Caronatopic #10

Ja was een grapje :relaxed: maar ik vind het inderdaad wel fijn dat nu eerder open gaat. Ik vind het vaak fijn om met mooi weer een paar uurtjes op terras te werken of eerst even rustig koffie drinken en dan daarna rustig lunchen. Ik denk dat veel mensen dat zullen hebben of inderdaad voor de ontbijt opties!

1 like

Ja en wellicht wandelt ze een rondje in de tuin of woont ze mega landelijk en komt ze niemand tegen…

In een nieuwsbrief van de Museumkaart stond dit! ‘Het is volop lente en volgens het openingsplan van het kabinet zouden we op 26 mei na bijna 6 maanden weer écht naar de musea kunnen’

oh wacht, dat is dus niet de 18e maar volgens het oorspronkelijke plan

3 likes

@Shadylady @Bunnyslippers ik dacht dat musea pas bij de 3e versoepelronde zaten.
Edit : ja

En ik zou het echt fijn vinden als terrassen weer naar 10 gaan, op mijn werk komen veel ouderen en die doen allemaal vanaf 2 uur een dutje dus daarna komt er niemand meer :sweat_smile: (en mijn werktijden zijn omgegooid door de huidige terrastijden en ik haat het)
Ik denk dat wat @grace zegt ook klopt dat het meer bijdraagt aan het sociale aspect.
Maargoed ik weet ook niet of nu versoepelen wijsheid is, en die keuze hoef ik ook niet te maken.

2 likes

Zouden zwembaden bij binnensporten horen? Of alleen sportscholen… ik ben zo benieuwd

3 likes

Hoe zit dat met zwembaden? Ik kan dat niet duidelijk vinden & moet je dan getest worden voordat je mag zwemmen?

En weet iemand toevallig ook of er meer testlocaties bijkomen want nu is er bijv maar eentje in heel den haag en de dorpen er om heen

Omg mijn ouders en dus mijn zieke vader die allang AstraZeneca had moeten krijgen maar toen was geannuleerd hebben nu eindelijk dan hun uitnodiging. Meteen een afspraak gemaakt voor volgende week zaterdag :heart:. Oh en nu duimen dat ze niet ineens klachten krijgen of iets maar dat ze gewoon hun prikken kunnen halen dan. :star_struck:

In de uitnodiging staat trouwens dat ze Pfizer of Moderna krijgen. Is het gebruikelijk dat dat van te voren nog niet duidelijk is?

20 likes

Ja dat is afhankelijk van wat er geleverd wordt/wat er op de locatie aanwezig is wanneer ze een afspraak hebben. Maar zijn beide mRNA vaccins waar uiteindelijk weinig verschil tussen zit

1 like

O ja oké!

Omdat hier ook regelmatig wordt gepost “ik krijg dit of dat” en in mijn omgeving hebben collega’s ook een uitnodiging gehad waarin stond dat ze bijv. Pfizer krijgen. Dus ik dacht dat dat van te voren wel duidelijk zou zijn.

Ik hoopte zo dat ik dit bericht hier zou kunnen plaatsen en nu is het dan zo ver. Mijn vader is ernstig longpatient en had wat mij betreft echt niet zo lang nog moeten wachrtrn :pleading_face: we zijn zo extreem oplettend geweest

18 likes

Ja klopt dat was eerst ook zo, is pas sinds vorige week dat het of Pfizer of Moderna kan zijn (bij AZ is het wel altijd duidelijk dat je AZ krijgt)! Weet niet precies waarom, maar denk dat het iets te maken heeft met de levering en het feit dat ze zo op elkaar lijken dat het niet perse uitmaakt welke van de twee je uiteindelijk krijgt.

Echt super fijn dat je vader eindelijk gevaccineerd wordt!! Snap de zorgen die je gehad hebt, echt een fijn gevoel dat hij dan nu eindelijk aan de beurt is

2 likes

Volgens mij is het dan zo dat als je later inlogt om je afspraak te bekijken dat je wel kunt zien welk vaccin het is. Althans dat was zo bij mijn schoonvader.

2 likes

Je kunt toch ook het zekere voor het onzekere nemen.

3 likes

Ik denk persoonlijk altijd het liefst zelf na.

7 likes

Bijdehand hoor. Je begrijpt toch wel dat ik bedoel dat het krijgen van een advies niet betekent dat je bij twijfel niet toch nog voorzichtiger kunt doen dan het advies aangeeft.

5 likes

Hoezo mag je niet gefrusteerd raken als je ziet dat je mede mens zich egoistisch gedraagt? De wereld zou er stukken mooier uit zien als we wat meer om elkaar zouden geven en ik denk dat deze pandemie dit perfect illustreert. Tuurlijk helpt die frustratie niet, maar begrip tonen en accepteren omdat ‘mensen schijt hebben’ is een wel erg makkelijke oplossing

9 likes

Persoonlijk is dit topic de enige plek voor mij-en misschien wel voor meer hier - om alle frustraties een plekje te kunnen geven, zou fijn zijn als dat nog steeds kan

1 like

Maar dit is toch de omgekeerde wereld? Het komt wél doordat mensen zich roekeloos gedragen dat het virus zich zo snel verspreid, en als we mensen daar niet meer op aanspreken omdat we nou eenmaal in het westen leven… dan worden we een samenleving waarin we egoïsme normaal vinden en waarin de overheid wel weg kan, want iedereen heeft schijt en doet toch lekker wat hij zelf wil.

Los van Cozy even hoor, snap dat ze het advies van de GGD volgt, maar ik vind het juist heel knap van @Eddie dat ze ons hier bewust van blijft maken.

22 likes

Maar die frustraties mag en kan iedereen toch ook kwijt zonder anderen op basis van hun likes (posts in andere topics) gelijk iemand te noemen die schijt heeft aan mensenlevens en het op de koop toeneemt dat iemand dood gaat? Ik en andere met mij hebben zo vaak frustraties over wappies en co, te soepel Coronabeleid, mensen die overal schijt aan hebben hier geuit.

4 likes

Ik snap de frustratie wel van @Eddie, maar ik vind het zelf vrij arelaxed dat ze het zo hard op de man speelt. Ze keurt @Cozycute haast af als mens. Dat vind ik een beetje ver gaan, en bovendien verre van constructief. En ik zou het wel fijn vinden als de toon op het forum niet geheel destructief werd.
Je ziet bijv ook mensen reageren die gewoon aangeven dat @Cozycute/ggd het niet bij het juiste eind heeft. Daar hebben we toch allemaal veel meer aan dan elkaar compleet affikken?

23 likes

Serieus? Het virus kan er niks aan doen. Mensen wel.

31 likes