Vraag eens aan haar hoeveel mensen ze kent die mazelen hebben gehad, of rode hond. Waarschijnlijk niemand. Dat is (bewezen) groepsimmuniteit. Ze is daarvoor gevaccineerd als klein kind, niet omdat de ziekte op dat moment rondging, maar om de groepsimmuniteit te behouden en zo te voorkomen dat die ziekte ooit nog rond kan gaan.
Pff die vriendin van hierboven beĂ«indigde ons gesprek maar met â nou agree to disagree toch?â.
Over sporten in de sportschool;
Wij hebben ook thuis nu wat gewichten en een bankje gekocht, maar ten eerste moet je daar de ruimte maar voor hebben en ten tweede hebben we nu echt niet alle materialen waar ik gewend was mee te sporten ( dus dingen als legpress, squatrek, dumbells in alle soorten en maten). Daarnaast vind ik het groepsgevoel van een groepsles zoals bodypump of spinning ook absoluut bijdragen aan de ontspanning die ik uit sporten haal en dat mis ik nu dus ook. Tuurlijk kan je je energie en fitheid onderhouden in deze lockdown situatie maar een sportschool ervaring is echt heel anders.
Dat zou net zoiets zijn als zeggen;
Je kan toch ook een wijntje thuis drinken of op je balkon? Waarom dat gezeur over de horeca?
Het is ook beleving m.i.
Edit: overigens zou een sportschool net als de winkels voorheen prima op afspraak open kunnen, daarin zit geen verschil vind ik. Behalve dat het belastingvoordeel-technisch gunstiger is om winkels open te doen dan een sportschool en daarmee draait het gewoon weer allemaal om geld. Helaas.
Ik snap wat je bedoelt hoor. Ik ben best een einzelgÀnger wat betreft op stap gaan/ uit eten/ veel vrienden hebben. Die horeca doet mij persoonlijk niks, ik hoef niet zo nodig uit of uit eten of weet ik het wat.
De sportschool daarentegen en de mensen daar en het groepsgevoel dan weer wel. En nu je weet 2 mensen thuis mag uitnodigen kan je dat gevoel van een terrasje of uit eten gaan samen ook weer wat beter in de thuis situatie nabootsen toch? Met een leuke thuisbezorgd maaltijd of thuiskok.
Ik zie niet voor mij hoe ik 3 spinningfietsen en een instructeur in mijn woonkamer krijg
Beetje flauw en dit is echt mijn belevening hoor.
Maar wie zegt dat ze niet kunnen sporten? Want @Eddie reageerde op mijn reactie op iemand zijn post. Iemand poste dat je krachttraining toch ook thuis kan doen dus dat ze niet snapte waarom men zo graag wilt dat de sportscholen open gaan. Ik reageerde daarop dat je krachttraining thuis niet kan doen zoals in de sportschool, en dat je gedwongen wordt anders te sporten. Waarin ik ook aangaf dat dat gewoon logisch is nu in de huidige situatie.
Maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat na zo lang thuis zitten men verlangt weer dingen te kunnen doen zoals vroeger. Voor sommige is dat een kopje koffie met taart in een café (terwijl dat thuis kan), voor anderen is dat weer op kantoor werken (terwijl dat thuis kan), en weer voor anderen is dat weer sporten in de sportschool met zware gewichten (terwijl je ook natuurlijk ipv met 70kg squatten kan squatten met een dumbel van 10 kg).
Het lokale ziekenhuis heeft een opnamestop lees ik op de liveblog van nu.nl. Best heftig
Ik snap juist niet dat dit nieuws is? Ziekenhuizen hebben ook pre corona echt om de haverklap opnamestops.
Worden overigens ook vaak binnen een dag weer opgeheven.
Ze hebben nu ook een SEH-stop, dat is wel redelijk zeldzaam, ik heb het sinds 2011 volgens mij nog nooit meegemaakt in dit (grote) ziekenhuis.
Mijn vader (â62) gebeld nav de link hier en hij is helemaal gelukkig met zân vaccinatie afspraken
Of het vaak is weet ik niet, maar het ziekenhuis hier heeft het eerder dit jaar ook gehad voor 2 dagen geloof ik.
Edit: maar dat was dus ook vanwege covid
In het ziekenhuis waar ik werk komen ze 100 diensten tekort en je krijgt nu, als je jezelf aanmeld voor een extra dienst, altijd 4 uur uitbetaald ook al wordt je niet opgeroepen. Ze zijn echt wanhopig. Maar gelukkig kunnen we versoepelen
Hartje omdat mijn moeder ook opeens zo reageert
Ze zegt dat ze niet bang is voor de gevolgen van het vaccin, maar gewoon het nut niet zo inziet als de rest het wel gewoon neemt. Lekker dan.
Denk dat ze het uit gemak (ooit weer naar evenementen en op vakantie, ooit weer bij mij op bezoek mogen ) wel gaat doen maar pfffffff kom op.
Ik zei tegen mijn moeder (1966, hoge bloeddruk medicatie) dat ze waarschijnlijk binnenkort aan de beurt is voor haar eerste vaccinatie. Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast gezien voor een vaccinatie, zo schattig
Pff ik sprak gisteren een vriendin die ineens zei dat ze niet meer zeker weet of ze wel een vaccin wil want bang voor trombose. Word er moedeloos van
Heb afgelopen woensdag een test laten doen. Wachten op de uitslag, kwam maar niet.toen bericht dat ze een storing hadden. Werd ik vanmiddag gebeld dat ik geen uitslag krijg ivm te weinig goed afgenomen vloeistof (of zoiets). Ben ik gek als ik denk⊠ja jaâŠ
Ik snap het niet, wat zouden ze dan gedaan hebben volgens jou? Ik kan me geen reden indenken waarom ze bewust uitslagen zouden achterhouden, alleen maar risico voor de samenleving
Mijn beste vriend is echt de koning der egoĂŻstische idioten. Zijn moeder was via haar werk besmet. Hij moest echter afgelopen weekend in het dorp zijn vanwege een aantal afspraken dus bleef alsnog gewoon bij zijn ouders slapen en zou âEeN bEeTjE aFsTaNd HoUdEnâ. Ik heb hem toen al voor gek en onverantwoordelijk verklaard maar dacht, jouw probleem. Meneer wou nog afspreken maar hell no dat ik daar zin in had. Had hij daarna uiteraard wel de GGD gebeld want ja voor een test ging hij niet betalen dus meteen op maandag getest. Die was negatief. Ik zei: maar die test is wel erg snel, eigenlijk kun je pas na een paar dagen testen. Had hij gister alsnog een zelftest gedaan, die was positief. Vanochtend een GGD test en jawel, toch echt corona. EN DIE LUL IS DE HELE WEEK BIJ ALLEMAAL MENSEN LANGSGEWEEST. Ik heb hem echt de huid vol gescholden zojuist. Ik ben echt razend. Wat voor een idioot ben je dan?
Dit zou strafbaar moeten zijn vind ik
O zo.
Ja kan, lijkt me een beetje vergezocht eigenlijk, zie niet echt hoe het ene een beter excuus is dan het andere.
ik zag vanmorgen op het nieuws de beelden van de niet-huldiging van ajax met 12.000 mensen en ik ben er nog steeds van van slag
moet ook ongesteld worden, wat niet meehelpt, maar mijn god zeg
een hossende menigte waar maar niet ingegrepen wordt, en dat kon blijkbaar niet voorkomen worden
ondertussen kan ik niet met mijn babydochter op bezoek bij mijn moeder die net over de grens in frankrijk op het platteland woont (groningen is voor ons nog verder rijden) en waar je geen hond ziet want dat is in een ander land
maar een voetbaloverwinning moet maar gewoon zo gevierd worden!
heb er echt een beetje buikpijn van
Gister melding binnengekregen van de cornamelder. Dat ik 28 april in contact was geweest met een positief iemand. Ik denk in de bus van of naar mijn werk. Zat er bij anderen ook zo lang tussen contact en de melding? Bij mij dus op dag 4 pas. Wel gelijk een afspraak kunnen maken voor dag 5. Ik heb nu zoveel contacten die ik niet zou hebben als ik het eerder had geweten. Voornamelijk scouting maar was ook bij een vriendin toen ik de melding kreeg. Dus ik hoop en ga ervanuit dat ik negatief ben. Ik ben gevaccineerd en heb 0 klachten. Ik blijf natuurlijk wel netjes in quarantaine tot de uitslag. Al stelt dat qua duur nu niet meer zoveel voor.