Caronatopic #10

Ahja heel goed. Ik kreeg al jeuk van deze club maar kon niet echt goede argumenten vinden. Dank je wel voor het delen.
Ik vraag me af wat voor een artsen zich bij dit collectief aansluiten?

1 like

Vast die ene arts van laatst die op hun website het vaccin afraadt :rage:

Oja @Krabsalade heb je die desinformatie echt gemeld?

——————

Om even dubbelposten te voorkomen: ik heb onlangs ook een heel fijn Coronagesprek gehad dat mag ook gezegd worden! Niet met een echte wappie hoor maar een rationeel iemand die in wetenschap gelooft, maar toch bang was gemaakt dat Corona of het coronavaccin invloed kon hebben op zijn vruchtbaarheid en daarom was ie wel een beetje bang. Hij had uit legitieme bronnen gelezen van situaties waarin mannen die de infectie door hadden gemaakt verminderde zaadkwaliteit hadden. En we hebben een tof gesprek gehad en ik droeg meerdere onderzoeken en fact-checks aan en hij las ze ook en was blij dat ik zn zorgen weg had genomen :smiling_face_with_three_hearts: dus ik nu ook blij

13 likes

Wauw!! Zou toch mooi zijn als iemand hierdoor sneller in aanmerking komt.

2 likes

De hele leiding van het vaccinatieprogramma bij het RIVM wordt vervangen. RIVM vervangt complete leiding van vaccinatieprogramma | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik ben benieuwd wat de argumenten voor dit besluit zijn geweest.

1 like

Klopt het trouwens dat de meeste uitnodigingen niet persoonsgebonden zijn? Bij mij staat alleen beste heer/mevrouw bovenaan de uitnodiging. Heb dat bij meerdere gezien (familie/vrienden).

Ja dat klopt hoor!

2 likes

Nou, ik sta op de grieppriklijst hoor :cry: :cry: :cry:

17 likes

Volgens NOS vindt het kabinet het volgende week tijd om te versoepelen. Terwijl de afgelopen twee dagen het groeigetal ook gewoon positief was ipv negatief volgens het corona dashboard.

En als ik alle besmettingen sinds 5 april t/m gister plot zie ik niet in hoe het tijd is om te versoepelen want er zijn gewoon gemiddeld genomen meer besmettingen dan een maand geleden?

Dat corona dashboard laat ook niet perse een positief beeld zien wat betreft ziekenhuisbezetting. Echt ik snap het nietttt. Hoezo is het tijd om te versoepelen met zoveel besmettingen per dag en zoveel ziekenhuis opnames per dag?

Gelukkig beslissen ze pas volgende week of er versoepeld kan worden en misschien zijn de cijfers dan een stuk beter (hopelijk) maar snap gewoon niet hoe het tijd kan zijn voor versoepelen?

Meine gute ik wil ook gewoon graag het normale leven oppakken maar dit lijkt me toch niet het tijdstip voor nog meer versoepelingen?

3 likes

Yes ik zag het ook net voorbij komen op de NOS liveblog! Zorgt hopelijk ook weer voor meer bekendheid van dit initiatief → minder verspilling!

5 likes

Ik heb vorige week zaterdag mijn prik gehad (Janssen) en in eerste instantie niet echt last, maar ik voel me de laatste dagen zó intens moe. Kan dat nog een bijwerking zijn? Weet niet of meer mensen dit een dikke week later hadden? Ik heb 2 kinderen dus ben sowieso altijd wel moe haha, maar dit is wel echt next level

1 like

Ja, volgens mij kan je ze nog kopiëren en uitdelen ook als je zou willen :sweat_smile:? Bij mij werd er totaál niet naar gekeken, en kreeg ‘m daarna weer terug… :see_no_evil:

1 like

Hebben jullie nog tips voor de eerste keer testen? Heb afgelopen jaar geen klachten gehad/niet in contact geweest met iemand die klachten had dus vandaar nog niet eerder getest. Maar nu ik naar het songfestival ga moet ik wel :grimacing:

Het is een sneltest dus alleen de neus, ik heb volgens mij wel eerder gelezen dat wenkbrauwen optrekken helpt? En vinden jullie het echt zo onprettig of valt dat allemaal reuze mee?

Heb geen tips, maar ik vind het echt reuze meevallen! Op het moment dat het een beetje naar begint te voelen is het al voorbij, het staafje zit echt maar 3 seconde in je neus

1 like

Neus valt echt mee. Keel daarentegen, dikke ellende.

1 like

Gewoon lekker laten gebeuren en vooral niet wegtrekken. In de neus is irritant, maar het valt echt wel mee, het is zo gedaan.

3 likes

Nee hij staat zeker niet helemaal achteraan in de rij hoor. Maar hij krijgt al vanaf februari dat vaccin als een worst voorgehouden en uiteindelijk is het al half mei en is hij nog steeds niet gevaccineerd, terwijl gezonde 58-jarigen inmiddels al aan de beurt zijn en dus ook nog een vaccin krijgen waarbij de beschermingsgraad nog iets hoger is en een stuk sneller bereikt wordt. Dus ik snap zijn frustratie wel een beetje.

O haha ik vind keel juist echt veel fijner haha, 0 problemen mee. Maar gewoon doorademen inderdaad, hangt ook een beetje af van degene die m afneemt. Soms sprongen er traantjes in m’n ogen, en soms had ik er echt amper last van. Maar je bent er zo vanaf (:

1 like

Tenen wiebelen tijdens de test kreeg ik als tip! Dan ben je afgeleid. Werkte goed voor mij :smiley:

3 likes

Ik las net dat het aantal coronapatiënten op ic’s daalt voor vijfde dag op rij.
De besmettingen zijn ook iedere dag weer lager, en dat in combinatie met de snelle groei van gevaccineerden dat ze dit heel weloverwogen beslissen.

Plus dat ze pas echt volgende week maandag het besluit gaan nemen, dus nu niet al voor volgende week, maar dat ze echt de cijfers nog gaan aankijken.

1 like

Zal wel te maken hebben dan met de daling op de IC i.c.m de groei van aantal gevaccineerden, want de besmettingen zijn dus niet iedere dag lager blijkt uit het corona dashboard. Vandaag een minimaal negatief groeigetal, maar zondag en zaterdag was het groeigetal wel behoorlijk positief.

Nu kan er een hoop gebeuren binnen een week qua cijfers en hoop dat er eindelijk weer een flinke daling wordt ingezet.

1 like