Mijn moeder heeft net haar eerste prik gehad! Stiefvader zou van de week zijn prik krijgen maar is brutaal geweest en gevraagd of er nu plek was. En heeft hem ook gekregen. Wel bijzonder maar dan zullen er al mensen afgezegd hebben.
Zo blij voor hun!!
Mijn anti-vaccin schoonouders gaan toch het vaccin halen, ben er zo blij mee omdat ze dit eerst echt niet wilden.
Hoorde verder dat in jaarbeurs er een strijkorkest staat te spelen in de wachtruimte. Vind dat zoān leuk idee en hoop dat ze dat ook nog doen als ik ooit zelf mag
Is helaas nog niet helemaal afgerond denk ik. Mijn vader, 61 jaar, heeft nog geen oproep ontvangen van zijn huisarts.
Nu kreeg hij een maand geleden ineens een brief dat zijn huisarts per die dag met pensioen ging en hij dus een andere huisarts kreeg.
Wellicht dat het daardoor ook langer duurt. Dit is overigens in het zuiden ( west-brabant)
Ga wel eens voorstellen of hij niet beter even kan bellen met de nieuwe huisarts.
Mijn schoonmoeder zat te zeuren dat mān schoonzus problemen had met haar covid test omdat ze deze week naar een stilte retraite ging in Ibiza. Ze hadden niet gecommuniceerd dat de test locatie dicht was en nu moest ze extra betalen voor een snel test. Booehooe.
En waarom wij als gezin niet op vakantie gingen⦠pfff mijn moeder ligt op de IC (geen Corona) en zij doen zo lekker luchtig over alles. Gelukkig hebben mān schoonouders wel al de eerste prik gehad, maar wij gaan echt nog niet weg hoor.
Er gebeurt zoveel raars in dit bericht. Sterkte ermee, lijkt me vervelend om hiermee te moeten dealen.
Mijn ouders (beide uit 1960) hebben ook nog geen oproep gehad vanuit de huisarts. Mijn vader heeft ook astma maar denk dat hij niet bij de risicogroep zit omdat hij vanwege zijn leeftijd al in aanmerking komt. Als het goed is gaan ze komende week de huisarts bellen om te vragen hoe het ervoor staat.
Off topic
Maar echt. Ik had een keer een collega die (bewust) zwanger was geworden terwijl ze nog rookte. Tijdens de zwangerschap kon ze toen niet meer stoppen en ze zei dat ze (in overleg met haar huisarts?) had besloten de hele zwangerschap door te roken omdat stoppen haar te veel stress zou opleverenā¦
Dat is echt zoān standaard smoesje volgens mij. Ben benieuwd hoeveel artsen dit echt zeggen.
Hmm mijn stagebegeleidster kreeg dit advies een paar jaar geleden ook. Omdat helemaal stoppen teveel stress zou opleveren voor haar en de baby. Ze moest wel minderen. Maar ik hoop dat dit advies inmiddels niet meer wordt gegeven want kan me nauwelijks voorstellen dat stress erger is dan elke dag gif in de longetjes.
Dit bulltshit excuus heb ik ook zo vaak gelezen onder artikelen van Ouders van Nu e.d.
Wat een onzin zeg. Welke arts zegt dat nou echt?
Mijn moeder, 1960 - Noord Brabant, heeft vorige week de oproep gekregen
Jeej mn broer en zus allebei gevaccineerd (omdat ze ooit astma hadden als kind eigenlijk). Krijgen ze pfizer! Mn ouders uit 65 /66 nog niet gevaccineerd, dat vind ik wel dubbel maarja snap dat ze m gehaald hebben hoor :).
Heb zelf AZ gekregen krijg binnenkort de 2e (werk in de zorg).
Haha dat is echt een vaak gehoord (onzin)verhaal. Het is gelukkig niet zo. Ik werk met zwangere vrouwen/babyās en de gynaecologen en kinderartsen zeggen: stress is slecht, maar roken NOG slechter. Want je kind groeit minder goed, kans op dysmature (te lichte/kleine baby), vroeggeboorte etc. Maarja als dat hun excuus is om het goed te praten⦠Ook wel eens patienten gehad die dan in het zkh liggen omdat het minder goed gaat met de zwangerschap, en ze wel door blijven roken. Tsja verbieden kunnen we niet. Wat ik wel āleukā vond is dat het ziekenhuis rookvrij werd, dat betekende dat alle rookruimtes werden weg gehaald en je pas mocht roken op terrein dat niet van het ziekenhuis was (dat was ver lopenā¦). Alsnog gingen mensen strompelend naar dat stukje buiten het ziekenhuis toeā¦
Je hebt helemaal gelijk! Ik zie overigens ook genoeg medewerkers van het ziekenhuis stukken rennen om even een sigaretje op te steken.
Geen Astrazeneca meer. Wel echt een slechte klucht zegā¦
Nou ja, ik neem aan dat er wel andere zekerheden tegenover staan (mag ik hopen) voordat je een dergelijke beslissing neemt?
Ik heb gehoord dat sommige moeders door blijven roken zodat ze een lichter kindje krijgen ā makkelijkere bevalling
OT: er gaat een verhaal op twitter rond dat Thierry B. Corona heeft. Het zal wat zijn zeg, als hij geen lavendel meer kan ruiken.
Oh ik dacht juist dat het vaccin wel in je moedermelk terrecht zou komen, leek me juist alleen maar voordelig voor het kind! Maar dat is dus helemaal niet zo.
Mijn vader is ook 61 en hij heeft afgelopen week een brief gehad. Mijn moeder is 60 en heeft diabetes en kreeg op dezelfde dag een brief. Ik had ook wel verwacht dat mijn moeder eerder zou mogen. Maar nu mogen ze allebei volgende week dinsdag! Dus daar ben ik wel heel blij mee.
Ik heb vanochtend een corona test gedaan en nu al de uitslag! Mega snel en negatief gelukkig
Neemt niet weg dat ik blaf als een zeehond haha
Ehhh ik heb net een vaccinatieuitnodiging gekregen maar ik snap niet waarom? Ik ben pas begin dertig en hoor ook helemaal niet bij de risicogroep
Had liever dat mijn vriend een uitnodiging had gekregen. Omdat hij een aantal keer longontsteking heeft gehad de afgelopen jaren leven we al een jaar lang klooster life
Los daarvan ga ik maar een afspraak maken denk ik? Maar het voelt als voordringenā¦