Caronatopic #10

Ik hoorde dit ook van iemand die via bron en contact onderzoek op dag 1 al melding kreeg maar van de app pas op dag 4.

2 likes

Niet zo gek dat dat een paar dagen kan duren toch? 28 april was woensdag, toen had degene met wie je in contact bent geweest hopelijk nog geen klachten (ga ik even vanuit, lijkt me niet dat je nu met klachten in de bus gaat zitten). Stel dat diegene donderdag klachten kreeg, vrijdag ging testen en gisteren de uitslag had, dan is het logisch dat jij gisteren ook pas die melding kreeg.

1 like

Nee ik ga er ook niet vanuit dat iemand met klachten in de bus gaat of als ik iemand hoor niezen denk ik zal wel hooikoorts zijn maar ik vond het vrij laat omdat tegenwoordig de meeste mensen binnen 1 dag (24 uur) toch wel de uitslag hebben. En voor 28 april om relevant te zijn moet die op zijn laatst 30 april klachten hebben ontwikkeld dan verwacht ik de melding eerder om 1 mei dan 2 mei. Als ik 1 mei de melding had gehad waren mijn contacten ook alleen mijn vriend en werk geweest. Dus vandaar dat ik het misschien ook extra zuur vind mocht ik toch positief zijn. Maar je uitleg maakt het wel een stuk logischer inderdaad.

Ja ik snap dat het vervelend is en zeker als die ene dag zoveel contacten had gescheeld! Ik had eerlijk gezegd ook even in m’n hoofd dat het vandaag 2 mei is, maar het is inderdaad al 3 mei haha.
Hopelijk test jij zelf iig negatief!

1 like

De corona app was de afgelopen week een paar dagen uit de lucht ivm privacyproblemen. Misschien dat de melding daarom pas zo laat kwam. Blijft wel vervelend natuurlijk, hopelijk test je negatief.

1 like

Ja, dit is de reden.
Er zijn 2 dagen geen meldingen verstuurd, maar zouden achteraf nog wel gestuurd worden

Oh 60% gevaccineerd en dan al deze resultaten :partying_face::partying_face:

17 likes

Morgen test nummer 5…
Denk dat t wel weer meevalt maar begin nu ook beetje last van m’n neus te krijgen en met 't oog op moederdag aankomend weekend ook wel een fijner idee

Nou ik ben negatief dus hoef gelukkig niet de ouders van 15 kinderen of zo te bellen

16 likes

Wat snel gegaan zeg! Goed in de gaten blijven houden op evt terugval.

4 likes

Ik word zo verdrietig van de negatieve reacties onder deze video, echt hoe krijg je het uit je vingers. Ik ben blij dat de meeste mensen uit mijn omgeving mijn long covid serieus nemen en er rekening mee houden. Ik hoop dat Marjolein deze reacties niet leest, want ik vind het echt verschrikkelijk voor haar.

5 likes

Nou je hebt mensen er bij zitten die al bibberend met een jas aan onder een doorweekte parasol zitten want ze moeten op het terras :sweat_smile:

3 likes

Ah gos deze arme mensen hebben gewoon thuis geen koffie!

3 likes

Ja heerlijk!! :crazy_face:

Maar echt wel sneu idd voor de horeca ondernemers… want zo kost het 10x zoveel energie, moeite en geld en levert het misschien niet eens wat op :slightly_frowning_face:

Ah jongens de mensen met medische indicatie onder de 60 mogen vanaf donderdag inplannen!

Het is bij mij een beetje een twijfelgeval of ik daaronder val, moet de huisarts nog even zover krijgen dat ik ook op de lijst mag (andere mensen met mijn aandoening mogen wel namelijk maar ik krijg op de een of andere manier ook nooit een uitnodiging voor de griepprik) maar het schiet echt op!!

14 likes

Oooh ik ben ZO KWAAD. De huisgenoot van mijn date is met een vriendengroep van 20 man een feestje gaan vieren waarvan achteraf meerderen corona bleken te hebben EN HIJ HEEFT ZICH TOEN NIET LATEN TESTEN.

Nu hoorde ik net dat mijn date corona heeft. Dus meteen een een test gepland voor vandaag en eind deze week weer. Ik zou eindelijk mijn therapeut weer zien vanmiddag (een afspraak die ik heeeel hard nodig had) en nu kan ik pas half juni terecht. Ik kook van woede hoe fucking moeilijk is het om te testen?!!

Mijn date appt me nog met ā€˜ik zou als ik jou was even een zelftestje doen’. Een zelftestje?!!! Ik heb het nog net niet direct uit gemaakt maar ik overweeg het nog

4 likes

Ik denk dat je wat relatieadvies van @Soy.peor nodig hebt

Was jouw date ook niet zo’n jeroen met een grote vriendengroep van mannen die dan altijd alles samen moesten doen? Hij maakt zichzelf in ieder geval niet aantrekkelijker

40 likes

Ja dat was hij ook. Dus het is niet alleen een vriendengroep maar ook nog eens een vriendengroep met blijkbaar allemaal klaplullen. Ik mag het niet zeggen maar ik hoop dat ze flink ziek worden met hun achterlijke feesten de hele tijd

3 likes

Oh yes hier val ik onder. Ga vanaf donderdag als een hyena onder m’n brievenbus liggen!

Zou fijn zijn als het voor jou ook geldt!

4 likes

@Cozycute ja doe het snel. Als het nog in de date fase is kom je er sneller vanaf.

(Ik dacht eerst dat ik iets verkeerds had gedaan toen ik hier werd getagt)

5 likes