Mijn vader heeft danzij de tip en mijn appje daarna voor woensdag een afspraak
Ja ik ben ook wel angstig voor bijv extreme vermoeidheidsklachten na corona, aangezien ik al 4 jaar last heb van vermoeidheidsklachten na andere ziekte. Maar ben aan de andere kant ook bang om weer in een depressie te komen, door de hele dagen alleen thuis te zijn.
Dus dit alleen al is een tweestrijd in mijn hoofd
Het leven is al moeilijk genoeg zonder corona in de wereld
Je mag je nu ook gewoon laten vaccineren als je zwanger bent of zijn jullie bang het te krijgen tijdens de zwangerschap?
Ja, ik ben inderdaad bang het te krijgen tijdens zwangerschap. En daarnaast zou ik het wel fijn vinden weer wat meer te kunnen, zoals bijvoorbeeld mijn ouders een knuffel geven of samen met mijn moeder te winkelen voor de baby. Klinkt misschien wat stom omdat je niet weet hoelang het duurt voordat je zwanger raakt maar dat zijn dingen die ik graag wil delen.
@Lentex die tweestrijd herken ik wel ja pff⊠Fijn nieuws wel van je vader!
Je moet doen wat voor jullie goed voelt. Ik was gewoon benieuwd naar de gedachte erachter
Ik heb een discussie met een vriendin. Zij zegt; ik ben pas vanaf eind juni aan de beurt, tegen die tijd zijn de echt kwetsbaren waar het om draait cq die voor zorgdruk zorgen al (2x) gevaccineerd. Waarom zou ik dat vaccin dan nemen? Ik ben gezond dus niet aannemelijk dat ik in het ziekenhuis beland.
Dus ik zeg; voor groepsimmuniteit. En omdat dit wordt geadviseerd.
Maar nu zegt zij dat groepsimmuniteit nog niet bewezen is en dat âde groepâ die het betreft dan al de kans heeft gehad zich in te enten.
Ik kom even niet verder in deze discussie en vind het irritant dat ze zich zo opstelt
En ook al ben je gezond dan kan je alsnog ernstig ziek worden. Mijn gezonde collega van 30 heeft meer dan een half jaar later nog klachten. Gezonde zus van vriendin van mij van begin 30 heeft op de ic gelegen en zit nu nog in een revalidatiecentrum
Hoe meer mensen zijn ingeënt, hoe minder het virus rond kan gaan. En daarmee ook: hoe minder kans op mutaties
Schrijnend dit
@midheavenmoon @wonderland thnx.
Een paar van deze had ik er ook al ingegooid, ze blijft alleen gewoon hele bijzondere cognities houden. Dat van long COVID heb ik nog niet benoemd, dat is wel een goede, denk dat zij zich daar nog niet bewust van is.
Ik vind het heel raar en vervelend dat zij ( mijn echt wel goede vriendin), zich hier zo over uitspreekt en deze gedachtengang heeftâŠ
Ik baal zo enorm. Mijn zwangerschapsverlof is bijna afgelopen en nu heeft mijn werk besloten dat iedereen weer op kantoor moet komen werken, terwijl de regering van het land waar ik woon, thuiswerken nog aanraadt. Iedereen werkte ook al een jaar thuis, dus het slaat nergens op. Mijn collega vertelde me vorige week dat veel collegaâs zich helemaal niet aan alle regels houden en nu ben ik echt bang. Ik had al gevraagd of ik thuis mocht blijven werken, omdat mijn man in een risicogroep valt, maar dat mag alleen van personeelszaken als ik zelf ook in een risicogroep val, maar dat is niet zo.
Vraag eens aan haar hoeveel mensen ze kent die mazelen hebben gehad, of rode hond. Waarschijnlijk niemand. Dat is (bewezen) groepsimmuniteit. Ze is daarvoor gevaccineerd als klein kind, niet omdat de ziekte op dat moment rondging, maar om de groepsimmuniteit te behouden en zo te voorkomen dat die ziekte ooit nog rond kan gaan.
Pff die vriendin van hierboven beĂ«indigde ons gesprek maar met â nou agree to disagree toch?â.
Over sporten in de sportschool;
Wij hebben ook thuis nu wat gewichten en een bankje gekocht, maar ten eerste moet je daar de ruimte maar voor hebben en ten tweede hebben we nu echt niet alle materialen waar ik gewend was mee te sporten ( dus dingen als legpress, squatrek, dumbells in alle soorten en maten). Daarnaast vind ik het groepsgevoel van een groepsles zoals bodypump of spinning ook absoluut bijdragen aan de ontspanning die ik uit sporten haal en dat mis ik nu dus ook. Tuurlijk kan je je energie en fitheid onderhouden in deze lockdown situatie maar een sportschool ervaring is echt heel anders.
Dat zou net zoiets zijn als zeggen;
Je kan toch ook een wijntje thuis drinken of op je balkon? Waarom dat gezeur over de horeca?
Het is ook beleving m.i.
Edit: overigens zou een sportschool net als de winkels voorheen prima op afspraak open kunnen, daarin zit geen verschil vind ik. Behalve dat het belastingvoordeel-technisch gunstiger is om winkels open te doen dan een sportschool en daarmee draait het gewoon weer allemaal om geld. Helaas.
Ik snap wat je bedoelt hoor. Ik ben best een einzelgÀnger wat betreft op stap gaan/ uit eten/ veel vrienden hebben. Die horeca doet mij persoonlijk niks, ik hoef niet zo nodig uit of uit eten of weet ik het wat.
De sportschool daarentegen en de mensen daar en het groepsgevoel dan weer wel. En nu je weet 2 mensen thuis mag uitnodigen kan je dat gevoel van een terrasje of uit eten gaan samen ook weer wat beter in de thuis situatie nabootsen toch? Met een leuke thuisbezorgd maaltijd of thuiskok.
Ik zie niet voor mij hoe ik 3 spinningfietsen en een instructeur in mijn woonkamer krijg
Beetje flauw en dit is echt mijn belevening hoor.
Maar wie zegt dat ze niet kunnen sporten? Want @Eddie reageerde op mijn reactie op iemand zijn post. Iemand poste dat je krachttraining toch ook thuis kan doen dus dat ze niet snapte waarom men zo graag wilt dat de sportscholen open gaan. Ik reageerde daarop dat je krachttraining thuis niet kan doen zoals in de sportschool, en dat je gedwongen wordt anders te sporten. Waarin ik ook aangaf dat dat gewoon logisch is nu in de huidige situatie.
Maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat na zo lang thuis zitten men verlangt weer dingen te kunnen doen zoals vroeger. Voor sommige is dat een kopje koffie met taart in een café (terwijl dat thuis kan), voor anderen is dat weer op kantoor werken (terwijl dat thuis kan), en weer voor anderen is dat weer sporten in de sportschool met zware gewichten (terwijl je ook natuurlijk ipv met 70kg squatten kan squatten met een dumbel van 10 kg).
Het lokale ziekenhuis heeft een opnamestop lees ik op de liveblog van nu.nl. Best heftig
Ik snap juist niet dat dit nieuws is? Ziekenhuizen hebben ook pre corona echt om de haverklap opnamestops.
Worden overigens ook vaak binnen een dag weer opgeheven.
Ze hebben nu ook een SEH-stop, dat is wel redelijk zeldzaam, ik heb het sinds 2011 volgens mij nog nooit meegemaakt in dit (grote) ziekenhuis.
Mijn vader (â62) gebeld nav de link hier en hij is helemaal gelukkig met zân vaccinatie afspraken
Of het vaak is weet ik niet, maar het ziekenhuis hier heeft het eerder dit jaar ook gehad voor 2 dagen geloof ik.
Edit: maar dat was dus ook vanwege covid