Caronatopic #10

Gewoon lekker laten gebeuren en vooral niet wegtrekken. In de neus is irritant, maar het valt echt wel mee, het is zo gedaan.

3 likes

Nee hij staat zeker niet helemaal achteraan in de rij hoor. Maar hij krijgt al vanaf februari dat vaccin als een worst voorgehouden en uiteindelijk is het al half mei en is hij nog steeds niet gevaccineerd, terwijl gezonde 58-jarigen inmiddels al aan de beurt zijn en dus ook nog een vaccin krijgen waarbij de beschermingsgraad nog iets hoger is en een stuk sneller bereikt wordt. Dus ik snap zijn frustratie wel een beetje.

O haha ik vind keel juist echt veel fijner haha, 0 problemen mee. Maar gewoon doorademen inderdaad, hangt ook een beetje af van degene die m afneemt. Soms sprongen er traantjes in m’n ogen, en soms had ik er echt amper last van. Maar je bent er zo vanaf (:

1 like

Tenen wiebelen tijdens de test kreeg ik als tip! Dan ben je afgeleid. Werkte goed voor mij :smiley:

3 likes

Ik las net dat het aantal coronapatiĆ«nten op ic’s daalt voor vijfde dag op rij.
De besmettingen zijn ook iedere dag weer lager, en dat in combinatie met de snelle groei van gevaccineerden dat ze dit heel weloverwogen beslissen.

Plus dat ze pas echt volgende week maandag het besluit gaan nemen, dus nu niet al voor volgende week, maar dat ze echt de cijfers nog gaan aankijken.

1 like

Zal wel te maken hebben dan met de daling op de IC i.c.m de groei van aantal gevaccineerden, want de besmettingen zijn dus niet iedere dag lager blijkt uit het corona dashboard. Vandaag een minimaal negatief groeigetal, maar zondag en zaterdag was het groeigetal wel behoorlijk positief.

Nu kan er een hoop gebeuren binnen een week qua cijfers en hoop dat er eindelijk weer een flinke daling wordt ingezet.

1 like

Dit komt door de storing van vorige week en is dus een vertekend beeld! (lees ik op twitter https://twitter.com/TijnBroekman/status/1391523661111308293)

2 likes

Ja en vorige week was er ook een storing waardoor de besmettingen lager leken…
Weet niet of ze het per dag bekijken, of elke dag met het gemiddelde van de week ervoor?

Nouja laten we hopen dat het allemaal zo positief zich gaat ontwikkelen als dat ze slimme mensen die zich hiermee bezig houden voor ogen hebben.

1 like

Ja inderdaad. Maar we zitten dus nu al wel een tijdje in een daling (ook in de ziekenhuizen) dus dat is voorzichtig goed nieuws :relaxed: Zeker vanwege koningsdag en afschaffen van de avondklok enzo valt me dat mee. Hopelijk zet het door!

1 like

Ah ja ik zie nu de tweets van die Martijn. Dat is allemaal wel erg hoopvol!

1 like

Wow yes super fijn bericht dit!

1 like

Bij mijn zorginstelling krijgt iedereen het ook kantoor personeel hebben hun uitnodiging al gehad. Is dat niet bij jou zo?

Dat vind ik zo achterlijk he. Waarom die managers wel maar ander kantoorpersoneel niet?? Doe dan gewoon netjes geen enkel kantoorpersoneel (zoals het eigenlijk ook hoort)

3 likes

Managers lopen ook vaak op de groepen rond dus ik begrijp het wel

Ook vaak genoeg niet. Waren eerder ook al in de media dat veel zorginstellingen er heel vroeg al misbruik van hadden gemaakt. Maar als die managers bij @Ohappyday cliƫntcontact hebben neem ik dat wat ik over haar management zei iig terug.

1 like

Ja dat is niet netjes maar mijn manager werkt echt met cliƫnten brengt ze ook naar het werk. Maar als je alleen maar op kantoor zit dan snap ik de noodzaak niet zo ten opzichten van zorgpersoneel.

100x gezocht maar ik krijg hem echt niet tevoorschijn… iemand nog de hartelijk gevaccineerd afbeelding? Voor mijn papatje die zo zijn 1e Astraprik krijgt…

9 likes

Thanks! Ik dacht hartelijk gevaccineerd, daar ging hij mis…

1 like