Caronatopic #10

Morgen m’n vaccin (Janssen)!!!
Al m’n collega’s en patiënten hebben hem al, gelukkig erna Hemelvaart om ff uit te zieken

21 likes

Ja, dat begreep ik ook. Maar ik weet dat de vorige keer er opeens wel groepslessen mochten. Naja, we zien het wel, er zijn gelukkig nog online lessen.

1 like

Ik lees alleen mee met de liveblog, maar die reispas is voor gevaccineerden of als je anti stoffen hebt.

Wat als je beiden niet hebt?

Edit
Ah of negatief getest…

1 like

Volgens mij geldt negatief testen ook!

Edit ah ja je hoort het ook

2 likes

Hebben ze eigenlijk ooit iets gezegd over wanneer die alcohol klok eraf gaat? Is dat tegelijk met stap 3 dat de horeca langer open mag?

2 likes

Hahaha dat Rutte naar de gebarentolk ging kijken hoe ze dingen uitbeeldde :rofl:

1 like

Echt he. Ik zou zo graag willen dat dit er af gaat, maar je hoort er niks over.

Rennen dan haal je het nog!! :running_woman:
Nee grapje geen idee eigenlijk. Lijkt me idd wel logisch om te voorkomen dat mensen nu na het terras zelf drank kopen en dan buiten gaan nuttigen.

2 likes

Mijn vriend was bier halen ja :joy:

2 likes

Ah ik snap je frustratie ontzettend!! Ik had echt precies hetzelfde met mijn vader. De eerste keer ging het goed, want toen mocht hij ivm risico Astra krijgen. Dus hij was al eerder opgeroepen. Dat is toen niet doorgegaan door alle ophef eromheen en daarna omdat hij nog geen 60 is. En daarna… wist niemand meer iets??
En nu is hij samen met mijn moeder uitgenodigd maar volgens mij puur op zijn leeftijd, dus soort van “automatisch” en niet ivm zijn risico. De huisarts en de GGD stuurden ons steeds op en neer. Wat een domme bureaucratie was dat zeg. Ik duim nog steeds dat dhij niet nog klachten krijgt voordat hij geprikt wordt. En doordat het zo lang heeft moeten duren? Is zijn tweede prik natuurlijk ook pas later. Dus eer dat hij beschermd is, zitten we alweer halverwege juni. Maar ben nu wel blij hiermee.

3 likes

Joepie! Mijn vriend op medische indicatie net een brief ontvangen en kan morgen (!!!) al terecht :star_struck:

13 likes

Drinkmaatje :woozy_face:

1 like

Je moet er dan gewoon heen, toch? Zul je net zien dat je alsnog misgrijpt. Mmm

2 likes

Ik merk dat ik er een beetje stress van krijg als alle festivals enzo weer mogen. Echt kei zin in, maar ben al overprikkeld als ik er aan denk

6 likes

Vanaf morgen kan iedereen in Frankrijk zich aanmelden voor een vaccinatie-afspraak voor de dag erop als er die dag nog vrije momenten zijn. Ik denk dat ik een nieuw dagelijks ritueel heb :sweat_smile:.

13 likes

Ik ben werkzaam op een middelbare school en ik zie een volledige opening nog niet zitten zolang ik nog niet gevaccineerd ben. Te veel collega’s die het zwaar te pakken hebben (gehad) en onvoldoende herstellen om nog het jaar af te maken. Tegelijkertijd trekken leerlingen de online lessen nauwelijks meer. Afstand houden doen ze niet meer omdat ze het buiten ook niet doen. Ik voel me onveilig.

Des te pissiger word ik van de VO-raad, LAKS, Rutte en De Jonge die met geen woord over docenten reppen. Daarna lees je dat het concept van prullenbakvaccin.nl wordt bekritiseerd vanuit de overheid. (“Het is niet aan de huisartsen om mensen uit te nodigen”) Heb ff gevloekt en gejankt deze avond. Boeiend, of we nu wel of niet op een buitenlandse vakantie mogen. Ik wil niet ernstig en/of langdurig ziek worden.

16 likes

Ik was vergeten dat er vanavond een persco was dus ging even bijlezen op nos.nl. Dus de Python gaat wel open maar Villa Volta niet. Wooww belangrijke informatie, thanks Rutte! :+1: :+1:

7 likes

Aaah frustrerend is dat hè! Ik duim met je mee! Mijn moeder zou een dag nadat AZ voor het eerst stil werd gelegd hem krijgen en door alles krijgt ze het vaccin nu pas morgen (!!). Ben blij dat ze hem nu krijgt (ze werk in de zorg, maar is ook niet echt helemaal gezond), maar het duurde ook echt nog zo lang nadat het was afgezegd!

@Eddie dankjewel voor je woorden. Denk dat we beide nogal pech hebben gehad. Ik duim ook voor jou dat je hem snel alsnog hebt :heart:

2 likes

Heb de eerste prik er ook op zitten! Voor nu een wat lamme arm, rest zie ik morgen wel

5 likes

Ik heb al een tijd het gevoel alsof het onderwijs vergeten wordt. In alles:

Vaccineren (neee ik wil niet voordringen o.i.d.)

Scholen dichr, open, half open, noodopvang, open, veilig, testen bij kinderen, is veilig, wel afatand, geen afstand. Het is veilig, we weten het niet, zelftesten blabla.
Praten over achterstanden, nu is er opeens geld om achterstanden wg te werken (welke achterstand en waarop, op wie??), had jaren geleden geïnvesteerd om het tekort op te lossen en kleinere klassen te maken, dan waren er nu invallers geweest die een groep over konden nemen als de leerkracht getest moet worden.

Bibliotheken nog steeds dicht, winkels open, terrassen, dierentuinen alles, maar nee de bieb is dicht. Boeit ons het dt er kinderen zijn die geen geld hebben voor nieuwe boeken, ouders die niet online kunnen reserveren etc etc. En danover 5 jaar zeggen: het leesonderwijs in nederland is slecht.

Middelbare scholen, hbo etc. Oh ja 1 dag per week is genoeg, thuisonderwijs, les op school, grote scholen, oh ja joh kan veilig.

Nee het onderwijs open is niet veilig EN is dat het hele afgelopen jaar niet geweest! Het is belangrijk en noodzakelijk en moet prioriteit zijn (naast de zorg he!!), maar de overheid moet stoppen met zeggen dat het veilig is, want dat is het niet. En heel veel leerkrachten gaan gewoon voor de klas, voor de kinderen, voor onszelf, voor de school, vanuit ons hart. Maar wel met angsten en voorzichtigheid enz.

Oeps, hele lange rant. Sorry, het zit me nog altijd hoog :see_no_evil:
Oh en sorry 2, want volgens mij heb ik deze rant al vaker geplaatst oeps

Maare ik snap je :kissing_heart:

44 likes