Caronatopic #10

Oh ik ben blij dat je zegt dat het te zien is in de app. Zit die steeds te verversen maar wist niet zeker of het niet met een andere post-sorteerder zou komen. Heel fijn voor jullie!

1 like

Ik heb een uitnodiging voor volgende week vrijdag! Via mijn werk. Ik krijg Janssen, Moderna of Pfizer, dat is nog niet bekend en afhankelijk van wat ze krijgen. Ik hoop Moderna. Kan ik nu vast een leuke outfit uit gaan zoeken of juich ik kan te vroeg? :joy:

15 likes

Hahahah ik moest eens weten

Was al helemaal vergeten dat ik naar een concert zou gaan, dat is ook weer een paar keer uitgesteld :joy:

3 likes

Ah ja! Ik las het artikel vanmorgen ook. Kan me voorstellen dat het voor een zwangere nu niet leuk is om te lezen. Ik weet niet precies de voorrang regels. Maar zou het aan de hand van oa dit onderzoek niet zo kunnen zijn dat huisartsen zwangeren nu wel eerder op de lijst kunnen zetten als een risicogroep? Zou me wel kunnen voorstellen dat adhv nieuwe informatie ook nieuwe indicatie richtlijnen hiervoor komen.

1 like

Het was vandaag weer vrijdagmiddag/avond drama bij ons. Patiƫnten uren in de wachtkamer. Ondertussen werd bekend dat we maar 3 bedden in het ziekenhuis over hebben voor ruim 40 pt op de SEH. Spannende tijden.

6 likes

Ja sowieso al voor standaard zorg. Nu met Corona drukker.

Pffffff :frown: Hang in there :heartpulse:

1 like

Ik heb liever geen Janssen omdat ik daar wel een beetje dezelfde dingen over lees als Astra Zenica en als ze hem aanbieden neem ik die wel, maar dat zit me niet helemaal lekker. En tussen Pfizer en Moderna heb ik niet echt een voorkeur eigenlijk (volgens mij is het verschil ook niet zo groot?), maar ik weet toevallig dat ze die niet meer hebben en wat ze krijgen bestemd is voor de 2e prik dus daarom blijft Moderna over.

1 like

Ik zag vandaag in de PostNL app dat mijn vaccinatie oproep eraan komt! Ik ben zelf (net als @Mhysa) astmatisch en heb er met vlagen last van. Daarnaast ook zwanger, maar dat zal nu nog geen invloed op de uitnodiging hebben gehad.

6 likes

ā€œHet beste vaccin is dat vaccin wat je als eerste kunt krijgen.ā€

Ik ga m’n vriend ook AZ geven als we over hebben, ondanks dat ie (nog net) geen 60+ is.

Maar hier is de situatie wel anders.

8 likes

Hoe meer mensen snel gevaccineerd / hoe sneller veel mensen gevaccineerd, des te beter toch? Als jullie het ook eens waren dat het stilleggen van AZ een beetje overdreven was, zou ik er gewoon voor gaan :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik dacht trouwens dat ik had gelezen dat DK ook hun voorraad AZ die ze niet van plan waren te gebruiken gingen ā€œuitlenenā€ aan buurlanden? Is dat alweer van de baan

Ik las net in AD dat dikke mensen (eigenlijk) niet naar fieldlabevenementen mogen omdat ze risicogroep zijn. Confronterend, maar goed, maar veel dikke mensen zijn al gevaccineerd of worden dat zsm, toch? Of mag je dan alsnog niet?

Mijn hemel, hebben jullie huisartsen zo weinig te doen?

1 like

Mensen in de Westerse wereld waarvan we blijkbaar denken dat ze niet zelf kunnen nadenken en dus wettelijk extra bedenktijd nodig hebben: vrouwen die ongewenst zwanger zijn en mensen die een AstrwZeneca vaccin willen. Interessante groep zo :ā€)

Maar ik zou me ook gewoon aanmelden hoor als ik je vriend was! Weet niet precies hoe de situatie in Denemarken is maar ben het wel met @krabsalade eens

9 likes

hahah cool, vind zulke data altijd interessant.

Maar het was een grapje! Dat huisartsen vast wel wat beters te doen hebben met hun tijd dan ā€˜weet je het zeker’-gesprekken te voeren met hun patiĆ«nten. Maar zo te horen is het geen grote extra last idd haha.

Dan rest alleen de vraag: hoeeeeee is DK zo’n coronasuccesverhaal geworden en geef die tips even door aan Nederland aub

2 likes

Wat zíjn dat überhaupt ook alweer???

5 likes

Even een vervolg hierop: mijn vriend heeft zojuist een uitnodiging ontvangen voor een vaccinatie :upside_down_face: Fijn natuurlijk, maar we hadden wel allebei even zoiets van huuuh, aangezien de huisartsassistente dus had gezegd dat hij geen uitnodiging zou krijgen

3 likes

Ik bedenk me net dat eer de 20-30 jarigen aan de beurt zijn er ws vet veel mensen helemaal niet gaan.
Ben echt nu al vooraf teleurgesteld in mijn leeftijdsgroep dat ze niet op gaan komen dagen.
(i know, neem geen voorschot op je verdriet). Maar dan ga ik ook weer 100 x horen dat iedereen het al gehad heeft die ziek kan worden dus niks aan 't handje.

4 likes

Dit. Ken ook veel mensen die het niet willen. Eentje ook ivm kinderwens en dat lees je dat zwangere vrouwen extra risico loopt dan denk ik echt doe het juist nu.

5 likes