Oh woh dat is zeker wél een indicatie ja!
Maar volgens mij kwam er 7 mei ook de mogelijkheid om zelf als praktijk “de GGD-brief” uit te draaien en aan patiënten te geven… Dus zo is het denk ik wel te herstellen!
(We konden kiezen of we voor 5 mei de lijst aanleverden bij een extern verzendbureau, of vanaf 7 mei alles zelf gingen printen en versturen!)
Oooh dat zou heel fijn zijn. Je stelt me echt wat gerust. Dankjewel!
Ja, mijn dochter heeft Corona gehad en haar twee zusjes, vader en ik niet. Ze is 7 dus echt in isolatie was geen optie, maar toch niemand anders in het gezin die Corona heeft gehad toen.
Edit: oh, zie dat dit een vraag is van een aantal dagen terug!
Ja mijn schoonmoeder zat ook al te mopperen dat er een uitbraak was geweest in een verzorgingshuis lid “terwijl ze allemaal.al gevaccineerd waren”!! alsof ze indd echt dacht dat al die mensen het dan helemaal niet meer zouden kunnen krijgen
Ik lees dit in een artikel van de Volkskrant. Ging over vaccineren van zwangere vrouwen maar dit kan natuurlijk ook voor jou gelden:
Tot en met volgende week woensdag kunnen huisartsen nog individuele, kwetsbare patiënten doorgeven die volgens hen voor vaccinatie bij de GGD in aanmerking komen. Dat gaat om de patiënten die volgens de RIVM-richtlijnen jaarlijks een griepprik mogen halen.
Bah ik hoorde van een vriendin dat ze bij onze huisartsenpraktijk kritisch zijn op vaccins, vooral voor jonge mensen. Ik had dit wel kunnen verwachten want antroposofische huisarts (ik ga zelf zelden en zit mijn hele leven daar en mijn arts zelf is fijn en ook kritisch op het hele antroposofische maar wel altijd terughoudend met antibiotica en alleen als het moet dus vond het altijd wel prima). Maar ik ging nu kijken op de website en daar hebben ze een stuk geschreven en ze raden het niet af maar eigenlijk ook niet aan en denk dat het twijfelaars vooral helpt het niet te doen. Moest er aan denken omdat het hierboven ging over voorkomen van ernstig ziek worden. Nu ben ik helemaal boos en geïrriteerd. Dit stond er o.a.:
Aaah dankje! Dat kan ik meenemen als ik volgende week terug moet bellen na hun vakantie
Wat. De. Fuck. Dit is gewoon je reinste desinformatie
En dit durven ze ook zo op hun site te zetten zonder bronnen aan te halen?
“Wat we weten … (bron, 2021).”
Waar zaten deze huisartsen op school? Als reactie gewoon de APA 7 doorsturen .
Deze informatie is gebaseerd op de actuele bij ons bekende informatie en bedoeld om u te ondersteunen bij het maken van uw eigen keuzes. De informatie wordt regelmatig up to date gehouden.
Janken hahahaa. Er staat ook een paar keer ja daarover verschillen experts van mening. Oke, laat zien dan? Waar zijn de onderzoeken?
Ik zit ook bij een antroposofische huisartsen praktijk. (Vooral omdat deze gewoon goed aangeschreven staat in mijn woonplaats.) Heb even gekeken en er staat ook wel wat over corona op de website maar niets over vaccineren specifiek. Meer informatie over hoe om te gaan met de tijd die angstig kan zijn, contact houden op afstand en algemene versterking (hun woorden) van de gezondheid. Ik denk dat ik anders misschien wel op zoek naar een andere huisarts was gegaan.
Ja ik vind het dus lastig, mijn huisarts was altijd wat meer afhankelijk maar ze zijn sinds kort samen gegaan in praktijk en daar zitten een paar meer radicaal antroposofen haha.
Het stuk is overigens geschreven door Jan Vingerhoets en dus niet door mijn eigen huisartsen. Deze man dus: https://www.destentor.nl/algemeen/deze-huisarts-gruwt-van-gedwongen-inenting-tegen-corona~af89d56f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Oh dan zou ik het gewoon bij je eigen huisarts houden. Lijkt me voor die andere huisartsen ook wel vervelend als ze er niet zo in staan.
Staat dit nou zo krom geschreven of klopt het gewoon niet wat er staat? Ernstig beloop van covid wordt wel degelijk voorkomen door het vaccin, alleen zullen er in de groep 70 plus meer mensen zijn die eigenlijk een heftiger verloop hadden dan in de groep 20 plus.
Hoewel ik echt geen zin heb mn mondkapje een kwartier lang af te moeten zetten na de prik, ben ik wel heel blij dat ik m morgen krijg. Heb denk ik echt een soort smetvrees voor het ademen in openbare ruimtes ontwikkeld. Ga vragen of ik m op mag houden maar ben bang van niet
Huh moet je kapje af dan? Waarom dat?
Wij mogen ook morgen
Dan kunnen ze aan je gezicht zien dat je niet lekker gaat eventueel.
Dan ben ik inderdaad een uitzondering. Testen met 5 weken nog positief. Mag nu over een week weer proberen of ik dan eindelijk negatief test.
Aah oke. Wel logisch.
Ben benieuwd morgen! Uiteindelijk is er dus een prik locatie hier in mijn woonplaats geopend, en zitten m’n man en ik 10min van elkaar gepland.
Voor wie zich mijn struggle nog reageert met flauwvallen en spastisch worden/doen, die issue is daardoor weggenomen! Dus heel fijn!