In het ziekenhuis waar ik werk komen ze 100 diensten tekort en je krijgt nu, als je jezelf aanmeld voor een extra dienst, altijd 4 uur uitbetaald ook al wordt je niet opgeroepen. Ze zijn echt wanhopig. Maar gelukkig kunnen we versoepelen
Hartje omdat mijn moeder ook opeens zo reageert
Ze zegt dat ze niet bang is voor de gevolgen van het vaccin, maar gewoon het nut niet zo inziet als de rest het wel gewoon neemt. Lekker dan.
Denk dat ze het uit gemak (ooit weer naar evenementen en op vakantie, ooit weer bij mij op bezoek mogen ) wel gaat doen maar pfffffff kom op.
Ik zei tegen mijn moeder (1966, hoge bloeddruk medicatie) dat ze waarschijnlijk binnenkort aan de beurt is voor haar eerste vaccinatie. Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast gezien voor een vaccinatie, zo schattig
Pff ik sprak gisteren een vriendin die ineens zei dat ze niet meer zeker weet of ze wel een vaccin wil want bang voor trombose. Word er moedeloos van
Heb afgelopen woensdag een test laten doen. Wachten op de uitslag, kwam maar niet.toen bericht dat ze een storing hadden. Werd ik vanmiddag gebeld dat ik geen uitslag krijg ivm te weinig goed afgenomen vloeistof (of zoiets). Ben ik gek als ik denk⦠ja jaā¦
Ik snap het niet, wat zouden ze dan gedaan hebben volgens jou? Ik kan me geen reden indenken waarom ze bewust uitslagen zouden achterhouden, alleen maar risico voor de samenleving
Mijn beste vriend is echt de koning der egoĆÆstische idioten. Zijn moeder was via haar werk besmet. Hij moest echter afgelopen weekend in het dorp zijn vanwege een aantal afspraken dus bleef alsnog gewoon bij zijn ouders slapen en zou āEeN bEeTjE aFsTaNd HoUdEnā. Ik heb hem toen al voor gek en onverantwoordelijk verklaard maar dacht, jouw probleem. Meneer wou nog afspreken maar hell no dat ik daar zin in had. Had hij daarna uiteraard wel de GGD gebeld want ja voor een test ging hij niet betalen dus meteen op maandag getest. Die was negatief. Ik zei: maar die test is wel erg snel, eigenlijk kun je pas na een paar dagen testen. Had hij gister alsnog een zelftest gedaan, die was positief. Vanochtend een GGD test en jawel, toch echt corona. EN DIE LUL IS DE HELE WEEK BIJ ALLEMAAL MENSEN LANGSGEWEEST. Ik heb hem echt de huid vol gescholden zojuist. Ik ben echt razend. Wat voor een idioot ben je dan?
Dit zou strafbaar moeten zijn vind ik
O zo.
Ja kan, lijkt me een beetje vergezocht eigenlijk, zie niet echt hoe het ene een beter excuus is dan het andere.
ik zag vanmorgen op het nieuws de beelden van de niet-huldiging van ajax met 12.000 mensen en ik ben er nog steeds van van slag
moet ook ongesteld worden, wat niet meehelpt, maar mijn god zeg
een hossende menigte waar maar niet ingegrepen wordt, en dat kon blijkbaar niet voorkomen worden
ondertussen kan ik niet met mijn babydochter op bezoek bij mijn moeder die net over de grens in frankrijk op het platteland woont (groningen is voor ons nog verder rijden) en waar je geen hond ziet want dat is in een ander land
maar een voetbaloverwinning moet maar gewoon zo gevierd worden!
heb er echt een beetje buikpijn van
Gister melding binnengekregen van de cornamelder. Dat ik 28 april in contact was geweest met een positief iemand. Ik denk in de bus van of naar mijn werk. Zat er bij anderen ook zo lang tussen contact en de melding? Bij mij dus op dag 4 pas. Wel gelijk een afspraak kunnen maken voor dag 5. Ik heb nu zoveel contacten die ik niet zou hebben als ik het eerder had geweten. Voornamelijk scouting maar was ook bij een vriendin toen ik de melding kreeg. Dus ik hoop en ga ervanuit dat ik negatief ben. Ik ben gevaccineerd en heb 0 klachten. Ik blijf natuurlijk wel netjes in quarantaine tot de uitslag. Al stelt dat qua duur nu niet meer zoveel voor.
Ik hoorde dit ook van iemand die via bron en contact onderzoek op dag 1 al melding kreeg maar van de app pas op dag 4.
Niet zo gek dat dat een paar dagen kan duren toch? 28 april was woensdag, toen had degene met wie je in contact bent geweest hopelijk nog geen klachten (ga ik even vanuit, lijkt me niet dat je nu met klachten in de bus gaat zitten). Stel dat diegene donderdag klachten kreeg, vrijdag ging testen en gisteren de uitslag had, dan is het logisch dat jij gisteren ook pas die melding kreeg.
Nee ik ga er ook niet vanuit dat iemand met klachten in de bus gaat of als ik iemand hoor niezen denk ik zal wel hooikoorts zijn maar ik vond het vrij laat omdat tegenwoordig de meeste mensen binnen 1 dag (24 uur) toch wel de uitslag hebben. En voor 28 april om relevant te zijn moet die op zijn laatst 30 april klachten hebben ontwikkeld dan verwacht ik de melding eerder om 1 mei dan 2 mei. Als ik 1 mei de melding had gehad waren mijn contacten ook alleen mijn vriend en werk geweest. Dus vandaar dat ik het misschien ook extra zuur vind mocht ik toch positief zijn. Maar je uitleg maakt het wel een stuk logischer inderdaad.
Ja ik snap dat het vervelend is en zeker als die ene dag zoveel contacten had gescheeld! Ik had eerlijk gezegd ook even in mān hoofd dat het vandaag 2 mei is, maar het is inderdaad al 3 mei haha.
Hopelijk test jij zelf iig negatief!
De corona app was de afgelopen week een paar dagen uit de lucht ivm privacyproblemen. Misschien dat de melding daarom pas zo laat kwam. Blijft wel vervelend natuurlijk, hopelijk test je negatief.
Ja, dit is de reden.
Er zijn 2 dagen geen meldingen verstuurd, maar zouden achteraf nog wel gestuurd worden
Oh 60% gevaccineerd en dan al deze resultaten
Morgen test nummer 5ā¦
Denk dat t wel weer meevalt maar begin nu ook beetje last van mān neus te krijgen en met 't oog op moederdag aankomend weekend ook wel een fijner idee
Nou ik ben negatief dus hoef gelukkig niet de ouders van 15 kinderen of zo te bellen