Mijn moeder en haar vriend krijgen allebei vrijdag het vaccin (Pfizer). Ben zooo blij omg kan wel huilen. Heb een jaar in angst geleefd dat ik haar kon besmetten en daardoor ook niemand gezien behalve mijn schoonouders 3 keer. En daar komt nu eindelijk langzaam een einde aan, eindelijk geen extreme angst meer!!
Ben het compleet met je eens!
Hoe the fuck. Na het gesprek hierboven ging ik eens googelen. Ik dacht dat de planning was dat het zorgpersoneel allang gevaccineerd zou zijn? Ben echt ontzettend verbaasd.
“Zorgpersoneel staat in de frontlinie. Ze hebben de mogelijkheid elke dag besmet te worden. Het ziekteverzuim onder ziekenhuispersoneel is groot. “Ze hebben het enorm zwaar momenteel. Het feit dat ze dan veilig en verantwoord zorg moeten kunnen geven, maakt dat het noodzakelijk is dat ze zo snel mogelijk gevaccineerd kunnen worden.”
Is ook zo
Top, dankjewel voor je antwoord! Wat dat betreft dan hopen dat ze zo lang mogelijk blijft zitten (alhoewel ik het zo zat ben😂). Helaas kan ik geen borstvoeding geven… Dus op die manier de antistoffen doorgeven gaat hem helaas niet worden.
Bij mijn moeder op kantoor zijn al 4 van de 7 collega’s positief getest. Nu heeft ze zelf Astrazeneca gehad (nog niet de tweede) maar ze heeft geen klachten en advies is kennelijk dat ze zich dus niet hoeft te testen want 1,5 meter afstand gehouden. Mja ondertussen wel 4 van de 7 collega’s besmet
Ik ergerde me wel echt aan hoe ze me dit pas doodleuk vertelde terwijl we aan het avondeten zaten vanavond. Anders was ik liever even niet gekomen voor de zekerheid. Thanks mam. Hopelijk doet het vaccin in ieder geval z’n werk en krijgt ze geen klachten meer (laatste collega die positief is getest is afgelopen donderdag voor laatst op kantoor geweest).
En hoe kan er miljarden vrij komen voor andere zaken maar niet voor de zorg (structureel)?
Echt, wat gênant dit zeg.
CNV Zorg & Welzijn vindt het uiterst teleurstellend dat er niet meer geld komt voor de bonusregeling . ,Een gemiste kans”, noemt de CNV de keuze van de Kamer. ,Zeker in een tijd waarin er wel miljarden worden vrijgemaakt voor het bedrijfsleven, fieldlabs en testen.”
De keuze leidt ook tot onbegrip bij beroepsorganisatie NU’91. ,Dit is niet meer uit te leggen. Ik schaam me ervoor zorgmedewerkers te moeten vertellen dat zij niet meer de beloofde 500 euro krijgen, terwijl hen wel wordt verzocht hun vakantie op te offeren.”
En ook echt waar hadden ze het over: 500 pp eenmalig… pff
Wtf. En mijn moeder, administratief medewerker in de zorg, is wel al gevaccineerd. Echt hoe dan?!
Ja ik heb het eerlijk gezegd niet goed gevolgd, was in de veronderstelling dat zij eerder zouden worden gevaccineerd maar de helft nog niet vind ik wel echt nog heeeeel veel inmiddels nu we halverwege mei zitten bijna.
Mijn schoonmoeder is vorige week pas gevaccineerd. Ze werkt niet op een covid-afdeling maar wel dag in dag uit op de werkvloer in het ziekenhuis. Echt schandalig vind ik dat. Ook al meerdere keren in quarantaine geweest en ‘verdachte’ patiënten gehad. Nou was er ook wel enige vertraging ontstaan door het stilleggen van astrazenica maar alsnog hadden die mensen toch gewoon als de wiedeweerga gevaccineerd moeten worden. En als je dan idd leest dat managers enzo voor gingen…
Mijn schoonmoeder werkt in het ziekenhuis, en moest bij gaan springen op de COVID-afdeling zonder vaccinatie. Ze hebben toen collectief gedreigd niet te gaan, en toen werd er uiteindelijk toch een vaccin geregeld. Snapte ook echt niet waarom zij niet eerder gevaccineerd was, gezien ze in haar werk ook positieve mensen kon krijgen.
Ja dit is belachelijk en ik snap er geen barst van. Ik werk op de verloskunde afdeling, dus eigenlijk ook als een spoedeisende afdeling aan te merken (als in, onze patiënten komen niet eerst langs de COVID-screening van SEH) en ons verplegend personeel is net afgelopen maand pas (voor een deel) opgeroepen. Zo veel besmette verpleeg collega’s gehad na contact met wat later een positieve patiente bleek te zijn
Fijn zeg! Ik zei gisteren nog dat mijn ouders ook gevaccineerd worden maar nog niet bekend met welke. Vonden we een beetje gekkig.
Stond dat wel gewoon hun uitnodiging?
Gek dat dat per geval anders lijkt te zijn, ook als ik de berichten hier meekrijg, dacht dat het overal dan afhankelijk zou zijn van wat er op dat moment op de priklocatie ligt.
Ik weet dit niet 100% zeker maar volgens mij worden dit soort dingen per GGD regio verstuurd dus misschien ook of dat wel of niet in de brief staat?
Ja lijkt me dan indd ook zo te lezen hier haha! Dat dat per regio/gemeente dan verschillend is
Mn collega (int ziekenhuis) zag vandaag iemand gebruikte ffp2 maskers uit een prullenbak halen en in dr tas stoppen. Ze heeft haar erop aangesproken en toen zei ze: ja ik weet heus wel wat ik er mee moet doen hoor?! En liep weg, erg apart. Wat zou die persoon ermee doen? Steriliseren en verkopen ofzo? Echt dacht dat wappies erg waren maar dit…
Steriliseren alleen in een droomwereld denk ik…
@Broodrooster ik zit nu Op1 te kijken met Gommers, hoe gaat het op jouw afdeling? En met jou persoonlijk?
Bij mij stond in de mail van de afspraakbevestiging dat het pfizer of moderna zou worden (werd pfizer)
Mn oude zkh deed dat in de eerste golf . Moesten we de maskers bewaren in een ziplock zakje en de CSA steriliseerde de maskers toen.