Caronatopic #10

Hier in Tilburg krijg je hem binnen 2-3 uurtjes gelukkig al

1 like

Ohhh zo schnellll! Super chill
Normaal heb ik prioriteit maar deze keer niet gedaan omdat ik vandaag de hele dag toch vrij ben. Hopelijk snel :crossed_fingers:

Ik denk dat mensen ook uit zichzelf sneller thuisblijven bij een verkoudheid, omdat thuiswerken nu ook makkelijker kan en meer geaccepteerd is

Ik had het er laatst ook over met collega’s. Normaal gesproken ging je ook ā€˜gewoon’ naar kantoor als je tussentijds een tandartsafspraak o.i.d. had staan, terwijl het efficiĆ«nter is als je dan thuiswerkt (in de meeste gevallen dan)

3 likes

Ik weet nog wel hoe we telkens griep epidemieƫn hadden op mijn oude kantoor omdat iedereen proestend en rochelend tot de dood aan toe bleef doorwerken. Mag hopen dat we daar straks vanaf zijn

17 likes

Ik denk dat thuiswerken veel makkelijker en normaler wordt. Mijn vader werkt bij een grote organisatie en die zijn nu hun kantoor aan het verbouwen, de helft van de werkplekken gaan weg en er wordt verwacht dat iedereen ook na corona de helft van de week thuis gaat werken (tenzij het echt niet kan/je het niet wil natuurlijk, dan mag je gewoon elke dag komen, maar een groot deel van de werknemers heeft ook aangegeven dat ze dat het liefste doen).

5 likes

Oh nee ik weet ook dat het niks nieuws is hoor. Heb ook niks tegen de constructie an sich. Als echte babsen dit buiten corona erbij doen, helemaal prima.
Maar nu tijdens de pandemie vind ik het niet kunnen dat iemand die ook een overheidsorganisatie vertegenwoordigt dit als bijverdienste zou hebben. Het is gewoon een illegaal feest waar je aan meewerkt.

1 like

Vreselijk vond ik dat altijd. Wel eens gehad dat collega’s met mega buikgriep gewoon op het werk kwamen. Je zit de halve dag hier op de wc te kotsen of te schijten, wil je nu een sticker dat je toch bent gekomen?

En het gevolg was altijd dat daarna de rest van het team ook allemaal ziek werd.

5 likes

Klopt! Maar wel ondertussen iedereen besmetten en het daarna vreemd vinden als een ander die wel koorts heeft en zich zwaar beroerd voelt zich ziek meld.

2 likes

Het zal waarschijnlijk voorlopig niet gaan lukken de gehele wereldbevolking te vaccineren. Ook al komen er voldoende vaccins beschikbaar voor alle arme gebieden in met name Midden-en Zuid-Amerika, Afrika en Aziƫ, dan nog is het heel lastig. Logistiek bijna onmogelijk, zeker ook vanwege de ultrakoude bewaaromstandigheden van veel vaccins.

1 like

Hersenverknettering door zuurstoftekort?

6 likes

Natuurlijk moeten de vaccins ook naar armere gebieden gaan. De logistieke problemen echter zullen roet in het eten gooien. Vaak zijn zelfs ziekenhuizen daar vaak niet voorzien van toereikende en stabiele elektriciteit. Koeltransporten worden problematisch. Zo zijn er ook nog talloze andere obstakels. Het lukt al decennia niet om zo’n 20% van de kinderen daar van de basale vaccinaties te voorzien, ondanks inspanningen van de WHO en veel andere organisaties. Triest natuurlijk, maar ik denk niet dat onwil daarvan de belangrijkste oorzaak is. Ook zijn veel landen zo onveilig dat het onwaarschijnlijk is dat transporten plaats van bestemming zullen bereiken.

1 like

Nou voor het eerst mij laten testen deze ochtend. Hopen dat het negatief is.

3 likes

Ik zit me echt wild te ergeren aan deze tuthola.

1940-1945: 102.000 Nederlandse joden, Roma en Sinti worden vermoord om wie ze zijn.

2020-2021: een groepje moeders die niet willen dat hun kinderen een wattenstaafje in hun neus krijgen, moet dealen met kritiek als ā€˜stel je niet zo aan’.

20 likes

Pff isa kriens dr epistel ook al vreselijk joh.

2 likes

Wel heeeel chill dat iedereen dat shirt koopt. Kan je zo in de zomer zien wie wat vindt :slight_smile:
Lekker overzichtelijk!

2 likes

Wisten jullie dat je tot 8 weken nadat je corona hebt positief getest blijft?

Ik moet over 6 weken naar het buitenland voor mijn werk en dat gaat dus nu niet door omdat ik geen negatieve test kan beloven. Ik had hier geen idee van :sob:

Je bent tot 8 weken nadat je besmet bent immuun.
En je kunt nog positief testen in die tijd, maar het kan ook zijn dat jij volgende week al wel negatief test

1 like

De GGD zei dat het kansloos was dat ik binnen 8 weken positief test…

Huh?
Ik hoor eerder uitzonderingen die na een paar weken nog positief testen.
@Luzarl jij was toch ook binnen een week of iets weer negatief?

Ik ben niet positief geweest! Maar tegen mijn huisgenoot hebben ze dit ook gezegd