Oh sorry, dat dacht ik
Geeft niks joh
Toch wel⊠Ik heb nog steeds amper klachten dus ik hoop dat ik dan âminder corona hebâ of zo en het misschien eerder weg is. Maar de trip vergt voorbereiding dus eigenlijk moet ik binnen nu en 2 weken wel een keuze maken of het gaat lukken of niet, en dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggenâŠ
Het is niet gebruikelijk om na een positieve test nogmaals te testen. Dus eigenlijk weten we niet zo goed tot wanneer je positief blijft testen. Dit kan een week zijn (zoals bij mij) of een paar weken (bij dat laatste hoeft positief niet perse te zeggen dat je dan nog ziek bent van het virus).
Mijn vriendin testte letterlijk die week erna al weer negatief (wel weinig symptomen) dus zou daar niet te veel vanuit gaan
Oke, dan ga ik me toch gewoon laten testen dan en hopen op eht beste. Ik heb ook zo goed als geen symptomen
Een leerling van mij was eind maart positief getest. Eind april een andere leerling en toen is leerling 1 ook weer getest, negatief.
Kun je niet over 2 weken weer testen en dan de knoop doorhakken?
Edit: spuit elf, sorry
Dat ga ik doen inderdaad!
Ik ben net een maand beter na Covid te hebben gehad (nog wel wat kleine restsymptomen) en nu sinds een week krijg ik opeens uitslag op mijn romp Het begon op mijn borst en het spreidt zich nu uit, het lijken net waterpokken⊠Het schijnt vaker voor te komen na een coronabesmetting. Ik heb nog nooit problemen met mijn huid gehad
Nou, heb nog een keertje gebeld, omdat je toch echt een persoonlijke code nodig hebt. Deze keer echt de dokter ipv de assistente aan de telefoon gehad en dat verliep een stuk minder prettig⊠Alle mensen die ik ken die mijn hartritmestoornis hebben krijgen van de huisarts die uitnodiging, maar de mijne zegt dat het geen indicatie is en ik daarom niet op de lijst sta?!
Ik ga morgen mân cardioloog bellen, misschien kan die nog wat voor me betekenen. Alle begrip voor dat het een hectische tijd is voor huisartsen en ik vind het natuurlijk prima om te wachten als ik simpelweg nog niet aan de beurt ben, wil ook niet voordringen, maar dat ben ik dus wel⊠alleen vindt mijn eigen huisarts van niet.
Urgh ik ben echt een beetje (oke niet een beetje) van slag. Ik behoor al mijn hele leven tot de griepprikgroep en verwacht dus ook binnenkort een oproep, slaap nog net niet voor de brievenbus zeg maar⊠Nu ben ik pas gewisseld van huisarts ivm een verhuizing en belde ze vandaag om even wat te vragen. Kwam toen ook op het onderwerp griepprik groep en vaccinoproep. Bleek dat mân vorige huisarts niet heeft doorgegeven dat ik de griepprik krijg en stond ik dus niet op de lijst die inmiddels al verstuurd is. Ze gaan nu kijken dat ik toch een indicatie krijg maarja dat duurt ivm vakantie nog even en die lijst is natuurlijk allang verstuurd. Ben echt verdrietig. Ik heb al heeeeel lang geen vriendin meer gezien doordat ik extra voorzichtig ben en had er echt zin in om ze (binnen de maatregelen) mijn huisje en nieuwe stad te laten zien als ik eindelijk gevaccineerd ben.
Ritmestoornis is geen indicatie voor de griepprik of nu met voorrang vaccineren, alleen als je daarbij een verminderde hartpompfunctie hebt of ernstig kleplijden.
Maar toch is dit raar, want ik krijg over nieuwe inschrijvingen ook niet door of ze eerder de griepspuit wel/niet krijgen, de situatie, de diagnoses en de medicatie op het moment van selecteren zijn relevant.
Maar goed, ik weet er het fijne niet van natuurlijk.
Ah! Nou, dat verklaart. Vraag me dan wel af waarom die andere patiënten met hetzelfde er wel voor zijn aangemeld (die hadden ook geen kleplijden oid), maar dat zal dan meer aan hun huisarts liggen dan aan de mijne denk ik.
Thanks dat je er even de tijd voor nam het voor me uit te leggen!
No problem. Volgens mij waren de criteria voor hartproblemen eerst wel breder, maar zijn ze juist versmald met de tijd.
Je hebt met hartproblemen natuurlijk niet direct een slechtere afweer, het gaat er om of je bij griep of covid gemakkelijk hartfalen kan krijgen. Cardiologen zetten tegenwoordig ook vaak in de brief: geen indicatie griepvaccinatie.
Negatief getest!
Wat een opluchting.
Wel dus strontverkouden.
iemand die gevaccineerd is, al twee keer want ze werkt op de SEH, is ook positief
Like hoe
Dit is al lang bekend dat dat gewoon kanâŠ
Is normale gang van zaken helaas. De vaccins werken 65-95%, dus 5-35% kan het nog gewoon krijgen. Daarom moeten we ons massaal laten vaccineren.
Aaah oke, dankjewel! De assistente vond het volgens mij ook wel vreemd toen ze mijn diagnose zag. Ik lees nu je andere berichten over indicatie. Bij mij gaat het ook over mijn hart (ToF) en misschien dat ik het nu niet meer krijg met die âvernieuwdeâ criteria. Al heb ik wel een veel hogere kans op hartfalen. Zou wel echt nare timing zijn, gezien ik echt aan het aftellen was voor het vervroegde vaccin. Blijft een lastige kwestie denk ik, ook voor huisartsen.