hoop echt dat we in juli onze eerste prik hebben gehad. Wij stellen onze kinderwens uit totdat we allebei gevaccineerd zijn, hoop dat we in het najaar wel kunnen beginnen Maar voor nu is het belangrijkste om geen corona te krijgen, maak me best zorgen om een werkbezoek dat ik binnenkort heb met een collega die zich totaal niet aan de regels houdt
Mijn vader heeft danzij de tip en mijn appje daarna voor woensdag een afspraak
Ja ik ben ook wel angstig voor bijv extreme vermoeidheidsklachten na corona, aangezien ik al 4 jaar last heb van vermoeidheidsklachten na andere ziekte. Maar ben aan de andere kant ook bang om weer in een depressie te komen, door de hele dagen alleen thuis te zijn.
Dus dit alleen al is een tweestrijd in mijn hoofd
Het leven is al moeilijk genoeg zonder corona in de wereld
Je mag je nu ook gewoon laten vaccineren als je zwanger bent of zijn jullie bang het te krijgen tijdens de zwangerschap?
Ja, ik ben inderdaad bang het te krijgen tijdens zwangerschap. En daarnaast zou ik het wel fijn vinden weer wat meer te kunnen, zoals bijvoorbeeld mijn ouders een knuffel geven of samen met mijn moeder te winkelen voor de baby. Klinkt misschien wat stom omdat je niet weet hoelang het duurt voordat je zwanger raakt maar dat zijn dingen die ik graag wil delen.
@Lentex die tweestrijd herken ik wel ja pff⊠Fijn nieuws wel van je vader!
Je moet doen wat voor jullie goed voelt. Ik was gewoon benieuwd naar de gedachte erachter
Ik heb een discussie met een vriendin. Zij zegt; ik ben pas vanaf eind juni aan de beurt, tegen die tijd zijn de echt kwetsbaren waar het om draait cq die voor zorgdruk zorgen al (2x) gevaccineerd. Waarom zou ik dat vaccin dan nemen? Ik ben gezond dus niet aannemelijk dat ik in het ziekenhuis beland.
Dus ik zeg; voor groepsimmuniteit. En omdat dit wordt geadviseerd.
Maar nu zegt zij dat groepsimmuniteit nog niet bewezen is en dat âde groepâ die het betreft dan al de kans heeft gehad zich in te enten.
Ik kom even niet verder in deze discussie en vind het irritant dat ze zich zo opstelt
En ook al ben je gezond dan kan je alsnog ernstig ziek worden. Mijn gezonde collega van 30 heeft meer dan een half jaar later nog klachten. Gezonde zus van vriendin van mij van begin 30 heeft op de ic gelegen en zit nu nog in een revalidatiecentrum
Hoe meer mensen zijn ingeënt, hoe minder het virus rond kan gaan. En daarmee ook: hoe minder kans op mutaties
Schrijnend dit
@midheavenmoon @wonderland thnx.
Een paar van deze had ik er ook al ingegooid, ze blijft alleen gewoon hele bijzondere cognities houden. Dat van long COVID heb ik nog niet benoemd, dat is wel een goede, denk dat zij zich daar nog niet bewust van is.
Ik vind het heel raar en vervelend dat zij ( mijn echt wel goede vriendin), zich hier zo over uitspreekt en deze gedachtengang heeftâŠ
Ik baal zo enorm. Mijn zwangerschapsverlof is bijna afgelopen en nu heeft mijn werk besloten dat iedereen weer op kantoor moet komen werken, terwijl de regering van het land waar ik woon, thuiswerken nog aanraadt. Iedereen werkte ook al een jaar thuis, dus het slaat nergens op. Mijn collega vertelde me vorige week dat veel collegaâs zich helemaal niet aan alle regels houden en nu ben ik echt bang. Ik had al gevraagd of ik thuis mocht blijven werken, omdat mijn man in een risicogroep valt, maar dat mag alleen van personeelszaken als ik zelf ook in een risicogroep val, maar dat is niet zo.