Ik begrijp gewoon niet precies hoe het is gegaan in dit geval. Snap dat de regel stelt dat als je 5 dagen na je positieve test nog steeds geen (echt helemaal 0) klachten hebt ontwikkeld, je uit quarantaine mag. Heb je dan de GGD gebeld om te checken of je nu echt naar buiten mag, zei de GGD ‘ja idd, ga maar!’, ging je naar buiten, bleek je klachten te ervaren, heb je de GGD teruggebeld en gezegd ‘wacht, blijk toch klachten te hebben namelijk deze en deze, dus nu moet ik zeker weer wel binnen blijven?’ En zei de GGD toen ‘neehoor, met díe klachten mag je gerust je ding doen’?
Of zat je met je positieve test in quarantaine, bleek je n 5 dagen ineens klachten te ontwikkelen, maar wilde je graag naar buiten, heb je toen de GGD gebeld want ja het is 5 dagen geweest, en zei die toen “oh een beetje moe, nee dat is niet erg je mag gewoon uit quarantaine” en dat je dat dan ook deed. En, ben je nu terug in isolatie of niet.
En sowieso WAAROM zegt de GGD dat je met geteste Corona en klachten gewoon uit quarantaine mag? Wat gaat hier mis, had de GGD niet de juiste info, ben je zelf onduidelijk geweest in wanneer je test was, wanneer je klachten kwamen oid, was de medewerker in de war, of is dit daadwerkelijk het beleid? Als dat het geval is vind ik het wel raar maar ok.