Caronatopic #10

Off topic

Maar echt. Ik had een keer een collega die (bewust) zwanger was geworden terwijl ze nog rookte. Tijdens de zwangerschap kon ze toen niet meer stoppen en ze zei dat ze (in overleg met haar huisarts?) had besloten de hele zwangerschap door te roken omdat stoppen haar te veel stress zou opleveren…

1 like

Dat is echt zo’n standaard smoesje volgens mij. Ben benieuwd hoeveel artsen dit echt zeggen.

15 likes

Hmm mijn stagebegeleidster kreeg dit advies een paar jaar geleden ook. Omdat helemaal stoppen teveel stress zou opleveren voor haar en de baby. Ze moest wel minderen. Maar ik hoop dat dit advies inmiddels niet meer wordt gegeven want kan me nauwelijks voorstellen dat stress erger is dan elke dag gif in de longetjes.

1 like

Dit bulltshit excuus heb ik ook zo vaak gelezen onder artikelen van Ouders van Nu e.d.
Wat een onzin zeg. Welke arts zegt dat nou echt?

3 likes

Mijn moeder, 1960 - Noord Brabant, heeft vorige week de oproep gekregen

1 like

Jeej mn broer en zus allebei gevaccineerd (omdat ze ooit astma hadden als kind eigenlijk). Krijgen ze pfizer! Mn ouders uit 65 /66 nog niet gevaccineerd, dat vind ik wel dubbel maarja snap dat ze m gehaald hebben hoor :).
Heb zelf AZ gekregen krijg binnenkort de 2e (werk in de zorg).

1 like

Haha dat is echt een vaak gehoord (onzin)verhaal. Het is gelukkig niet zo. Ik werk met zwangere vrouwen/baby’s en de gynaecologen en kinderartsen zeggen: stress is slecht, maar roken NOG slechter. Want je kind groeit minder goed, kans op dysmature (te lichte/kleine baby), vroeggeboorte etc. Maarja als dat hun excuus is om het goed te praten… Ook wel eens patienten gehad die dan in het zkh liggen omdat het minder goed gaat met de zwangerschap, en ze wel door blijven roken. Tsja verbieden kunnen we niet. Wat ik wel ‘leuk’ vond is dat het ziekenhuis rookvrij werd, dat betekende dat alle rookruimtes werden weg gehaald en je pas mocht roken op terrein dat niet van het ziekenhuis was (dat was ver lopen…). Alsnog gingen mensen strompelend naar dat stukje buiten het ziekenhuis toe…

8 likes

Je hebt helemaal gelijk! Ik zie overigens ook genoeg medewerkers van het ziekenhuis stukken rennen om even een sigaretje op te steken.

2 likes

Geen Astrazeneca meer. Wel echt een slechte klucht zeg…

Nou ja, ik neem aan dat er wel andere zekerheden tegenover staan (mag ik hopen) voordat je een dergelijke beslissing neemt?

1 like

Ik heb gehoord dat sommige moeders door blijven roken zodat ze een lichter kindje krijgen → makkelijkere bevalling

OT: er gaat een verhaal op twitter rond dat Thierry B. Corona heeft. Het zal wat zijn zeg, als hij geen lavendel meer kan ruiken.

2 likes

Oh ik dacht juist dat het vaccin wel in je moedermelk terrecht zou komen, leek me juist alleen maar voordelig voor het kind! Maar dat is dus helemaal niet zo.

Mijn vader is ook 61 en hij heeft afgelopen week een brief gehad. Mijn moeder is 60 en heeft diabetes en kreeg op dezelfde dag een brief. Ik had ook wel verwacht dat mijn moeder eerder zou mogen. Maar nu mogen ze allebei volgende week dinsdag! Dus daar ben ik wel heel blij mee.

Ik heb vanochtend een corona test gedaan en nu al de uitslag! Mega snel en negatief gelukkig :partying_face:
Neemt niet weg dat ik blaf als een zeehond haha

4 likes

Ehhh ik heb net een vaccinatieuitnodiging gekregen maar ik snap niet waarom? Ik ben pas begin dertig en hoor ook helemaal niet bij de risicogroep :confused:

Had liever dat mijn vriend een uitnodiging had gekregen. Omdat hij een aantal keer longontsteking heeft gehad de afgelopen jaren leven we al een jaar lang klooster life :sweat_smile:

Los daarvan ga ik maar een afspraak maken denk ik? Maar het voelt als voordringen…

1 like

Ken jij of hij mensen die corona gehad hebben? Ik ken wat mensen die er eerst een beetje schamper over deden (ook artsen trouwens), van ‘ach, even een vervelend griepje, dat treft ons niet zo erg’, maar nadat ze mensen in hun omgeving met nare covid meemaakten toch hun mening wat bijstelde.

Nou toch te vroeg gejuicht. Een week verder en toch klachten. Super raar er zit een soort chloor in m’n neus. Het zit echt zo in m’n neusbrug, zoals je half verzuipt in het zwembad als je onder water koprolt en je dan weer boven water komt en helemaal kapot moe bent.
En na een half uurtje wandelen ben ik op :sweat_smile:

Maar als ik alle foto’s en stories op Instagram bekeek, leek het in de grootsteden gisteren al één groot festival.

Geen idee wat ik met deze comment wil zeggen :sweat_smile: Gewoon dat ik schrok dat het ZO ontzettend druk leek te zijn overal op pleinen tussen terrassen.

Ja de mensen van 60/61/62 jaar oud lijken wel een beetje kind van de rekening te worden bij dit beleid. Mijn ouders zijn 64 en 60 jaar en mijn moeder van 64 is in februari al ingeënt en mijn vader heeft nu eindelijk de oproep en wordt over anderhalve week gevaccineerd, wanneer mijn moeder dus al de tweede prik krijgt. Maar mijn vader heeft tevens een medische indicatie voor de griepprik. Hij gaat nu dus AZ krijgen over anderhalve week, maar de tweede prik komt dan dus pas half augustus en dan is het dus september voor hij volledig beschermd is. Terwijl jongere en gezonde mensen nu al ingeënt worden met Pfizer en Janssen en dus binnen een paar weken volledig beschermd zijn. Vind dat ook wel krom hoor.

2 likes

Hahaha ja idd daar! :laughing:

3 likes

Ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen, ze hebben simpelweg al genoeg Pfizer besteld.

1 like