Door deze berichten begin ik me echt zorgen te maken over de vaccinatiegraad. Heel leuk dat ik straks gevacvineerd ben. Maar het risico blijft dik aanwezig als zoveel mensen niet gaan.
Ik zag net op Facebook een filmpje van wappie die zijn vaccinatie uitnodiging verscheurd had en door de wc spoelde. Echt dit maakt mij zo fucking boos. Goed voor het milieu ook
Ik verwacht wel een brief (krijg de griepprik ivm mijn hart) maar zou ik morgen ook kunnen bellen om te kijken of er een plek voor me is? Oh denk het trouwens niet, zie al dat er staat dat je het telefoonnummer moet bellen dat op je brief staat. Dan hoop ik de brief deze week te krijgen.
Ik gun iedereen uit de risicogroep het vaccin zo en ik hoop echt dat deze week bij een ieder die er op zit te wachten De Brief op de mat valt
Mijn leerlingen leven er âgewoonâ op los, weinig sprake van het opvolgen van de maatregelen en dan spreek ik een leerling die Corona had in de meivakantie en âik had helemaal geen symptomen! En we nemen echt die prik niet.â
I caaaaaanât.
Ik heb de eerste AZ gehad en de tweede ook gewoon. Als je de eerste prik gehad hebt zonder trombose mag je de tweede ook gewoon.
Ja precies, dat met die brief dacht ik al. Ik raakte toch even in de war aangezien ik berichtjes krijg van mensen die zeggen dat ik toch echt moet bellen etc. Maar dat kan helemaal niet, aangezien dat telefoonnummer op de brief staat
Ugh, ik voel me echt een beetje naar over een vrijgezellenfeestje van een vriendin. Ze gaat eind juli trouwen en een familielid van haar is bezig met het organiseren van het vrijgezellenfeest. Worden allemaal opties genoemd voor buiten etc, maar kan je echt afstand houden met 8/9 mensen buiten heel de dag? En dat het dan nog leuk is? Hoe ga je in vredesnaam op een terras zitten dan? Met 4 kan ik me nog iets voorstellen als je 2 tafeltjes doet en je met diegene aan tafel je stoel wat naar achteren zet.
Alleen ja, ik gun haar natuurlijk ook een leuke ervaring en voel me dan best schuldig als ik opper het digitaal te doen. Geen idee of ik overdrijf en er begin juli al veel meer kan? Maar ik schat de kans dat ik dan gevaccineerd ben minimaal in.
Kun je dat niet zeggen? Ik kom als ik op dat moment 2x gevaccineerd ben?
Ik geloof nooit dat je afstand kunt houden. En ik vind het ook een soort van vals om dit te plannen (terwijl het tegen de maatregelen ingaat) omdat ze echt wel weten dat je bijna niet kunt weigeren want dat is zielig voor de bruid.
Ik heb sws niets met vrijgezellenfeesten dus ik zou toch zelf echt nu nog niet toezeggen.
Hier t zelfde, vrijgezellen feest eind mei en bruiloft begin juni. We hebben wel echt een geschikte activiteit. We gaan namelijk kanoĂ«n of suppen (ofzo, met zoân enorm board) dus goed je best doen dan bij elkaar te komen. Tja het is niet super duper leuk zoals anders, maarja⊠daarna een patatje oid eten in t park, en âs avonds gaat een kleine groep (4 of 5 van de 12) nog wijn proeverij doen bij iemand thuis. Ze hebben gevraagd wie daar Ăšcht interesse in heeft. De moeders haakten al af, oudere zussen ook en ikzelf ook want ik drink niet.
Naja zo beetje dus.
De mannen gaan golfen in groepjes van 3.
En als het slecht weer is is er idd een online alternatief, ja dat zou wel suf zijn, vergeleken met buiten. Maar is niet andersâŠ
& idd wat @grace zegt, als je PERSE nu wil trouwen, dan moet je accepteren dat je op veel dingen inlevert. Van je feest tot je jurk passen tot je vrijgezellenfeest tot eh, nou alles.
Net als dat je nu niet de 1e verjaardag van je kind kan vieren of ĂŒberhaupt lange tijd niet fatsoenlijk kraambezoek kon/kan ontvangen als je afgelopen 8-9mnd ben bevallenâŠ
Ja idd, dat lijkt me ook nog wat vroeg. Ik zou voor digitale optie gaan of opknippen in kleinere groepjes. Niet ideaal maar dan kun je wel wat veiliger blijven. Weet niet wat tegen die tijd de toegestane groepsgrootte is maar 2x4 bijv is al beter dan 1x8.
@Bunnyslippers
Ja ik heb al een paar x geopperd om het te verplaatsen, omdat ze ook een feest wil maar het gaat sowieso door. Moet al cringen bij de gedachte wat ik moet doen als de stoelen bij de ceremonie toch niet uit elkaar staan. Laat staan als de muziek aan gaat en ik ipv van dansen cool guy wiegend in de corner moet zijn. Alsof ik dan de partypooper ben.
Mijn man zit toevallig in de app van de bruidegom en daar zit iedereen al van afstand kan makkelijk buiten! Ugh, echt stom dat ik me nu aso voel. Maar ik heb meer dan een jaar bijna geen vrienden gezien, en het voelt zo dubbel om dan een maand/ paar maanden voor mijn eerste vaccinatie opeens YOLO te doen.
âMaar het gaat sowieso doorâ - daar heeft de locatie denk ik ook een handje in.
De meeste locaties zijn nu volgens mij best streng? Niemand kan een boete of een sluiting trekken nu âŠ
Dat zal je verbazen hoor. Ik denk dat je ook niet moet onderschatten hoeveel (te grote) bruiloftsfeesten elk weekend plaatsvinden. Echt niet bij elke achteraf locatie staat een BOA om de hoek te wachten. De DJ zei zelf ook dat een feestje gewoon kan aka het gebeurt gewoon. Die mensen willen gewoon geld verdienen. Zo ontzettend veel boetes worden er niet uitgedeeld, voor mijn gevoel alleen als het echt gigantisch uit de klauwen loopt.
Wat wat wat wat!
ik vergat waar ik was en dacht dat ik naar een bosje droogbloemen keek
Ik heb de vaccinatie uitnodiging ontvangen vanwege mijn griepprik. Echter heb ik het vaccin al in maart ontvangen, geef het met alle liefde aan iemand anders omdat ze wel op mij rekenen maar dat kan natuurlijk niet
Maar als je geen afspraak maakt, dan ârekenenâ ze toch niet op jou?
Vraag me dan wel af of de administratie goed is gegaan, als jij alsnog een brief krijgt.
Ja dat klopt idd helemaal!
Je huisarts of de ggd weet toch niet dat jouw werk je een vaccin heeft gegeven? Die gegevens worden gelukkig niet continu tussen allerlei organisaties die er helemaal geen nut voor hebben heen en weer gespeeld.
Dankk voor je antwoord, ik had verwacht dat er 1 overkoepelende registratie plek was. Maar dat is dus niet zo.
Die is er wel (de rivm), maar de rivm stuurt niet de gegevens van de huisartsen weer door naar de werkgevers of andersom.