Caronatopic #10

Ik was begin deze week bij een huisbezichtiging en wij komen met mondkapjes op binnen. Zegt de verkopend makelaar (obese man van rond de 60jr): “oh jullie zijn van de mondkapjes.”
Dus ik in eerste instantie zo: “:face_with_monocle:
Hij: “ja ik niet, maar dan zal ik m maar opzetten. Ja ik vind het allemaal maar gedoe en onzin”
Ik: “nou ahum, het is voor uw eigen veiligheid hè”
Hij: “:face_with_raised_eyebrow: nou nee hoor! Ik loop al 1,5 jaar zonder en heb niks van de corona gemerkt”
Ik: …

7 likes

Hahahah gieren

1 like

Dan moet je sowieso even langs de arts (is altijd als je een “ja” hebt ingevuld op de gezondheidsverklaring). Geef even aan dat je het spannend vindt! Wordt altijd even extra aandacht aan besteedt bij zowel de prikker als de EHBO’er. Vooral doen!

1 like

Wooeeeh, mijn ziekenhuis gaat nu meer zorgpersoneel en ook coassistenten vaccineren. Ik ben morgen al aan de beurt voor Moderna :partying_face:

43 likes

Mijn broer heeft Moderna gekregen op zijn werk. Hij werkt, op kantoor, in een ziekenhuis en iemand wilde zijn vaccin niet.

12 likes

De tijd tussen de twee prikken verschilt per vaccin! Mijn moeder kreeg Pfizer en zij heeft deze week haar eerste prik en begin juni haar tweede. Mijn vader heeft AstraZeneca en bij hem zit er een stuk langer tussen de twee prikken.

3 likes

Ah duidelijk! Ik zat inderdaad denk ik met Pfizer in mijn hoofd en dat de tweede prik dus relatief snel is

1 like

Nou hij zit er in! Ben nu nog aan t wachten. Masker mocht uiteindelijk op. Zag er meer met een op. Maar heb m nu toch af want warm. Voel me een beetje gek maar ken mezelf en weet dat t psychisch is. Nog 10 minuten :tada:

23 likes

Hoezee mijn ouders hebben ook de eerste :tada:

15 likes

Haha aaahw schattig

Het gaat hier ook ineens heel hard. Ouders en schoonouders binnenkort allemaal ingeënt. Ik kijk de postbode zo ongeveer naar onze brievenbus voor mijn uitnodiging haha! Nog even geduld hebben.

Congrats voor iedereen die er eentje heeft/krijgt deze week :tada:

9 likes

JA.
Weer een wereldburger met vaccin hier jongens :partying_face::tada:

En die huisarts (gepensioneerd) die me prikte was ontiegelijk geïnteresseerd in mijn flauwval capriolen haha. Ging apart en liggend - en gebeurde niks. Maar hij vond het heel interessant :see_no_evil:

36 likes

Gefeliciteerd! Voel je je ook nog goed? Ik op zich wel maar hou rekening met elk moment spontaan dood neer vallen😂

4 likes

Poeh zie op twitter al vrolijke berichten van mensen (uit de risicogroep) die een brief hebben ontvangen. Ik hoop toch zo deze week iets te krijgen. Maandag gaat mijn huisarts mij wel bellen want hij is op vakantie dus nu geen idee of ik op de juiste lijst sta of niet :’). Ik krijg altijd wel een griepprik vanwege mijn hartafwijking maar bij de vorige HA moest ik daar altijd achteraan bellen… Nee is ook een antwoord en dan wacht ik het maar af tot eind juli.

5 likes

Ja ik heb wel m’n laatste wensen effe snel besproken in dat kwartiertje met m’n man (waren samen).

Maar heb opzich nergens last van nu nee! :sunglasses:

4 likes

Omy ik kan m’n arm niet meer optillen, ben ontiegelijk moe en heb hoofdpijn. En m’n man huppelt als een fluitende unicorn door t huis zonder klachten :joy::see_no_evil:

Ik had net ook vrij heftige armpijn. Maar is alweer gezakt.

Vind t zo naar dat al die wantrouwers toch in mn hoofd zitten en ik dan toch denk o zou ik doodgaan terwijl ik daar met de griepprik geen seconde over nadenk.

1 like

Mijn broer heeft een uitnodiging gehad voor het vaccin (en ook ingepland dus jeej!).
Maar zo maf want hij krijgt geen griepprik, werkt niet in de zorg, en is geen risicogroep.
Het enige dat we kunnen bedenken waarom die 'm gehad heeft is omdat die heel heftige hooikoorts heeft maar volgens mij is dat helemaal geen indicatie voor het krijgen van de prik.

5 likes

O heel apart, weet je toevallig ook wel vaccin? Alsnog fijn wel, iedereen die er 1 krijgt is een win voor ons allemaal.

1 like

Kreeg net bericht van de NOS dat 60 ziekenhuizen binnenkort ook gaan prikken en dan vooral gericht op de jonge gezonde NLers. LET’S GO! (je kunt als je brief van 't Rivm brief krijgt voor ziekenhuislocatie kiezen)

12 likes